روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اختلالات عصبی چندگانه ، از جمله بیماری Parkinson's و جنون با بدن Lewy ، شامل ترشح غیر عادی پروتیین به نام آلفا - synuclein در رسوبات مغز به نام Lewy می‌شود . فرآیندهای pathological در این بیماری‌ها شبیه به بیماری‌های prion در مغز پستانداران است . مانند بیماری‌های prion ، بیماری Parkinson's و جنون با بدن Lewy منجر به زوال پیش‌رونده توابع ذهنی و در نهایت مرگ می‌شود . بیماری Parkinson's در حدود ۱۰۰۰ برابر بیشتر از بیماری prion است که بیش از ۱ میلیون نفر در ایالات‌متحده مبتلا هستند و ۶۰، ۰۰۰ مورد جدید در هر سال تشخیص داده می‌شوند. طبق گفته انجمن Lewy Body Shop از حدود ۱.۴ میلیون نفر در ایالات‌متحده مبتلا است .
تشخیص اولیه و دقیق این اختلالات مغزی برای درمان و شناسایی بیماران واجد شرایط برای آزمایش‌ها کلینیکی ، ضروری است . این بیماری‌ها معمولا ً سال‌ها قبل از ظهور علایم ، پیشرفت می‌کنند و زمانی که آن‌ها انجام می‌دهند ، تشخیص یک بیماری از یک بیماری می‌تواند دشوار باشد .
گروه NIAID به سازگاری با سنجش RT - QuIC برای تشخیص انواع دیگری از بیماری‌های عصبی با دقت بیشتر با استفاده از کم‌ترین میانگین بیمار ممکن ادامه می‌دهد - چه خون ، پوست ، بینی بینی ، یا دیگر نمونه‌ها . این گروه همچنین بسیاری از همکاران بین‌المللی را آموزش داده‌است تا از این آزمایش استفاده کنند .
پیشرفت سلول‌های مغزی امید تازه‌ای را برای درمان بیماری Creutzfeldt - یاکوب به ارمغان می‌آورد
کارشناسان روشی را برای مطالعه این بیماری در آزمایشگاه با استفاده از سلول‌های مغزی که از سلول‌های بنیادی انسان مشتق شده‌اند ، ایجاد کرده‌اند.
مبدا :
دانشگاه ادینبرگ
خلاصه :
دانشمندان یک سیستم جدید برای مطالعه بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در آزمایشگاه ایجاد کرده‌اند و راه را برای یافتن درمان اختلالات مغزی مرگبار هموار می‌کنند .
دانشمندان یک سیستم جدید برای مطالعه بیماری Creutzfeldt - ژاکوب در آزمایشگاه ایجاد کرده‌اند و راه را برای یافتن درمان اختلالات مغزی مرگبار هموار می‌کنند .
این تیم روشی برای مطالعه پروتئین‌های غیر عادی که مسئول این بیماری هستند ابداع کرده‌است - - به نام prions - در سلول‌های تخصصی مغز که از سلول‌های بنیادی رشد می‌کنند .
علایم پیشروی اولین بار است که دانشمندان توانسته‌اند سلول‌های انسانی را با پروتیین‌ها در آزمایشگاه آلوده کنند .
بیماری Creutzfeldt - ژاکوب یک بیماری انسانی شبیه به Bovine spongiform گاوی ( BSE ) به گاوها و بیماری مزمن Wasting در گوزن است .
تاکنون تنها راه مطالعه شکل انسانی این بیماری در حیوانات بوده‌است . این مطالعات اطلاعات ارزشمندی به دست آورده‌اند ، اما ارتباط یافته‌های این تحقیق مشخص نشده است .
تلاش‌ها برای بررسی چگونگی عبور prions بین سلول‌های مغز ، با ناتوانی در تکثیر پروتیین در سلول‌های انسان در آزمایشگاه ، مختل شده‌است .
محققان به رهبری دانشگاه ادینبرگ سلول‌های مغزی ایجاد شده را از سلول‌های بنیادی پرتوان تحریک‌شده به نام سلول‌های غیر تخصصی که توانایی تبدیل به دیگر انواع سلول را دارند ، ایجاد کردند .
آن‌ها با موفقیت این سلول‌ها را در ظرفی که prions از نمونه‌های مغزی بیماران CJD جدا شده بودند ، آلوده کردند .
این تیم متوجه شد که آستروسیت هایی که مبتلا شده بودند، prions بیشتری تولید کرده و قادر به آلوده کردن سلول‌های سالم همسایه بودند ، چیزی که دانشمندان هرگز نتوانسته بودند آن را در آزمایشگاه بازسازی کنند .
متخصصان می‌گویند که این نشانه یک نقطه عطف مهم در تلاش برای درک بهتر بیماری‌های prion در مردم است و در نهایت می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید کمک کند .
همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که آستروسیت های مشتق‌شده از سلول‌های بنیادی انسان به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده و در بسیاری از موارد جایگزین ، مطالعات حیوانی در مورد بیماری prion انسان می‌شوند. این تیم می‌گوید که این مساله می‌تواند سهم قابل‌توجهی در کاهش تعداد حیوانات مورد استفاده در تحقیقات در راستای اصول ۳ - - کاهش ، جایگزینی ، Refinement - - که یکی از اصول اصلی استفاده اخلاقی از حیوانات در تحقیقات است ، انجام دهد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: