روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

کاهش خواب ریسک چاقی را از طریق ترکیبی از اثرات بر متابولیسم انرژی افزایش می‌دهد . این تحقیق که در کنگره Endocrinology در لیسبون ارائه شد نشان می‌دهد که چگونه الگوهای خواب ، یک ویژگی مشترک از زندگی مدرن ، می‌تواند با تاثیرگذاری بر اشتها و واکنش‌های مردم به غذا و ورزش ، افزایش یابد .
در فرهنگ ۲۴ / ۷ جهان مدرن ، تعداد رو به افزایشی افراد حاکی از کاهش کیفیت خواب و چندین مطالعه با محرومیت از خواب همراه با افزایش وزن است . علت اصلی افزایش خطر چاقی از اختلال خواب مشخص نیست اما ممکن است به تغییرات اشتها ، متابولیسم ، انگیزه ، فعالیت فیزیکی و یا ترکیبی از عوامل مرتبط باشد .
دکتر کریستین Benedict از دانشگاه اوپسالا ، سوئد و گروه او تعدادی از مطالعات انسانی را برای بررسی این که چگونه اتلاف خواب ممکن است بر متابولیسم انرژی تاثیر بگذارد ، انجام داده‌اند . این مطالعات انسانی ، واکنش‌های رفتاری ، فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی برای غذا به دنبال محرومیت حاد خواب را اندازه‌گیری و تصویر کرده‌اند . داده‌های رفتاری نشان می‌دهند که سوژه‌های انسانی سالم ، خواب - محروم ، بخش‌های غذایی بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند، کالری بیشتری پیدا می‌کنند، نشانه‌های افزایش impulsivity مربوط به مواد غذایی را نشان می‌دهند ، لذت بیشتری از غذا تجربه می‌کنند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند .
مطالعات فیزیولوژیکی این گروه نشان می‌دهد که کاهش خواب ، تعادل هورمونی ناشی از هورمون‌ها را تغییر می‌دهد ، مانند satiety - ۱ ، به کسانی که گرسنگی را ترویج می‌کنند مانند ghrelin . محدودیت خواب همچنین سطوح endocannabinoids را افزایش می‌دهد که شناخته می‌شود اثرات ترویج اشتها دارد . کاره‌ای بیشتر در گروه دکتر Benedict نشان می‌دهد که کاهش شدید خواب تعادل باکتری‌های شکمی را تغییر می‌دهد که به طور گسترده به عنوان کلید حفظ متابولیسم سالم شناخته شده‌است . همین مطالعه همچنین باعث کاهش حساسیت به انسولین پس از از دست رفتن خواب شد .
دکتر کریستین Benedict می‌گوید : " از آنجایی که خواب آشفته یک ویژگی مشترک از زندگی مدرن است ، این مطالعات نشان می‌دهند که هیچ تعجبی ندارد که اختلالات متابولیک ، مانند چاقی هم در حال افزایش هستند ."
اگرچه کار دکتر Benedict روشن است که چگونه دوره‌های کوتاه‌مدت از دست دادن خواب می‌تواند بر متابولیسم انرژی تاثیر بگذارد ، مطالعات بلندمدت برای تایید این یافته‌ها لازم است . این گروه اکنون در حال تحقیق درباره اثرات بلند مدت هستند و هم چنین افزایش خواب در خواب کوتاه‌مدت، می‌تواند این تغییرات را در اشتها و متابولیسم انرژی احیا کند .
دکتر کریستین Benedict می‌گوید : " مطالعات من نشان می‌دهد که کاهش خواب به نفع افزایش وزن انسان است . همچنین می‌توان نتیجه گرفت که بهبود خواب می‌تواند یک مداخله شیوه زندگی نویدبخش برای کاهش خطر افزایش وزن آینده باشد ."
خوابیدن برای عشق
نورون‌ها برای تعادل بین خواب و سکس در مگس میوه
خلاصه :
خواب مهم است ، اما اگر چیز مهم‌تر یا جالب‌تر برای انجام دادن وجود داشته باشد - - برای مثال ، مراقبت از یک کودک ، اتمام یک پیشنهاد کمک مالی قبل از یک مهلت ، یا خواندن یک کتاب جذاب - - ممکن است دیر بیدار بمانیم . محققان کشف نورون‌ها را گزارش می‌دهند که به مگس‌ها مرد اجازه می‌دهند تا خواب را سرکوب کنند تا آن‌ها بتوانند مگس‌های نر را به دادگاه ببرند .
خواب مهم است ، اما اگر چیز مهم‌تر یا جالب‌تر برای انجام دادن وجود داشته باشد - - برای مثال ، مراقبت از یک کودک ، اتمام یک پیشنهاد کمک مالی قبل از یک مهلت ، یا خواندن یک کتاب جذاب - - ممکن است دیر بیدار بمانیم . خواب در مگس‌های میوه‌ها بسیار شبیه خواب انسان است و همانند انسان‌ها ، مگس‌ها می‌توانند خود را بیدار نگه دارند اگر کاری مهم برای انجام دادن وجود داشته باشد . محققان در تحقیقی که در ۱۶ مه در eLife منتشر شد ، کشف نورون‌ها را گزارش می‌دهند که به مگس‌ها مرد اجازه می‌دهند تا خواب را سرکوب کنند تا آن‌ها بتوانند مگس‌های نر را به دادگاه ببرند .
" این ایده که خوابیدن و معاشقه با هم ممکن است با هم رقابت کند شهودی است اما به صورت تجربی مورد مطالعه قرار نگرفته است و مکانیسم‌های اساسی اساسی مورد بررسی قرار نگرفته اند . Kyunghee کوه ، PhD ، استادیار علوم اعصاب ، کالج پزشکی سیدنی در دانشگاه توماس جفرسون و نویسنده ارشد در این مطالعه می‌گوید : " ما می‌خواستیم بدانیم که محرک خواب و رانندگی جنسی برای تعیین رفتار رقابت می‌کنند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: