روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

محققان نتیجه می‌گیرند که برای حذف افراد مثبت کاذب , ارزیابی‌های بالینی یا مصاحبه‌های مجدد باید اجباری باشد . آن‌ها همچنین از ترکیبی از ابزارهای ارزیابی خود برای تشخیص مراحل مختلف جنون زودرس استفاده می‌کنند .
پناهندگان ریسک بالاتری از اختلالات روانی دارند
منبع :
bmj
خلاصه :
پناهندگان در مقایسه با مهاجران غیر پناهنده از همان مناطق مبدا , یک مطالعه جدید پیدا می‌کنند .
در مقایسه با مهاجران غیر پناهنده از همان مناطق مبدا , مطالعه‌ای منتشر شده‌است که در bmj یک مطالعه منتشر شده‌است .
بحران‌های انسانی در اروپا , خاورمیانه , شمال آفریقا , و آسیای مرکزی منجر به آوارگی مردم , پناهجویان و پناهندگان در سراسر جهان از زمان جنگ جهانی دوم شده‌است .
گفته می‌شود که پناهندگان در خطر افزایش مشکلات بهداشت روانی هستند , مانند اختلال استرس پس از ضربه و اختلالات روانی شایع در مقایسه با مهاجران غیر پناهنده , اما اطلاعات کمی در مورد خطر ابتلا به جنون دارند .
به همین منظور یک گروه از محققان از بین مهاجران غیر پناهنده در مقایسه با مهاجران غیر پناهنده و کل جمعیت سوید مورد مطالعه قرار گرفتند .
محققان از یک ثبت ملی مرتبط استفاده کردند تا بیش از یک میلیون نفر را در سوئد بررسی کنند و تشخیص‌های اختلالات روانی غیر عاطفی را در بین مردم ردیابی کنند .
براساس سرانه , سوئد بیش از هر کشور با درآمد بالا , تقاضای پناهندگان بیشتری نسبت به سایر کشورهای با درآمد بالا اعطا کرده‌است .
این گروه متشکل از افرادی است که در دو کشور متولد سوئد , پناهندگان و مهاجران غیر پناهنده از چهار منطقه عمده مولد پناهنده به دنیا آمده‌اند : خاورمیانه و شمال آفریقا , آفریقای جنوب صحرا , آسیا , اروپای شرقی و روسیه .
داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد .
پناهندگان به طور متوسط ۴۹ درصد بیشتر از مهاجران غیر پناهنده را توسعه می‌دهند . علاوه بر این , آن‌ها بیش از سه برابر بیشتر از جمعیت سوید بودند .
میزان بروز جنون در افرادی که در سوئد به دنیا آمده‌اند در هر میلیون نفر به ازای هر میلیون نفر در مهاجران غیر پناهنده و در هر میلیون نفر به ازای هر میلیون نفر در پناهندگان کاهش‌یافته است .
نرخ افزایش پناهندگان برای تمامی مناطق منشا به جز کشورهای جنوب صحرای آفریقا که نرخ آن‌ها در هر دو گروه نسبت به جمعیت سوید بسیار بالا بود , معنی‌دار بود .
یک توضیح ممکن این است که بخش بزرگ‌تری از مهاجران جنوب صحرای آفریقا قبل از مهاجرت , بدون توجه به وضعیت پناهندگان , در معرض ناملایمات روانی - اجتماعی مخرب قرار خواهند گرفت . "
همچنین ممکن است عوامل " بعد از مهاجرت مانند تبعیض , نژادپرستی و طرد اجتماعی " این نرخ‌های بالا را توضیح دهند .
به طور کلی , آن‌ها می‌گویند : " یافته‌های ما با این فرضیه سازگار است که افزایش خطر اختلالات روانی غیر عاطفی در بین مهاجران به دلیل فراوانی بیشتر مواجهه با ناملایمات اجتماعی قبل از مهاجرت , از جمله اثرات جنگ , خشونت یا آزار و اذیت است . "
آن‌ها این یافته‌ها را بر این نکته تاکید می‌کنند که " نیاز به توجه به نشانه‌های اولیه و نشانه‌های روان‌پریشی در جمعیت پناهندگان , به عنوان بخشی از هر گونه پاسخ خدمات سلامت روان به بحران‌های انسانی کنونی , در نظر گرفته می‌شود. "
کورنلیوس فاج , مدیر پزشکی بنیاد هلن , می‌گوید : " پاسخ سلامت روانی قوی به بحران پناهندگان باید در ترکیبی از هشیاری بالینی , شناسایی عوامل آسیب‌پذیری و مهم‌تر از همه , تصمیمی برای به حداقل رساندن اثرات تشدید تجربیات پس از مهاجرت باشد . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: