روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

محققان می‌دانند که در بدن ، مولکول‌های پروتئینی که با CAA در ارتباط هستند ، plaques را تشکیل می‌دهند که در دیواره‌ای کشتی خون در مغز جای می‌گیرند ، اما بررسی‌های دقیقی از ساختار مولکولی این plaques تا همین اواخر وجود داشته‌است . در سال ۲۰۰۸ ، محققان ایالتی اوهایو و شرکای آن‌ها در دانشگاه کیس وسترن ، مطالعات حالت جامد اولیه مربوط به نوع پروتئین prion را انجام دادند و لیستی از اسیده‌ای آمینه حیاتی را برای عملکرد خود به حدود ۳۰ مورد محدود کردند .
در حال حاضر، آن‌ها ثابت کرده‌اند که یک آمینو اسید - - که با تعداد خود در امتداد زنجیره پروتئین شناخته می‌شود ، کلید این نوع پروتئین prion است که از ساختار " شبیه انسان " استفاده می‌کند در حالی که یک آمینو اسید دیگر ، ۱۱۲ ، تفاوت‌های ساختاری بین نسخه‌های انسان و موش را کنترل می‌کند . آن‌ها همچنین نشان داده‌اند که این دو آمینو اسید به نظر می‌رسد مسیول ظهور نژاده‌ای متمایز " prion " در همان توالی پروتیینی ، در مقایسه با نژاده‌ای متمایز یک ویروس هستند .
شناخته‌شده‌ترین نوع بیماری‌ها از جمله بیماری جنون گاوی و بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در انسان‌ها است . همه آن‌ها غیرقابل علاج و مهلک هستند و برخی نیز می‌توانند transmissible باشند . ساختارهای پذیرفته‌شده توسط پروتئین‌های prion مغز در این لوح‌ها برای توانایی آن‌ها در انتقال بین میزبان‌ها مختلف و ایجاد بیماری حیاتی تلقی می‌شوند .
Jaroniec گفت : " گروه ما در حال حاضر مشغول تعیین ساختارهای مولکولی با وضوح بالای انواع پروتیین ناقص در ارتباط با سلسله‌مراتب انسانی خانوادگی است تا درک کامل ذره‌ای از عوامل اساسی انتقال آن‌ها به دست آورد و مطالعه حاضر یک گام اساسی بزرگ در این تلاش است ."
وی افزود : " ما امیدواریم که یک روز گروه ما و دیگر پژوهشگران قادر به استفاده از روش‌های مشابه برای حل اساس ساختاری بیماری‌های transmissible prion باشند."
سلامت : ابزار سنجش پروتیین جدید
اولین ابزار ساده و استاندارد شده برای مطالعه پدیده در سلول‌های زنده
مبدا :
دانشکده مهندسی دانشگاه بوستون
خلاصه :
گروهی از دانشمندان ابزار ژنتیکی مصنوعی را توصیف کرده‌اند که برای کمی به لحاظ کمی ، اندازه‌گیری و دستکاری پروتیین در سلول‌های زنده ساخته شده‌اند . این امر ممکن است درها را به درک بیشتر و درمان گستره‌ای از بیماری‌ها از Alzheimer's تا دیابت نوع دوم باز کند .
یک رشته مشترک ، اختلالات seemingly مانند بیماری Alzheimer's و دیابت نوع دوم را به هم پیوند می‌دهد . این رشته به عنوان تجمیع پروتیین شناخته می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که پروتیین‌ها دور هم جمع می‌شوند . این کمپلکس‌ها نشانه بسیاری از بیماری‌ها هستند ، اما به تازگی با کارکرده‌ای سودمند نیز مرتبط بوده‌اند .
اگرچه تجمع پروتیین در زیست‌شناسی شایع است ، بسیاری از علل و عواقب آن نامعلوم است . این عمدتا ً به این دلیل است که هیچ ابزار پژوهشی ساده‌ای برای مطالعه این پدیده در سلول‌های زنده وجود ندارد . اکنون ، دستیار پروفسور احمد اس . خلیل ( BME ) همراه با همکاران ام آی تی و موسسه مطالعات پزشکی Whitehead در میان دیگران یک ابزار ژنتیکی مصنوعی به نام yTRAP ( گزارش دهی Transcriptional yeast ) برای درک کمی ، اندازه‌گیری و دستکاری پروتیین در سلول‌های زنده ساخته شده‌اند . این اثر ، که در سلول به عنوان داستان پوشش منتشر می‌شود ، جزییات چگونگی توسعه the را توضیح می‌دهد و سپس از آن برای مطالعه انواعی از دانه‌های پروتیین ، از جمله پروتیین‌های مرتبط با بیماری ، پروتیین‌های متصل به RNA و prions استفاده می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: