روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

به طور کلی , 51 درصد از نمونه‌ها احساس تنهایی می‌کردند و پنج درصد بیشتر احساس تنهایی می‌کردند . محققان دریافتند که ارتباط بین تنهایی و کیفیت خواب , حتی پس از آن که علایم مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب را در نظر می‌گیرند , باقی می‌ماند که اغلب با مشکلات خواب و احساس تنهایی مرتبط است .
یکی از دلایل مطرح‌شده برای خواب بی‌قرار در افراد تنها این است که آن‌ها احساس امنیت کمتری دارند , بنابراین محققان تاثیر مواجهه با خشونت از جمله جرم , سو استفاده جنسی , بدرفتاری با کودک و سو استفاده خشونت‌آمیز توسط اعضای خانواده یا همسالان را بررسی کردند . ارتباط بین تنهایی و کیفیت خواب ضعیف در بین افرادی که در معرض شدیدترین انواع خشونت قرار داشتند قوی‌تر بود . محققان مطالعه تعدادی از فرآیندهای زیستی را پیشنهاد می‌کنند که ممکن است ارتباط بین تنهایی و کیفیت خواب را توضیح دهد , از جمله پاسخ به استرس زیستی بالا . تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که تنهایی با تغییرات کورتیزول در گردش همراه است که نشان‌دهنده فعال شدن بالای سیستم پاسخ استرسی است. انگیختگی فیزیولوژیکی حاصل از این فرآیند ممکن است نقشی در خواب آشفته افراد تنها داشته باشد .
استاد دانشکده روانشناسی , روانشناسی و عصب‌شناسی در کالج کینگ لندن گفت : کاهش کیفیت خواب یکی از راه‌های زیادی است که در آن تنهایی زیر پوست قرار می‌گیرد و یافته‌های ما بر اهمیت روش‌های درمانی اولیه برای هدف قرار دادن افکار و ادراکات منفی که می‌تواند باعث تنهایی یک چرخه باطل شود تاکید دارد . "
استاد لوین اضافه کرد : " بسیاری از جوانان در مطالعه ما در حال حاضر در دانشگاه هستند و برای اولین بار از خانه دور هستند که می‌توانند احساسات تنهایی را ترکیب کنند. بنابراین مهم است که آن‌ها قبل از اینکه به مشکلات روانی شدیدی تبدیل شوند , حمایت مناسبی از این احساسات دریافت کنند . "
تیموتی متیوز در دانشگاه کینگ لندن افزود : " ما همچنین دریافتیم که مواجهه با خشونت , ارتباط بین تنهایی و خواب نامطلوب را تشدید می‌کند , که با این پیشنهاد سازگار است که مشکلات خواب در افراد تنها با احساس ناامنی مرتبط است . به این معنا که خواب حالتی است که برای امنیت یک فرد غیرممکن است , بنابراین احساس انزوا از دیگران , خوابیدن در خواب و حتی بیشتر برای افرادی که در گذشته در معرض خشونت قرار گرفته‌اند , دشوارتر است . بنابراین شناخت این احساس تنهایی ممکن است با آسیب‌پذیری‌های پیش موجود در برخی افراد ارتباط داشته باشد و این افراد باید حمایت سفارشی دریافت کنند . "
تای چی از بی‌خوابی بازماندگان سرطان سینه
منبع :
دانشگاه کالیفرنیا , لس‌آنجلس
خلاصه :
محققان گزارش می‌دهند که روش مدیتیشن در حال حرکت درست همانند درمان درمان و بهتر از دارو در درمان افت خواب در بازماندگان سرطان سینه کار می‌کند .
اگر تا به حال بی‌خوابی داشته‌اید , می‌دانید که نگران خوابیدن , خوابیدن را سخت‌تر می‌کند . برای ۵۰ درصد افراد مبتلا به سرطان پستان که بی‌خوابی دارند , بی‌خوابی می‌تواند منجر به افسردگی , خستگی و خطر ابتلا به بیماری شود .
در حال حاضر , تحقیقات جدید ucla نشان می‌دهد که تای چی , نوعی تفکر آهسته در حال حرکت , تنها به اندازه درمان شناختی رفتاری موثر است , که به عنوان درمان استاندارد طلایی در نظر گرفته شده‌است .
نتایج , که در ژورنال انکولوژی بالینی منتشر شد, نشان می‌دهد که تای چی بهبود مقاوم در سلامتی خواب در بازماندگان سرطان پستان مبتلا به بی‌خوابی را افزایش می‌دهد , با مزایای اضافی بهبود علایم افسردگی و خستگی . علاوه بر این, هر دو گروه درمان شناختی - رفتاری و شناختی , که نوعی از درمان درمانی است , میزان مشابهی از بهبود بالینی در علایم و یا بهبود بی‌خوابی را نشان دادند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: