روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

پروفسور Gozes ADNP را در سال ۱۹۹۹ کشف کرد و یک قطعه پروتئینی به نام NAP را از آن تراشید . NAP از خواص محافظت سلولی پروتئین محافظت می‌کند . در ادامه ، پروفسور Gozes به توسعه نامزد انتخاباتی davunetide ( NAP ) کمک کرد . در آزمایش‌های بالینی فاز دوم ، davunetide ( NAP ) توانایی بیماران شیزوفرنی را بهبود بخشید تا با زندگی روزمره کنار بیایند . تلاش جمعی اخیر پروفسور Gozes و دکتر Sandra کاردوسو و دکتر Raquel Esteves نشان داد که NAP در فرهنگ‌های مختلفی از سلول‌های مغز رشد کرده‌است . مطالعه حاضر نشان می‌دهد که NAP تعامل of و LC۳ را تسهیل می‌کند که احتمالا ً مربوط به نتایج NAP's در بیماران شیزوفرنی می‌شود . محققان امیدوارند که NAP اولین مورد از کشفیات بسیاری باشد تا درک و درمان شیزوفرنی را بهبود بخشد .
فعالیت فیزیکی در عصر باعث مشکلات خواب نمی‌شود
مبدا :
ETH زوریخ
خلاصه :
برخلاف باور عمومی ، هیچ دلیلی وجود ندارد که در عصر از ورزش اجتناب کنیم ، تحلیلی از پژوهش‌های علمی آشکار شده‌است .
حتی در میان پژوهشگران خواب ، این باور فراگیر است که کیفیت خواب می‌تواند با اجتناب از ورزش در عصر بهبود یابد . با این حال ، به عنوان محققانی از موسسه علوم انسانی و ورزش در ETH زوریخ ، نشان داده‌اند که این موضوع به طور کلی درست نیست .
دانشمندان در این زمینه از بین مقالات تحقیق کردند و همه ۲۳ مطالعه را که نیازمندی‌های کیفیت آن‌ها را برآورده کردند ، آنالیز و تحلیل کردند . کریستینا Spengler ، رئیس آزمایشگاه علوم پزشکی در ETH زوریخ می‌گوید : " آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ورزش کردن در چهار ساعت قبل از رفتن به خواب تاثیر منفی بر روی خواب ندارد ."
محققان با ترکیب اطلاعات از مطالعات مختلف نشان دادند که در شب بعد از مطالعاتی که شرکت کنندگان در عصر انجام دادند ، ۲۱.۲ درصد از زمان خواب خود را در خواب عمیق گذراندند . به دنبال یک شب بدون تمرین ، میزان میانگین ۱۹.۹ درصد است . با اینکه این تفاوت کوچک است ، به لحاظ آماری معنی‌دار است . فازه‌ای خواب عمیق برای بازیابی فیزیکی مهم هستند .
آموزش‌های فشرده در اواخر شب : یک استثنا برای قانون
تمرینات پی‌درپی در یک ساعت قبل از وقت خواب یک استثنا برای قانون است . Spengler می‌گوید : " با این وجود ، این تنها نوع ورزش شبانه است که ممکن است اثر منفی بر روی خواب داشته باشد ."
او گفت: " به عنوان یک قاعده سرانگشتی ، آموزش قوی به عنوان آموزش تعریف می‌شود که در آن فرد قادر به صحبت نیست . Spengler می‌گوید : "آموزش متوسط فعالیت فیزیکی شدیدی است که فرد دیگر قادر به آواز خواندن نیست ، اما آن‌ها می‌توانستند صحبت کنند" . یک نمونه از آموزش قوی نوعی آموزش طولانی‌مدت است که ورزش‌کاران رقابتی اغلب انجام می‌دهند . با این وجود ، در بسیاری از موارد ، تحمل طولانی‌تر و یا دوچرخه‌سواری طولانی‌تر در یک دوچرخه مسابقه‌ای به مقوله آموزش متوسط تبدیل خواهد شد .
همانطور که این تجزیه و تحلیل نشان داد، شرکت کنندگان در این مطالعه شرکت کنندگانی را مطالعه کرد که مدت کوتاهی قبل از زمان خواب ، یک جلسه آموزشی فشرده را به پایان رساندند . این مطالعه همچنین بینشی را در مورد این که چرا این مورد وجود دارد ، ارایه داد : افراد تست قادر به بازیابی به اندازه کافی در یک ساعت قبل از رفتن به خواب نبودند . قلب آن‌ها همچنان بیش از ۲۰ ضربه در دقیقه سریع‌تر از ضربان قلب قرار داشت .
مشکلات خواب ممکن نیست .
طبق توصیه‌های رسمی پزشکان ورزشی ، مردم باید حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط را هر هفته انجام دهند . افراد بسیاری ممکن است از خود بپرسند : آیا من اگر در طول روز وقت داشته باشم یا این که تاثیر منفی بر روی خوابم خواهد داشت ؟ مردم می‌توانند بدون درنگ در عصر ورزش کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: