روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تغییرات فردی
Characterized شیمیایی در سال ۱۹۵۹ ، ملاتونین - که از تریپتوفان است، یک آمینو اسید ضروری که در پروتئین‌ها یافت می‌شود - - در حذف رادیکال‌های آزاد بسیار موثر است و خواص آنتی‌اکسیدانی قابل‌توجهی دارد . آن به طور مستقیم با رادیکال‌های آزاد تعامل می‌کند و آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان را در بافت‌های مختلف تحریک می‌کند .
این نقش مدت‌ها به عنوان تابع اولیه melatonin's پیشنهاد شده‌است ؛ با این حال ، در سال‌های اخیر ، محققان کشف کرده‌اند که به خاطر خواص ویژه آن ، یک مولکول بسیار مهم است که از چندین مکانیسم در تقریبا ً تمام سطوح فیزیولوژیکی عمل می‌کند . به گفته نویسندگان ، این ها شامل تمام اجزای قلبی عروقی ، تولیدمثل ، ایمنی ، تنفسی و غدد درون‌ریز و همچنین متابولیسم انرژی می‌شوند .
" حالت‌های اجرایی عمل و نقش یکپارچه تقویت و متنوع کردن فعالیت‌های کارکردی آن ، به ویژه در حوزه زمان ، قادر ساختن فیزیولوژی organism's برای مقابله با چالش‌ها در حالی که it's توسط غده پینه آل مخفی می‌شوند ، و در عین حال ارگانیسم را برای رویداده‌ای آینده آماده می‌کند . Cipolla Neto گفت : " به طور مشابه ، ملاتونین هر روز نظم موقتی را همزمان و در مقیاس زمانی فصلی همگام می‌کند ."
" در نتیجه ، همه این حالت‌های خاص اقدام باید همواره در آزمایش‌ها آزمایشگاهی [ در سلول‌ها ] و حیوانات ، و به ویژه در مطالعات بالینی و تحقیقات در مورد استفاده از ملاتونین به عنوان یک روش درمانی در نظر گرفته شود . در این مورد ، بالاتر از همه ، باید به خاطر داشته باشد که اثرات melatonin's نه تنها به مسیر دولت و تمرکز بلکه در زمان مدیریت ، در میان عوامل دیگر بستگی دارد ."
علاوه بر این مهم است که در نظر بگیرید که پروفایل و شروع تولید ملاتونین از فرد به فرد دیگر متفاوت است . پرنده‌های اولیه ( افرادی که صبح زود بیدار می‌شوند ) تولید "ملاتونین " روزانه خود را قبل از شب شروع می‌کنند ( افرادی که دیر بیدار می‌مانند ) و افرادی که برای مدت‌زمان طولانی می‌خوابند نسبت به کسانی که برای دوره‌های کوتاه‌تر می‌خوابند ، بیشتر عمر می‌کنند .
علاوه بر این ، طبق نظر محققان ، باید به خاطر داشته باشد که یک مقدار از ملاتونین ممکن است منجر به سطوح پلاسما مختلفی در بیماران مختلف به خاطر تفاوت‌های فردی در جذب ، توزیع ، metabolizing و از بین بردن "ملاتونین " شود . این تفاوت‌ها با سن ، شرایط بالینی ، وجود آسیب‌ها و انسجام کارکردی سیستم‌های فیزیولوژیکی مثل دستگاه گوارش ، کبد و کلیه‌ها مرتبط هستند .
اگر این تفاوت‌های قابل‌توجه به اندازه کافی در نظر گرفته نشده باشند ، ممکن است تاثیر بالینی را تحت‌تاثیر قرار دهند ، و اضافه می‌کنند که " درمان جایگزینی هورمونی " ملاتونین " تنها زمانی حاصل می‌شود که میزان مصرف و فرمول‌بندی با دقت انتخاب شوند و به صورت انفرادی طراحی و کنترل شوند تا اثر بالینی مورد نظر را به دست آورند .
اولین و مهم‌ترین راهنما برای استفاده بالینی از ملاتونین پیشنهاد شده توسط محققین ، تعیین مدت‌زمان سیگنال روزانه و شروع تولید در هر بیمار و سپس تجویز "ملاتونین بر طبق این نقطه مرجع در زمان " نامیده می‌شود .
این نقطه خاص در منحنی تولید ملاتونین روزانه یک مرجع موقتی مهم برای مدیریت مناسب هورمون برای بیماران است . بسته به زمانی که از آن استفاده می‌شود - - همیشه با استفاده از DLMO به عنوان یک راهنما ممکن است پیشرفت کند، تاخیر یا تاثیری بر زمان‌بندی ریتم‌های ارادی شبانه‌روزی نداشته باشد .
از آنجا که این روش برای تعیین DLMO معمولا ً در عمل بالینی روزمره امکان پذیر نیست ، یک رویکرد عملی‌تر استفاده از زمانی است که بیمار معمولا ً در شب به عنوان مرجعی برای زمان‌بندی مدیریت ملاتونین به خواب می‌رود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: