روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Takanobu Nakazawa ، به عنوان استادیار در دانشگاه اوساکا ، Masanobu کانو ، استاد دانشگاه توکیو ، و Ryota Hashimoto استادیار دانشگاه اوساکا ، برای بررسی عملکرد ARHGAP۳۳ ، mice knockout ( KO ) را ایجاد کردند . گروه تحقیقاتی متوجه رشد ستون فقرات و کاهش فرکانس جریان و دامنه جریان و دامنه جریان در موش‌های ARHGAP۳۳ KO شدند . گروه تحقیق همچنین دریافتند که موش‌های ARHGAP۳۳ KO اختلال عملکرد حافظه و مهار prepulse را نشان می‌دهند که هر دو مربوط به اختلالات neuropsychiatric مانند اسکیزوفرنی هستند .
پس از آن ، گروه تحقیق مکانیزم مولکولی پشت عملکرد و رفتارها در موش‌های impaired KO را مورد بررسی قرار داد و دریافتند که ARHGAP۳۳ در دستگاه گلژی شکل می‌گیرد تا قاچاق پروتیین درون سلولی کیناز Tropomyosin کیناز ب ( TrkB ) ، گیرنده neurotrophin را به گره‌های سیناپسی ، تنظیم کند. Neurotrophins نقش مهمی در شکل‌گیری و عملکرد سیناپس‌ها بازی می‌کنند . در موش‌های ARHGAP۳۳ KO ، TrkB به دلیل فقدان of به اندازه کافی به sites منتقل نمی‌شود که در نهایت منجر به اختلال عملکرد و رفتارها می‌شود .
در نهایت ، گروه دریافتند که ARHGAP۳۳ انسانی مرتبط با شیزوفرنی است .
تجزیه و تحلیل مولکولی اختلالات neuropsychiatric هنوز خوب شناخته‌نشده است و توسعه داروهای ضدروان پریشی جدید ضروری است . یافته‌های این گروه نشان می‌دهد که قاچاق پروتیین داخل درون سلولی منجر به اختلالات neuropsychiatric می‌شود - عملکردهای مغز غیر عادی مربوط به مغز تاثیر بالایی بر زمینه‌های روان‌پزشکی ، علوم پزشکی پایه ، و علوم دارویی دارد . این مطالعه می‌تواند به طور بالقوه به توسعه استراتژی‌های درمانی جدید برای اختلالات neuropsychiatric نظیر اسکیزوفرنی کمک کند .
Overlap بین عوامل ژنتیکی مرتبط با خطر اسکیزوفرنی ، سن و میر مادران در بدو تولد
مبدا :
دفتر روزنامه JAMA
خلاصه :
طبق یک مقاله ، به نظر می‌رسد خطر اسکیزوفرنی در کودکان در ارتباط با سنین پایین و سن مادران تا حدی با ارتباط ژنتیکی بین اسکیزوفرنی و سن در ابتدای تولد توضیح داده می‌شود .
طبق مقاله‌ای که در اینترنت بصورت آنلاین منتشر شده‌است ، خطر شیزوفرنی در کودکان مرتبط با سن مادران جوان‌تر و بزرگ‌تر ، تا حدی با ارتباط ژنتیکی بین اسکیزوفرنی و سن در اولین تولد توضیح داده می‌شود .
S. لی ، Ph.D. ، از دانشگاه نیوانگلند ، ولز جنوبی ، استرالیا و نویسندگان دیگر رابطه ژنتیکی بین اسکیزوفرنی و سن را در ابتدا در زنان با استفاده از مجموعه داده‌های مطالعه مستقل از ژنوم ، مورد بررسی قرار دادند .
" به طور خلاصه ، این مطالعه شواهدی را برای همپوشانی قابل‌توجهی بین عوامل ژنتیکی مرتبط با خطر SCZ [ اسکیزوفرنی ] و عوامل ژنتیکی مرتبط با نیروی هوایی [ سن در بدو تولد ] فراهم می‌کند . برای دانش ما ، این اولین مطالعه برای بررسی رابطه ژنتیکی بین SCZ و پایگاه نیروی هوایی با استفاده از نمونه‌های مستقل نامربوط براساس داده‌های ژنومی است . این مطالعه نتیجه‌گیری می‌کند : " ما نتیجه می‌گیریم که زنان با استعداد ژنتیکی بالا برای SCZ تمایل دارند اولین فرزند خود را در سنین کم یا کمی بعد در مقایسه با زنان در جامعه عمومی داشته باشند ."
داروهای Antipsychotic به افزایش میزان مرگ و میر در میان بیماران مبتلا به بیماری سل مرتبط هستند .
بررسی سوابق پزشکی بین پانزده هزار بیمار Parkinson's
مبدا :
دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا
خلاصه :
حداقل نیمی از بیماران مبتلا به بیماری Parkinson's در برخی موارد در طول دوره بیماری خود دچار روان‌پریشی هستند و پزشکان معمولا ً داروهای ضدروان پریشی مانند as را تجویز می‌کنند تا شرایط را درمان کنند. با این حال ، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این داروها ممکن است به طور قابل‌توجهی به یک زیر مجموعه از بیماران آسیب برسانند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: