روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه نشان می‌دهد که ورزش به افراد جوان مبتلا به علائم روان‌پریشی کمک می‌کند .
منبع :
دانشگاه منچستر
خلاصه :
چشم اندازه‌ای بلندمدت برای جوانانی که مبتلا به روان‌پریشی هستند معمولا ً ضعیف هستند , با میزان بالای عود , بیکاری و مرگ زودرس . داروهای ضدروان پریشی تجویز شده نیز برای افزایش وزن سریع تجویز می‌شوند . در حال حاضر بازرسان گزارش می‌دهند که یک برنامه تمرینی علایم در بین جوانان مبتلا به جنون اول را به شدت کاهش داده‌است .
یک برنامه تمرینی که توسط محققان دانشگاه منچستر طراحی شده‌است , علایم افسردگی افراد جوان را به شدت کاهش می‌دهد .
چشم اندازه‌ای بلندمدت برای جوانانی که مبتلا به روان‌پریشی هستند معمولا ً ضعیف هستند , با میزان بالای عود , بیکاری و مرگ زودرس . داروهای ضدروان پریشی تجویز شده نیز برای افزایش وزن سریع تجویز می‌شوند .
اگرچه ورزش به عنوان یک درمان موثر برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا طولانی‌مدت نشان‌داده شده‌است , هیچ مطالعه‌ای بر روی علایم روان‌پریشی در افراد بزرگ‌سال مبتلا به جنون زودرس , تا به امروز , انجام‌نشده است .
این پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود . ~~~ جامعه آماری این پژوهش را کلیه افراد مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی‌درمانی شهر تهران تشکیل می‌دادند . با کمک شرکت کنندگان , گروه تحت نظارت یک محقق به مدت ۱۰ هفته در مراکز تفریحی محلی طراحی شد .
جوزف اول , نویسنده این مطالعه , می‌گوید : " ایجاد یک رژیم ورزشی برای افراد مبتلا به جنون به احتمال زیاد در زمان جوانی و در مراحل اولیه درمان موثرتر است . ورود افراد به یک زندگی روزمره نیز به تنظیم عادات زندگی کمک می‌کند که می‌تواند تفاوت زیادی با سلامت جسمی و روانی طولانی‌مدت آن‌ها داشته باشد . "
شرکت کنندگان در این تحقیق در واقع بیش از مقدار هدف فعالیت ورزشی بودند ; به طوری که هر هفته به مدت ۱۰ هفته تمرینات ورزشی شدید انجام می‌شد.
این امر با برنامه‌های تمرینی در جوامع سالم و نیز اسکیزوفرنی قابل‌مقایسه است .
تمرین استقامتی برای فعالیت‌هایی که بیماران بیش‌ترین انگیزه را می‌یابند به آن‌ها کمک می‌کند تا به برنامه خود پایبند باشند . "
در پایان هفته دوم , شرکت کنندگان طیف متنوعی از آزمون‌های استاندارد سلامت روانی و جسمی را تکمیل کردند . در گروه کنترل , 7 نفر با خدمات بهداشت روان بدون برنامه تمرینی مورد آزمون قرار گرفتند .
در آزمون‌های استاندارد , گروه ورزش یک درصد کاهش در نشانه‌های روانی را نشان داد که به طور معنی‌داری بهتر از گروه کنترل بود . عملکرد مغز آن‌ها نیز بهبود یافت و کاهش اندکی در وزن بدن در برابر افزایش وزن مورد انتظار از درمان طبیعی حاصل شد .
جوزف اضافه کرد : " این تنها یک مطالعه آزمایشی بود , اما بهبود , به ویژه در علایم روانی , چشمگیر بود . ورزش شخصی شده در مراکز تفریحی محلی به نظر می‌رسد روشی مقرون‌به‌صرفه و موثر برای کمک به این جوانان است . "
" با رسیدن به افراد زود هنگام , ورزش می‌تواند به درمان افراد جوان مبتلا به جنون منجر شود . این امر می‌تواند به طور انبوه , عملکرد اجتماعی و سلامت روانی آن‌ها را بهبود بخشد و امیدوار است که از کارافتادگی طولانی‌مدت جلوگیری شود. "
این مطالعه , " ورزش به عنوان یک مداخله برای جنون اول : یک مطالعه امکان‌سنجی " , در مجله مداخله زودهنگام در روان‌پزشکی چاپ شد .
علاوه بر این, بازخورد از شرکت کنندگان نیز در مجله روان‌پزشکی bmc , به عنوان " اثرات و عوامل تعیین‌کننده فعالیت در قسمت اول جنون : مطالعه کیفی " منتشر شده‌است .
رمزگشایی نقش کلاژن در شیزوفرنی
منبع :
انتشارات دانشگاه راکفلر
خلاصه :
براساس یک مقاله جدید , یک پپتید کوچک تولید شده از یک پروتئین کلاژن می‌تواند از مغز به منظور ایجاد سیناپس‌های عصبی محافظت کند . دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که این یافته جدید ممکن است منجر به رویکردهای جدیدی برای درمان اختلالات روانی شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: