روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

نارسایی مزمن
رسیدگی به مسائل مربوط به بیماری cervid prionic
مبدا :
ناشران Inderscience
خلاصه :
تحقیقات جدید تلاش‌های نظارت بر بیماری و مدیریت خطر بیماری‌های مزمن را در گوزن نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که استراتژی‌های مدیریت پیشین مانند گلچین انتخابی ، کاهش تعداد و نظارت شکارچی تنها دارای اثربخشی محدودی بوده‌اند . خلاصه ، به توصیه‌های جدید برای استراتژی‌های بهینه و مقرون‌به‌صرفه در کنترل بیماری تهاجمی اشاره می‌کند .
یکی از the the encephalopathies قابل انتقال بیماری مزمن ( cwd ) است که بر گوزن تاثیر می‌گذارد و خطری برای سلامت انسان و سلامت حیوانات مزرعه را نشان می‌دهد . مشکلات بسیاری در مواجهه با مدیران دام در آمریکای شمالی در مواجهه با cwd وجود دارد ، یک مقاله تحقیقی که در مجله بین‌المللی مسائل محیطی جهانی منتشر شده‌است، تلاش‌ها در زمینه نظارت بر بیماری و مدیریت ریسک of را خلاصه می‌کند و نشان می‌دهد که استراتژی‌های مدیریت پیشین مانند گلچین انتخابی ، کاهش تعداد و نظارت شکارچی تنها دارای اثربخشی محدودی بوده‌اند . خلاصه ، به توصیه‌های جدید برای استراتژی‌های بهینه و مقرون‌به‌صرفه در کنترل بیماری تهاجمی اشاره می‌کند .
ویلیام Leiss از دانشگاه اتاوا ، در اونتاریو ، کانادا ، و همکارانش در آنجا و جاه‌ای دیگر در کانادا و ایالات‌متحده توضیح می‌دهد که چگونه cwd یک بیماری عصبی کشنده از گونه‌های مختلف حیوانات در خانواده cervid پستانداران است . این خانواده شامل گوزن ، گوزن شمالی، گوزن شمالی گوزن شمالی و گوزن شمالی است . این تیم به این نکته اشاره می‌کند که cwd در هر دو جمعیت وحشی ( اعم از آزاد ) و اسیر ( پرورشی ) از این گونه‌ها که بیشتر کنترل بیماری‌ها را پیچیده می‌کند ، بومی است . این بیماری در بین گونه‌های گوزن رایج است و بر گوزن مخصوص قاطر تاثیر می‌گذارد ، اما گوزن دم به سفید و گوزن دم سفید نیز دارد .
بیماری جنون گاوی از نزدیک به " بیماری جنون گاوی " ( جنون گاوی ) ، بیماری هم‌ارز در گوسفند معروف به scrapie و بیماری سرطان نوع بشر ( variant CJD ) مربوط می‌شود . این بیماری‌ها از طریق the پروتئین‌ها یا تکه‌های پروتیینی که به عنوان prions شناخته می‌شوند ، ایجاد می‌شوند ، که در بافت ، به ویژه بافت مغز ، تکثیر می‌شوند و منجر به مرگ سلولی و نابودی نهایی اندام بیمار می‌شوند .
این تیم به این نکته اشاره می‌کند که نظارت بر بیماری در آمریکای شمالی ، ارزیابی‌های کیفی از خطر کلی of در کانادا و ایالات‌متحده را تامین کرده‌است . حیوانات تقریبا ً نیمی از ایالات آمریکا و دو استان کانادایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند . اولین مورد در خارج از آمریکای شمالی در سال ۱۹۹۷ در کره‌جنوبی شناسایی شد و در حالی که اتحادیه اروپا قوانین و نظارت شدید بر آن دارد ، یک گوزن پرورش داده‌شده در سال ۲۰۱۶ توسط موسسه تحقیقات طبیعت نروژ و متعاقبا ً دو فرد وحشی معرفی شد . بنابراین این مشکل احتمالا ً تبدیل به یک بین‌قاره‌ای می‌شود مگر اینکه تحقیقات بیشتری برای درک این بیماری انجام شود و راه‌هایی برای کنترل آن پیدا کند .
یک استراتژی کنترل ریسک جدید برای cwd در آمریکای شمالی پیشنهاد شده‌است که در آن آتش‌سوزی‌های جنگل کنترل‌شده در مناطقی که پوشش گیاهی و خاک به شدت با the pathogenic آلوده شده‌اند ، ایجاد شده‌اند .
امید جدید برای بیماران مبتلا به تومور مغزی
دانشمندان برای اولین بار ، نقش پروتئین prion سلولی در رشد تومور neurofibromatosis ۲ را با تاثیر بالقوه بر دیگر سرطان‌ها نشان می‌دهند .
مبدا :
دانشگاه of
خلاصه :
تحقیقات جدید می‌تواند امید به هزاران نفر ، که عمدتا ً جوان هستند ، و افرادی که تحت‌تاثیر شرایط موروثی ( NF۲ ) قرار دارند ، ارائه دهد . علاوه بر بیماری NF۲ نیز می‌تواند برای دیگر سرطان‌ها نیز دارای همان جهش باشد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: