روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در طول خواب ، انرژی body's به ترمیم سلولی ، کارکرده‌ای ایمنی ، plasticity نورونی مغز و تقویت حافظه اختصاص داده می‌شود . نیاز به خواب فرد است و در طول عمر با آن فرق دارد . برای بزرگسالان ، مدت‌زمان خواب توصیه‌شده ۷ تا ۹ ساعت است . خواب ناکافی ، تنفس آشفته خواب ، بی‌خوابی یا اختلال در ریتم خواب - بیداری می‌تواند منجر به خستگی مفرط روز شود . اثرات حاد خواب ضعیف شامل مشکلات در وظایف شناختی ، افزایش نیاز به انرژی ، افزایش استرس سلولی و همچنین کاهش ضربان قلب و دمای بدن است . اختلالات خواب بلند مدت هم مقدم و هم همزمان با بیماری‌های مزمن ، مانند بیماری‌های قلبی عروقی ، سرطان و جنون رخ می‌دهد . علاوه بر این، افزایش خطر مرگ و میر در افراد با مدت‌زمان خواب کوتاه یا طولانی‌مدت مشاهده می‌شود .
عوامل اساسی در رابطه با ارتباط بین مدت خواب و افزایش خطر سرطان ریه به تورم درجه پایین و اختلال در ترشح ملاتونین مربوط می‌شود . این عوامل به بیماری‌زایی سرطان و تسریع رشد تومور کمک می‌کنند . التهاب سطح پایین همراه با مدت خواب و سطح مس و روی مس است که به فرآیندهای pro اکسیداتیو کمک می‌کند و در نتیجه ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان را افزایش دهد . ارتباط بین اختلالات خواب و جنون ممکن است ناشی از تغییرات ساختاری در مغز ، تورم درجه پایین و اختلالات of باشد .
خواب عمیق راندمان یادگیری مغز را حفظ می‌کند
مبدا :
دانشگاه زوریخ
خلاصه :
برای اولین بار ، محققان بافت علی را نشان داده‌اند که چرا خواب عمیق برای بهره‌وری آموزش مغز انسان مهم است . آن‌ها یک روش noninvasive برای تعدیل خواب عمیق در انسان‌ها در یک منطقه هدفمند از مغز ایجاد کرده‌اند .
برای اولین بار ، محققان دانشگاه زوریخ و موسسه فن‌آوری فدرال سوییس در زوریخ مشخص کرده‌اند که چرا خواب عمیق برای بهره‌وری آموزش مغز انسان مهم است . آن‌ها یک روش جدید و غیر تهاجمی برای تعدیل خواب عمیق در انسان‌ها در منطقه مورد هدف مغز ایجاد کرده‌اند .
بسیاری از مردم از تجربه خود می‌دانند که تنها یک شب بی‌خوابی می‌تواند منجر به مشکلات در امور ذهنی روز بعد شود . محققان فرض می‌کنند که خواب عمیق برای حفظ کارآیی آموزشی مغز انسان در دراز مدت ضروری است . در حالی که ما بیدار هستیم ، ما به طور مداوم برداشت‌ها از محیط خود را دریافت می‌کنیم ، که در آن اتصالات متعدد بین سلول‌های عصبی - به اصطلاح سیناپس‌ها - - هیجان‌زده و گاهی اوقات شدت می‌گیرند . تحریک سیناپس‌ها دوباره عادی نمی‌شود تا زمانی که به خواب فرو می‌رویم . بدون یک فاز بازیابی ، بسیاری از سیناپس‌ها به طور متوسط هیجان‌زده باقی می‌مانند ، که به این معنی است که تغییرات در سیستم دیگر ممکن نیستند : آموزش یادگیری مسدود شده‌است .
ارتباط سببی بین خواب عمیق و بهره‌وری یادگیری
ارتباط بین خواب عمیق و کارایی یادگیری زیاد شناخته‌شده و ثابت شده‌است . اکنون ، پژوهشگران دانشگاه زوریخ ( UZH ) و موسسه فن‌آوری فدرال سوئیس ( ETH ) در زوریخ قادر به نشان دادن ارتباط علی بین انسان برای اولین بار هستند . Reto هابر ، استاد دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه زوریخ ، و نیکول Wenderoth ، استاد دانشکده علوم بهداشت و فن‌آوری در UZH زوریخ ، موفق شدند تا عمق خواب را در قسمت‌های خاصی از مغز دستکاری کرده و به همین دلیل ارتباط علی بین خواب عمیق و کارآیی آموزشی را اثبات کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: