روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

یک تیم از دانشمندان از آزمایشگاه " هان " هان " هان " در آزمایشگاه " هان " در لوون - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - la - de - la - la - de - la - la - de - la - la - la , به عنوان یک تابع زیستی اختصاصی عمل می‌کند . ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? ~~~ ? ? تحقیقات آن‌ها در مجله علمی طبیعت شیمی منتشر شده‌است .
در انسان , رشته‌های آمیلوئیدی با بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر , پارکینسون و هانتینگتون همراه هستند و این بیماری مانند جنون شکل گاوی ( bse ) و بیماری آلزایمر - ژاکوب است. در این رشته‌های کلاژن , پروتئین‌ها به صورت سمی به دام می‌افتند و باعث مرگ سلولی می‌شوند و منجر به آسیب مغز و اندام و در نهایت مرگ می‌شوند .
پروتئین‌ها با هدف
پلاک‌های آمیلوئیدی از پروتئین‌ها یا قطعه‌های پروتئینی تشکیل شده‌اند که با جذب مولکول‌های جدید به طور مداوم رشد می‌کنند . تحقیقات قبلی نشان داده‌است که آسیب بافتی ناشی از این بیماری عمدتا ً ناشی از تجمع پروتئین‌های کوچک تولید شده در مراحل اولیه تشکیل تجمعات آمیلوئیدی می‌باشد . این جهش‌ها از زیرواحدهای یک‌سان تشکیل شده‌اند , اما ساختار آن‌ها متفاوت است . با این حال , باکتری‌ها توانایی قابل‌توجهی در ایجاد آمیلوئید کارکردی از طریق مسیر برنامه‌ریزی‌شده دارند که شامل تشکیل واسطه‌های سمی نیست .
هدف از این تحقیق , یادگیری بیشتر در مورد فرایندی است که باکتری‌ها قادر به جلوگیری از توسعه این واسطه‌های سمی مضر هستند . برای انجام این کار , ما از میکروسکوپ نیروی اتمی با سرعت بالا استفاده کردیم که به ما اجازه داد تا فیبرهای تجمعات آمیلوئیدی را سریع‌تر از میکروسکوپ‌های معمولی نیروی اتمی مشاهده کنیم . "
ایجاد رشته‌های آمیلوئیدی غیر سمی
دانشمندان این موضوع را کشف کردند . به منظور تشکیل بیوفیلم ها, فرآیند تکاملی متفاوتی نسبت به بتا آمیلوئید ایجاد می‌شود. آن‌ها فیبرها را تماشا کردند و زیر میکروسکوپ نیروی اتمی رشد کردند . در طول فرآیند شکل‌گیری تجمعات آمیلوئیدی , زیرواحدهای پروتئینی به فیبرهای با اندازه کوتاه جمع‌آوری می‌شوند که بلافاصله خواص یکسانی به عنوان ماده بالغ دارند .
این فیبرها به گونه‌ای تشکیل شده‌اند که زیرواحدهای به آسانی بدون تشکیل هیچ یک از حالت‌های حد واسط که در بیماری‌های آمیلوئیدی دخالت دارند تشکیل می‌شوند . همچنین مشخص شد که باکتری‌ها قابلیت تنظیم رشد این فیبرها را با تولید پروتئین‌هایی دارند که می‌توانند محل اتصال زیرواحدهای ورودی را مسدود کنند . "
راه‌های جالب آینده
این سیستم یک سیستم مدل ایده‌آل برای کشف تفاوت‌های بین بتا های کارکردی و پاتولوژیک و درک اینکه چگونه باکتری‌ها قادر به مقابله با انواع بالقوه سمیت هستند بدون آسیب دیدن هستند . حتی بیشتر , رشته‌های آمیلوئیدی عملکردی می‌توانند به عنوان زیربنای ساختمان آینده مواد زیستی جدید عمل کنند.
" یک خیابان تحقیقاتی جالب که ما در پی آن هستیم , تولید فیبرهای آمیلوئیدی تغییر یافته ژنتیکی برای نمایش گروه‌های عملکردی مورد نظر مانند آنتی‌بادی , آنزیم‌ها , و استفاده از این روش می‌باشد . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: