روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

کیفیت خواب ذهنی مختل نشده است
در یک آزمایش دو بخشی با شش زن و هفت مرد ، افراد تست باید سه وظیفه دیگر متفاوت انجام دهند . ماموریت بتن این بود که رشته‌های مختلفی از حرکات انگشتی را در طول روز یاد بگیرد . در شب ، فعالیت مغزی افراد تست در طول خواب توسط EEG نظارت شد . در حالی که سوژه‌های آزمایشی پس از مرحله یادگیری در روز اول ، قادر به خوابیدن بدون مزاحمت بودند ، در روز دوم آزمایش‌ها ، خواب آن‌ها با استفاده از تحریک صوتی در طول مرحله خواب عمیق ، تحت کنترل قرار گرفت . برای انجام این کار ، محققان دقیقا ً می‌دانند که بخشی از مغز مسئول یادگیری حرکات انگشت ذکر شده در بالا یعنی برای کنترل مهارت‌های حرکتی ( قشر موتور ) است . سوژه‌های آزمایشی از این دستکاری آگاه نبودند ؛ به آن‌ها ، کیفیت خواب هر دو مرحله تجربی در روز بعد قابل‌مقایسه بود .
اختلال خواب عمیق باعث اختلال در بهره‌وری در یادگیری می‌شود
در گام دوم ، محققان آزمایش کردند که چگونه دستکاری خواب عمیق بر وظایف یادگیری motoric در روز بعد تاثیر می‌گذارد . در اینجا آن‌ها مشاهده کردند که چگونه منحنی یادگیری و عملکرد افراد آزمون در طی این آزمایش تغییر کرده‌است . همان طور که انتظار می‌رفت ، شرکت کنندگان به ویژه قادر بودند که کار motoric را در صبح به خوبی یاد بگیرند . با این حال ، همچنان که روز می‌گذشت ، میزان اشتباه‌ات افزایش یافت . بعد از خواب ، بازده یادگیری به طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد . این مورد بعد از شب با فاز خواب دستکاری نشده بود . در اینجا ، تلفات و مشکلات عملکرد روشن در یادگیری حرکات انگشت آشکار شد . کارایی یادگیری نیز به همان اندازه در عصر روز اول آزمایش ضعیف بود . " نیکول Wenderoth توضیح می‌دهد : "از طریق دستکاری پوسته حرکتی ، the سیناپس‌ها مربوطه در طول خواب کم نشد " . در منطقه شدیدا ً هیجان‌زده مغز ، کارآیی یادگیری اشباع شد و دیگر نتوانست تغییر کند ، که یادگیری مهارت‌های حرکتی را مهار کرد .
در یک آزمایش کنترل‌شده با همان تکلیف ، محققان یک منطقه دیگر از مغز را در طول خواب دستکاری کردند . با این حال ، در این مورد ، این دستکاری هیچ تاثیری بر کارایی یادگیری سوژه‌های آزمایشی نداشته است .
برنامه‌ریزی در مطالعات کلینیکی
دانش بدست‌آمده ، گام مهمی در تحقیق درباره خواب انسان است . Reto Huber توضیح می‌دهد : " با استفاده از روش جدید ، ما امیدواریم بتوانیم آن نواحی خاص مغز که مستقیما ً با این بیماری مرتبط هستند را دستکاری کنیم " و این می‌تواند به بهبود وضعیت بیماران مبتلا کمک کند .
اختلالات خواب مردان و زنان را متفاوت می‌کند
زنان بیشتر از مردان احساس خستگی و افسردگی می‌کنند .
مبدا :
آکادمی پزشکی آمریکا
خلاصه :
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردان و زنان با اختلالات خواب متفاوت هستند . نتایج نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان بیشتر از مردان دارای علائم افسردگی ، مشکل خواب در شب و خواب‌آلودگی روزانه بیش از حد هستند . زنان نیز به سختی تمرکز می‌کنند و چیزهایی را به خاطر خواب‌آلودگی و خستگی به خاطر می‌آورند . در مقابل ، صدای خر خر نر احتمال بیشتری داشت که زنان در اتاق‌های مختلف بخوابند .
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردان و زنان با اختلالات خواب متفاوت هستند .
نتایج نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان بیشتر از مردان دارای علائم افسردگی ، مشکل خواب در شب و خواب‌آلودگی روزانه بیش از حد هستند . زنان نیز به سختی تمرکز می‌کنند و چیزهایی را به خاطر خواب‌آلودگی و خستگی به خاطر می‌آورند . در مقابل ، صدای خر خر نر احتمال بیشتری داشت که زنان در اتاق‌های مختلف بخوابند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: