روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

او افزود : " مطالعه ما در مورد اثرات جانبی مضر و زیان‌آور این استراتژی هشدار جدی به نظر می‌رسد ، زیرا ما نشان داده‌ایم که چنین آنتی‌بادی موجب تخریب چشمگیر سلول‌های عصبی با دخالت در عملکرد نرمال پروتئین prion می‌شود ."
محققان امیدوارند که مطالعه آن‌ها منجر به درمان بهتری برای اختلالات عصبی اجتماعی و نیز کمک به متخصصین بالینی شود تا از اثرات جانبی خطرناک استفاده از آنتی‌بادی ضد prion برای اهداف درمانی اجتناب کنند . این زمان هیجان انگیزی در بیولوژی prion است ."
ساختار amyloid جدید می‌تواند منجر به انواع جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها شود .
مبدا :
جامعه Technion آمریکا
خلاصه :
محققین فیبرهای عصبی منحصر به فردی را کشف کرده‌اند که توسط استافیلوکوکوس اوریوس مقاوم در برابر دارو ( که باعث MRSA می‌شود) مورد استفاده قرار می‌گیرند . آن‌ها می‌گویند که این یافته‌ها می‌تواند منجر به انواع جدید آنتی‌بیوتیک‌ها با مکانیزم جدید عمل برای حمله به سموم باکتریایی شود .
استافیلوکوکوس اوریوس که به شدت بیماری زا است ، یکی از ۵ عامل شایع عفونت‌های بیمارستانی است . تنها در ایالات‌متحده ، حدود ۵۰۰، ۰۰۰ بیمار در بیمارستان دچار عفونت staph شده‌اند . این باکتری مسئول MRSA است که هیچ واکسنی برای آن وجود ندارد .
اما تنها چیزی که می‌تواند تغییر کند ، به خاطر یافته‌های پیشگامانه ای که توسط موسسه فن‌آوری اسراییل - اسرائیل به رهبری پروفسور Meytal لا ندو در دانشکده بیولوژی رهبری می‌شود . محققان کشف کردند که برای اولین بار ، amyloid منحصر به فرد که از طریق آن باکتری بیماری زا و به شدت دارویی به باکتری Staphylococcus aureus مقاوم می‌شود ، به سلول‌های بدن و سیستم ایمنی آسیب می‌رساند . این تحقیق می‌تواند کشف آنتی‌بیوتیک‌ها را با مکانیزم جدیدی از عمل که به سموم موثر باکتری حمله می‌کند ، افزایش دهد .
محققان در کشف " مهمات " کشف کردند که به این باکتری عفونی کمک می‌کند : یک شکل جدید از an که ساختار سه‌بعدی آن در رزولوشن اتمی تعیین شده‌است و ساختار نوع اول این fibril سمی را آشکار می‌کند . Amyloids ها، که به خاطر ارتباط با بیماری‌های عصبی - فاسد مثل Alzheimer's و Parkinson's مشهور هستند ، شبکه‌ای از پروتیین protein - - تا حدی شبیه تار عنکبوت - که با ساختار منظم و بسیار پایدار مشخص می‌شود ، تشکیل می‌دهند . این پایداری ، پروتئین‌ها را قادر می‌سازد مقاومت در برابر شرایط حاد را تحمل کند که در آن پروتئین‌های معمولی زنده نمی‌مانند .
یکی از معروف‌ترین نمونه‌های این بیماری " جنون گاوی " است که در سال ۱۹۸۶ در انگلستان آغاز شد . بنا به گفته پروفسور Landau ، " این بیماری جامعه علمی را شگفت‌زده کرد ، زیرا علت آن یک ویروس ، و نه یک باکتری ، بلکه پروتئینی به نام prion است که دارای ساختار amyloid است . سپس مشخص شد که یک پروتیین می‌تواند transmissible باشد ، و به خاطر پایداری آن ، انسان‌ها را آلوده می‌کند که گوشت آلوده را مصرف می‌کنند - یعنی پروتیین در مراحل پردازش گوشت ، آشپزی و هضم غذا نمی‌خورد .
" جنون گاوی " مانند تمامی amyloids که تا کنون کشف شده‌است متعلق به گروهی است که ساختار عرضی نامیده می‌شود . پروفسور لاندو اظهار داشت : " در مطالعه حاضر ، amyloid از یک ساختار کاملا ً جدید کشف شد و ما می‌دانستیم که ما چیزی منحصر به فرد پیدا کرده‌ایم ، اما تنها پس از چندین سفر به accelerators ذرات حلقوی ( Synchrotrons ) در گرنوبل و شیکاگو ، ما در تایید نوع جدیدی از amyloid موفق شدیم .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: