روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آلبرت کوچک یک نوزاد ۹ ماهه بود که در واکنش به محرک‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفت . او یک موش سفید ، یک خرگوش ، میمون و ماسک‌های مختلف نشان داده شد . آلبرت توضیح داد که " بر روی کل stolid و unemotional ، هیچ ترسی از هیچ کدام از این محرک‌ها وجود ندارد . با این حال ، چیزی که او را غافلگیر کرده بود و باعث ترس او شده بود ، این بود که اگر چکش به میله فولادی پشت سرش اصابت کند . این صدای بلند و ناگهانی باعث می‌شد که آلبرت گریه کند .
هنگامی که آلبرت کوچک بیش از ۱۱ ماه سن داشت موش سفید حاضر شد و چند ثانیه بعد چکش به میله فولادی اصابت کرد . این کار هفت بار در هفت هفته بعد انجام شد و هر بار آلبر به گریه افتاد . در این موقع بود که آلبر را دید و فورا ً تمام علائم ترس را نشان داد . او فریاد می‌زد ( که آیا چکش به میله فولادی اصابت کرده یا نه ) و تلاش می‌کرد که از آنجا بگریزد .
علاوه بر این ، واتسون و Rayner دریافتند که آلبرت " phobias از اشیا را توسعه داده‌است که دارای ویژگی‌های مشترک با موش است؛ از جمله سگ خانواده ، یک کت خز ، مقداری پشم پنبه و یک ماسک کریسمس پدر ! این فرآیند تعمیم نامیده می‌شود .
واتسون و Rayner نشان داده بودند که سیستم کلاسیک می‌تواند برای ایجاد ترس به کار رود . ترس یک ترس غیر منطقی است ، به عنوان مثال ، یک ترس که خارج از خطر است . در عرض چند هفته بعد آلبرت متوجه شد و ده روز پس از تبدیل شدن his از موش به مراتب کم‌تر دیده شد . این امر در حال احتضار از واکنش مطلع ، خاموش‌سازی نام دارد . با این حال ، حتی بعد از یک ماه کامل هنوز مشخص بود و این ارتباط می‌تواند با تکرار رویه اصلی چند بار تمدید شود .
Conditioning کلاسیک در کلاس درس
مفاهیم of کلاسیک در کلاس کم‌تر از آنچه در شرطی‌سازی عامل، اهمیت دارد ، اما هنوز به معلمان نیاز است تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان تجربیات عاطفی مثبتی با یادگیری دارند .
اگر دانش‌آموز تجربه‌های احساسی منفی با مدرسه داشته باشد ، این می‌تواند نتایج بدی داشته باشد ، مانند ایجاد ترس از مدرسه .
برای مثال ، اگر دانش‌آموز مدرسه را مورد تهدید قرار دهد ، ممکن است یاد بگیرند که مدرسه را با ترس مرتبط کنند . همچنین می‌تواند توضیح دهد که چرا برخی از دانش آموزان از موضوعات خاصی که در طول حرفه تحصیلی خود ادامه می‌دهند ، بهره می‌برند . این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک دانش‌آموز در کلاس توسط یک معلم تنبیه شود یا مجازات شود .
ارزیابی انتقادی
conditioning کلاسیک بر اهمیت یادگیری از محیط تاکید می‌کند و از پرورش طبیعت حمایت می‌کند . با این حال ، توصیف رفتار صرفا ً از نظر طبیعت یا پرورش ، و تلاش برای انجام این کار ناچیز پیچیدگی رفتار انسان را محدود می‌کند . این احتمال وجود دارد که رفتار به دلیل تعامل بین طبیعت ( بیولوژی ) و تغذیه ( محیط ) باشد .
یک نیروی نظریه کلاسیک کلاسیک این است که علمی است . علت آن این است که it's مبتنی بر شواهد تجربی انجام‌شده توسط آزمایش‌ها کنترل‌شده . به عنوان مثال ، پاول اوف ( ۱۹۰۲ ) نشان داد که چگونه conditioning کلاسیک می‌تواند برای تبدیل بزاق سگ به صدای زنگ استفاده شود .
شرایط کلاسیک نیز یک توضیح تقلیل یافته رفتار است . این به این دلیل است که یک رفتار پیچیده به واحدهای کوچک‌تر واکنش محرک‌های واکنش تجزیه می‌شود .
حامیان یک رویکرد تقلیل گرا می‌گویند که علمی است . شکستن رفتارهای پیچیده به قطعات کوچک به این معنی است که آن‌ها می‌توانند از لحاظ علمی مورد آزمایش قرار گیرند . با این حال ، برخی استدلال می‌کنند که دیدگاه تقلیل گرا فاقد اعتبار است . بنابراین ، در حالی که reductionism مفید است ، می‌تواند منجر به توضیحات کامل شود .
انتقاد نهایی از نظریه کلاسیک کلاسیک این است که قطعی است . این به این معنی است که هیچ درجه‌ای از اراده آزاد در فرد مجاز نیست . بر این اساس ، یک فرد هیچ کنترلی بر واکنشی که از شرایط کلاسیک گرفته ، مانند a ، ندارد .

منبع سایت روانشناسی ساده





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: