روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

براساس مقاله‌ای که در ژورنال زیست‌شناسی سلولی منتشر شده‌است ، یک پپتید کوچک تولید شده از پروتئین کلاژن می‌تواند از مغز در برابر شیزوفرنی محافظت کند . این مطالعه ، " Matricryptins مشتق‌شده از Collagen Promote Inhibitory Nerve Formation در کشورهای در حال توسعه " اثر سو سو و همکاران ، ممکن است منجر به رویکردهای جدیدی برای درمان اختلال ذهنی شود .
خانواده کلاژن ماتریکس برون سلولی وظایف متعددی را در مغز انجام می‌دهند و جهش‌های متعدد در چندین خانواده باعث بیماری‌های عصبی در انسان‌ها می‌شوند . چگونه کلاژن می‌تواند عملکرد نرمال مغز را ارتقا دهد ، اما از دست دادن ژن رمزگذاری شده این کلاژن ، به شیزوفرنی خانوادگی مرتبط است .
گروهی از محققانی که توسط مایکل فاکس در موسسه تحقیقاتی Carilion فن‌آوری ویرجینیا رهبری می‌شوند ، از نزدیک در حال بررسی کلاژن ۱۹ هستند . آن‌ها دریافتند که موش‌ها در سن ۱۹ سالگی تعدادی از علائم شیزوفرنی مانندی را به نمایش می‌گذارند ، از جمله یک واکنش غیر عادی و افزایش حساسیت به تشنج . Schizophrenia قبلا ً با نقص در نوع خاصی از interneuron مرتبط بوده‌است . این فعالیت نورون‌ها را با تشکیل synapses بازدارنده با بدن سلولی نورون‌های دیگر ، در پوسته brain's به کار می‌اندازد . این synapses مهاری در سلول‌های deficient در ۱۹ سالگی گم شدند .
همانند انواع مشابه کلاژن ، کلاژن می‌تواند بوسیله آنزیم protease خارج شود تا یک پپتید سیگنال کوچک به نام a را تولید کند . Jianmin سو و همکارانش دریافتند که این پپتید به اندازه کافی برای نجات دادن of بازدارنده در فرهنگ‌های نورونی آماده‌شده از موش‌های دچار نقص ۱۹ ساله ، ظاهرا ً با اتصال و فعال کردن یک گیرنده چسبندگی سلولی به نام integrin α ۵ بتا ۱ کافی بود .
فاکس و همکارانش در حال حاضر می‌خواهند بیشتر در مورد این که چگونه کلاژن می‌تواند تشکیل سیناپس را ترویج کند ، بیشتر یاد بگیرند و همچنین می‌خواهیم تحقیق کنیم که آیا پپتید دارای پتانسیل درمانی برای هر گونه بیماری است که منجر به عملکرد نادرست یا معیوب غشایی می‌شود.
مطالعات جدید در مورد تاریخ طبیعی شیزوفرنی ، امید برای درمان‌های جدید را افزایش می‌دهد .
مبدا :
Wolters سلامت Kluwer
خلاصه :
براساس تحقیقات جدید ، شواهد در حال ظهور در مورد توسعه ، ویژگی‌های prodromal ، و دوره بلند مدت شیزوفرنی ، دلایلی برای خوش بینی برای توسعه درمان‌های جدید و روش‌های پیشگیرانه برای این اختلال مخرب فراهم می‌کند .
براساس گزارش ویژه نشریه هاروارد در نشریه هاروارد ، شواهد در حال ظهور در زمینه توسعه ، " prodromal " ، و دوره بلند مدت شیزوفرنی ، دلایلی برای خوش بینی برای توسعه درمان‌های جدید و رویکردهای پیشگیرانه برای این اختلال مخرب فراهم می‌کند . این نشریه توسط Wolters Kluwer منتشر شده‌است .
" این موضوع ویژه نشریه هاروارد درباره رشته روانشناسی ، متخصصان جهانی را در اپیدمیولوژی ، neurobiology ، و درمان شیزوفرنی به همراه دارد تا تاریخچه طبیعی این بیماری را ارزیابی کند و اولویت‌های جدید مداخلات جدید را ارزیابی کند " . Roffman از بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد .
نگرش‌های جدید به neurobiology ، درمان اولیه ، و غیره
هشت مقاله در این مساله ویژه حوزه‌های کلیدی پیشرفت در جهت درک توسعه و البته شیزوفرنی هستند - - شرایطی که آخرین پیشرفت درمانی اصلی چند دهه پیش رخ داد . پیشرفت‌های خاص که شامل موارد زیر می‌شوند :
نقش ژنتیک تغییر یافته و ارتباط مغز با زیست‌شناسی شیزوفرنی . در حالی که این ایده که اسکیزوفرنی یک بیماری " disconnectivity " است جدید نیست ، به تازگی توسط تکنیک‌های تصویربرداری ژنتیکی و مغزی مدرن تایید شده‌است . مطالعات مبتنی بر connectome ممکن است به توسعه رویکردهای جدید در درمان شیزوفرنی اطلاع دهد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: