روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

نتایج نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان علایم شدیدتری از افسردگی , مشکل خواب در شب و خواب‌آلودگی روزانه دارند . زنان نیز به دلیل خواب‌آلودگی و خستگی , در تمرکز و به یاد آوردن چیزهایی دچار مشکل می‌شوند . در مقابل , خرناس مردان بیشتر از خرناس زنان بود تا در اتاق‌های مختلف بخوابند .
جان رسول یار , بنیانگذار درمانگاه خواب در دانشگاه کویینزلند , در استرالیا , گفت : " ما دریافتیم که زنان بیشتر دچار اختلالات خواب مرتبط با خواب‌آلودگی روزانه هستند . " زنان نیز احتمالا ً بیشتر تحت‌تاثیر بار علایم خود قرار داشتند . "
هدف اصلی این پژوهش , درک تفاوت‌های وضعیت عملکردی بین دو جنس در زمان ارائه دهندگان مراقبت‌های اولیه با مشکلات خواب بود .
ممکن است در مورد نتایج تعجب‌آور باشد که در حالی که مردان و زنان در سن مشابهی حضور داشتند , علائم و تاثیر آن‌ها بر زندگی آن‌ها به طور چشمگیری متفاوت بود . " ما انتظار نداشتیم در جنبه‌های مختلف زندگی مردم تفاوت‌هایی وجود داشته باشد . "
نتایج مطالعه در مجله روانشناسی بالینی طب بالینی منتشر شده‌است .
این گزارش یک بررسی بالینی گذشته‌نگر از بیمارانی را انجام داد که مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با خواب را از طریق اقدامات عمومی خصوصی در استرالیا بین ماه‌های آوریل تا ژانویه ۲۰۱۰ دریافت کردند . بیماران پرسشنامه‌های مربوط به خواب را تکمیل کردند که شامل مقیاس خواب‌آلودگی استاندارد , مقیاس شدت خرناس ( sss ) و نتایج عملکردی پرسشنامه اختلالات خواب بود .
به گفته نویسندگان , درک اینکه چگونه علایم گزارش‌شده توسط زنان با مردان متفاوت است , می‌تواند به متخصصان پزشکی کمک کند که اختلالات خواب را بطور کلی مدیریت کنند .
جمعه گفت : " اگر ما می‌توانیم روش‌هایی را شناسایی کنیم که زندگی آن‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد , ما می‌توانیم به تولید نتایج بهتر برای بیمار کمک کنیم . "
جعبه‌های نوزاد , آموزش خواب , به اشتراک گذاشتن بس‌تر در هفته اول نوزادی
منبع :
سیستم بهداشت دانشگاه تمپل
خلاصه :
به اشتراک گذاشتن بس‌تر , عمل ناایمن که در آن والدین در همان بس‌تر به عنوان نوزاد خود می‌خوابند , با مرگ مرتبط با خواب در نوزادان , از جمله سندرم مرگ ناگهانی نوزادان و خفگی تصادفی و خفگی در بس‌تر همراه است . محققان در حال حاضر دریافته‌اند که آموزش چهره‌به‌چهره درباره خواب نوزاد ایمن , همراه با توزیع یک جعبه نوزاد , یک گهواره مقوایی , نرخ تقسیم بس‌تر در طول اولین روزه‌ای زندگی نوزادان را کاهش می‌دهد .
به اشتراک گذاشتن بس‌تر , عمل ناایمن که در آن والدین در همان بس‌تر به عنوان نوزاد خود می‌خوابند , با مرگ مرتبط با خواب در نوزادان , از جمله سندرم مرگ ناگهانی نوزادان و خفگی تصادفی و خفگی در بس‌تر همراه است . با این حال , یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان دانشگاه تمپل , اکنون دریافته است که آموزش چهره‌به‌چهره درباره خواب نوزاد ایمن , همراه با توزیع یک جعبه نوزاد , که یک گهواره مقوایی است , میزان اشتراک گذاری بس‌تر در طول اولین روزه‌ای زندگی نوزادان را کاهش می‌دهد . این تحقیق ممکن است در جلسه انجمن دانشگاهی کودکان در سانفرانسیسکو انجام شود .
آکادمی پزشکی اطفال آمریکا ( ای ای ای ) برای ترویج یک محیط ایمن برای نوزادان توصیه می‌کند که به اشتراک گذاشتن اتاق بدون استفاده از تخت‌خواب , تشک محکم , تغذیه با شیر مادر , خوابیدن در پشت و اجتناب از مواجهه با سیگار , الکل و دیگر مواد مخدر توصیه شود .
مگان مک نیو , استادیار پزشکی اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه تمپل و مدیر بخش پزشکی اطفال در بیمارستان تمپل می‌گوید : " ما در تلاش برای پرداختن به رفتارهای پرخطر در ارتباط با مرگ و میر نوزادان , آموزش خانواده آگاهی خواب در تمپل , یا امن - t را ایجاد کردیم . " این برنامه به دنبال استفاده از آموزش و جعبه‌های بچه برای محدود کردن رفتارهای پرخطر است . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: