روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آن‌ها با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) افراد سالم و بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مبتلا به اسکیزوفرنی از موسسه تحقیقاتی موسسه تحقیقات مشترک ژنتیک , به بررسی تفاوت‌های بین اسکیزوفرنی و افراد سالم در دو گروه زیر قشری و نامتقارن پرداختند .
در مقایسه با گروه شاهد , بیماران مبتلا به شیزوفرنی , هیپوکامپ دو طرفه کوچک‌تر , بادامه , تالاموس و حجم حافظه داخل جمجمه‌ای را به خوبی نشان دادند , اما با افزایش حجم حفره روی , روی و بطن جانبی بیشتر مشاهده شد. همچنین , بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا نوعی عدم تقارن خاص به سمت چپ را نشان دادند .
این نتایج بیانگر امکان استفاده از روش‌های غیر ریتمیک در مسیرهای عصبی و الگوهای ارتباطی مربوط به سازه فضاکار می‌باشد . علاوه بر این , با روشن‌شدن مکانیزم‌های آسیب‌شناسی زمینه‌ای , گامی در جهت توسعه استراتژی‌های درمانی برای اسکیزوفرنی خواهد بود .
غربالگری ترکیبی می‌تواند بیماری روانی اولیه را تشخیص دهد
منبع :
: مارا
خلاصه :
ترکیبی از ابزارهای غربالگری توسط دانشمندان مورد آزمایش قرار گرفته تا اعتبار آن‌ها برای تشخیص زودرس اسکیزوفرنی ارزیابی شود. اسکیزوفرنیا یک اختلال روانی بلند مدت با یک مولفه ژنتیکی است که شامل تفسیر غیرطبیعی از واقعیت است که می‌تواند به صورت توهم , هذیان و تفکر و رفتار نامنظم بروز کند .
محققان در مالزی از ترکیبی از ابزارهای غربالگری برای ارزیابی اعتبار آن‌ها برای تشخیص زودرس اسکیزوفرنی استفاده کرده‌اند .
اسکیزوفرنیا یک اختلال روانی بلند مدت با یک مولفه ژنتیکی است که شامل تفسیر غیرطبیعی از واقعیت است که می‌تواند به صورت توهم , هذیان و تفکر و رفتار نامنظم بروز کند . مطالعات نشان می‌دهند که نشانه‌های ظریفی از بیماری می‌توانند قبل از ایجاد روان‌پریشی کامل شناسایی شوند . تشخیص زودرس می‌تواند به پزشکان برای پیش‌گیری از پیشرفت بیماری کمک کند .
ابزارهای غربالگری که معمولا ً برای این منظور استفاده می‌شوند شامل ارزیابی‌های خود هستند , زیرا نشانه‌های اولیه به جای آشکار شدن از رفتارهای افراد , تجربه می‌شوند . این مشکلات عبارتند از اختلال ذهنی ادراک , شناخت , زبان , کارکرد حرکتی , اراده , ابتکار , سطح انرژی و تحمل به تنش .
با این حال , در حال حاضر ارزیابی‌های خود در دسترس نیستند و اغلب نتایج مثبت کاذب زیادی تولید می‌کنند .
یک تیم از محققان دانشگاه مارا و مارا در مالزی یک فرآیند دو مرحله‌ای برای نمایش دو گروه از افراد ایجاد کردند : بستگان در معرض خطر افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و یک نمونه از جمعیت عمومی . اولین مرحله از فرآیند شامل استفاده از دو پرسش نامه غربالگری اولیه متداول در همه شرکت کنندگان بود که نتایج مثبتی را در هر دو گروه نشان داد . به طور کلی , تعداد بیشتری از نتایج مثبت در کل جمعیت عمومی ( % % ) در مقایسه با شرکت کنندگان در معرض خطر , مشاهده شد .
با این حال , هنگامی که شرکت کنندگانی که آزمایش مثبت را آزمایش کردند , یک پرسشنامه سوم داده شد که فقط تعداد آن‌ها مثبت بود . پژوهش پیش رو نشان داده‌است که بیش از نیمی از افراد مبتلا به روان‌پریشی شدید مبتلا به روان‌پریشی شدید هستند . بقیه شرکت کنندگان آزمون به صورت مثبت از طریق فرآیند غربالگری تشخیص داده شدند , که علائم آن معمولا ً در طول زمان ناپدید می‌شوند .
محققان بر این باورند که دو توضیح برای نتایج مثبت کاذب از مرحله اول فرآیند غربالگری وجود دارد . افراد در معرض خطر ممکن است به دلیل جدایی نسبی از واقعیت , علائم خود را دست‌کم بگیرند , در حالی که مردم از عموم ممکن است تجربیات خود را دست‌بالا بگیرند یا آن‌ها را اشتباه تفسیر کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: