روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

حداقل نیمی از بیماران مبتلا به بیماری Parkinson's در برخی موارد در طول دوره بیماری خود دچار روان‌پریشی هستند و پزشکان معمولا ً داروهای ضدروان پریشی مانند as را تجویز می‌کنند تا شرایط را درمان کنند. با این حال ، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در دانشگاه پنسیلوانیا ، دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان ، و مرکز پزشکی سالمندان فیلادلفیا و آن Arbor Arbor نشان می‌دهد که این داروها ممکن است به طور قابل‌توجهی به یک زیر مجموعه از بیماران آسیب برسانند . یافته‌های این یافته‌ها در ۲۱ مارس سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد .
بررسی محققان در حدود ۱۵۰۰۰ پرونده بیمار در یک پایگاه‌داده VA نشان داد که Parkinson's بیمار که از داروهای ضدروان پریشی استفاده می‌کنند بیش از دو برابر در طول شش ماه بعد فوت کرده‌اند ، در مقایسه با یک سری از بیماران Parkinson's که از چنین داروهایی استفاده نمی‌کنند .
دنیل Weintraub نویسنده ارشد که استادیار روان‌پزشکی و عصب‌شناسی در موسسه پزشکی پن است و مردی در موسسه Penn's در پیری است گفت : " من فکر می‌کنم داروهای ضدروان پریشی نباید بدون توجه دقیق تجویز شوند . "
این یافته‌ها اولین کسانی نیستند که داروهای ضدروان پریشی را برای افزایش مرگ و میر پیوند می‌دهند . مطالعاتی که به اوایل دهه ۲۰۰۰ برمی گردند ، مرگ و میر را با استفاده از داروهای ضدروان پریشی میان بیمارانی که دچار زوال عقل در جامعه عمومی هستند ، یافته‌اند . از سال ۲۰۰۵ سازمان غذا و دارو " جعبه سیاه " را در مورد بسته‌بندی داروهای ضدروان پریشی اجباری کرده‌است و خاطرنشان کرد که خطر افزایش خطر مرگ در زمانی که این داروها در بیماران دچار جنون مورد استفاده قرار می‌گیرند ، افزایش‌یافته است.
اگر چه بیشتر موارد جنون ناشی از بیماری Alzheimer's هستند ، اشکال دیگری از جنون وجود دارد ، از جمله یکی که در نهایت در حدود ۸۰ درصد از بیماران Parkinson's ، که معمولا ً سال‌ها بعد از تشخیص Parkinson's خود ، پدیدار می‌شود . با این حال ، مطالعه‌ای توسط Weintraub و همکارانش در سال ۲۰۱۱ نشان داد که هشدارهای FDA برای مهار کردن داروهای ضدروان پریشی برای بیماران مبتلا به زوال عقل عملی نشده است .
برای مطالعه جدید ، Weintraub و همکارانش این احتمال را مورد بررسی قرار دادند که استفاده از داروهای ضدروان پریشی با مرگ و میر بالاتر نه تنها در بیماران مبتلا به زوال عقل ، بلکه در همه بیماران مبتلا به بیماری شایع است . Weintraub گفت : " اگر چه این بیماری مرتبط با جنون و بیماری بعد از مرحله است ، حتی در مراحل اولیه بیماری و نبود زوال عقل نیز اتفاق می‌افتد ."
علل اساسی جنون در Parkinson's به خوبی درک نشده است ، اما تصور می‌شود شامل گسترش فرآیند بیماری عصبی به برخی نواحی مغزی مشخص و همچنین دوزهای بالاتر یا بالاتر داروهای Parkinson's هستند که عملکرد دوپامین را افزایش می‌دهند .
برای این مطالعه ، محققان با مقایسه گروهی از بیماران Veterans Affairs که داروهای ضدروان پریشی تجویز شده در هر زمان در طول ساله‌ای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ را به یک گروه کنترل با اندازه برابر برای بیمارانی که از داروهای ضدروان پریشی استفاده نمی‌کردند ، بررسی کردند . برای کاهش تفاوت‌های بین گروه‌هایی که ممکن است در مقایسه با آن‌ها جانبداری کنند، محققان هر بیمار را در گروه آنتی antipsychotic با یک بیمار کنترلی جفت کردند که با سن ، جنسیت ، نژاد ، سال‌ها بعد از تشخیص ، حضور زوال عقل و دیگر عوامل مرتبط مطابقت داشت .
این تجزیه و تحلیل نشان داد که در ۱۸۰ روز پس از اینکه آن‌ها برای اولین بار داروهای ضدروان پریشی را گرفتند ، بیماران در گروه اول در تعداد بسیار بیشتری مردند ، در حالی که بیماران در دوره مشابه با بیماران تحت کنترل هماهنگ بودند . به طور کلی ، بیمارانی که از داروهای ضدروان پریشی استفاده می‌کردند ، ۲.۳۵ برابر مرگ و میر افراد غیر کاربر بودند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: