روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

prions نوعی از تجمع تناوبی و ارثی است و به خاطر انتقال بیماری‌های عصبی کشنده در پستانداران مشهور هستند . اما آن‌ها همچنین توسط موجودات زنده برای اجرای مجموعه‌ای متنوع از توابع سودمند که تازه شروع به شناسایی می‌شوند ، استفاده می‌شوند . با استفاده از ابزار جدید ، خلیل و تیم سنسورها را برای ردیابی aggregation of و دیگر پروتیین‌ها ایجاد کردند ، genes را دستکاری کرده تا سلول‌های synthetic را درمان کرده و مطالعات توان عملیاتی بالا را برای یادگیری اینکه چه چیزی می‌تواند بر تجمع پروتیین و نتایج آن تاثیر بگذارد ، دستکاری کردند . اگر چه توسعه‌یافته و در مخمر تست و تست می‌شود، yTRAP می‌تواند به دانشمندان اجازه آزمایش و توسعه درمان‌های دارویی در حال حاضر را بدهد و به طور بالقوه به عملکردهای سودمند و سودمند دیگر در انواع دیگر سلول‌ها تبدیل شود .
این ابزار از دو بخش تشکیل شده‌است : یکی از زوج‌ها با پروتئین مورد علاقه و دیگری یک سیگنال fluorescent برای اندازه‌گیری میزان تجمع در یک سلول تولید می‌کند . هر قطعه می‌تواند برای مطالعه پروتیین‌های مختلف یا بیان ژن‌ها و سیگنال‌های مختلف ، سفارشی شود . برای مثال ، آن‌ها قادر به اندازه‌گیری این بودند که چگونه یک prion می‌تواند با توسعه یک سنسور دوگانه که یک سیگنال fluorescent قرمز یا سبز را بسته به این که هر prion چقدر به وفور یافت می‌شود، تاثیر بگذارد .
علاوه بر ردیابی حالات prion ، می ‌توان از yTRAP نیز برای کنترل این حالت‌ها استفاده کرد . چون prions ارثی هستند ، زمانی که آن‌ها در یک سلول تحریک می‌شوند ، همه سلول‌های در نسل‌های بعدی همان وضعیت prion را به ارث خواهند برد " prions یک معادل بیولوژیک یک کلید toggle هستند - - شما باید انگشت خود را روی سوئیچ نگه دارید تا چراغ روشن بماند . "
آن‌ها از این سوییچ برق - مانند property heritable of برای ساخت دستگاه حافظه ترکیبی استفاده کردند . حرارت ، prion را فعال کرد تا در دسته‌ای از سلول‌ها جمع شود و داغ‌تر شود ، توده‌های بیشتری شکل می‌گیرند . سپس ، ۱۰ نسل بعد ، سلول‌هایی که هرگز در معرض گرما قرار نگرفتند ، همان میزان تراکم قبلی خود را حفظ کردند . این دستگاه حافظه سلولی ترکیبی همانند نصب یک سوئیچ روشن‌تر بر روی آن نور است - - هرچه نور روشن‌تر شود ، توده‌های بیشتری در جمعیت سلول شکل خواهند گرفت . علاوه بر این ، محققان از yTRAP به عنوان بخشی از یک روش برای شناسایی ژن‌های مورد استفاده در اساسا ً turn prions استفاده کرده ، و به محققان این توانایی را می‌دهند که سوئیچ نور را در جهت دیگر تغییر دهند .
خلیل و تیمش همچنین نشان دادند که چگونه این ابزار می‌تواند برای مطالعه پروتیین‌های دیگر از جمله پروتیین‌های متصل به RNA مورد استفاده قرار گیرد . بسیاری از این پروتیین‌ها در مخمر و انسان‌ها شباهت‌های to دارند و جهش‌های آن شباهت‌ها به بیماری‌هایی نظیر ALS مرتبط بوده‌اند . با کمک این ابزار ، آن‌ها پروتیین‌ها با اتصال RNA را کشف کردند، نتایج تجمع آن‌ها را بررسی کردند و پرده‌های عملیاتی با توان عملیاتی بالا را انجام دادند تا ببینند چگونه تجمع یک پروتیین بر دیگری اثر می‌گذارد .
خلیل می‌گوید : " توده‌های پروتئین می‌تواند باعث ایجاد یک سلول برای کسب یا از دست دادن عملکرد شود . برای مثال ، این می‌تواند به یک سلول اجازه دهد که شرایط استرس زا را زنده نگه دارد یا عملکرد متابولیک آن را برای هضم یک نوع شکر متفاوت تغییر دهد . و کشف این کارکرده‌ای مفید اغلب به صورت غیر مترقبه بوده و خلیل نیز امیدوار است که این کار را تغییر دهد .
تمامی این عملکردها به محققان اجازه می‌دهد تا توده‌های پروتئین جدید را کشف کنند، رفتارهای پیچیده خود را دنبال کنند، و به دنبال عوامل و داروهایی باشند که تجمع پروتیین‌ها را به عنوان درمان‌های بالقوه برای بیماری‌های دامی incurable در حال حاضر تغییر دهند .
بینش‌های جدید در شکل‌گیری of non
مبدا :
VIB ( موسسه Flanders برای بیوتکنولوژی )
خلاصه :
گروهی از دانشمندان در یک مطالعه از تجمع عملکردی پروتیین - پروتیین با ساختار amyloid که منجر به بیماری نمی‌شوند ، هم‌کاری کردند ، بلکه به عنوان یک عملکرد زیستی اختصاصی عمل کردند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: