روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Obradovich در حال حاضر یک postdoctoral در دانشکده دولتی Harvard's کندی و یک دانشمند تحقیقاتی در آزمایشگاه رسانه MIT است . او همچنین از مرکز تنوع زیستی دریایی و حفاظت در موسسه Oceanography Diego's San of است . Obradovich در مطالعه با روبین Migliorini ، دانشجوی دانشگاه ایالتی سن دیگو ، دانشگاه سن دیگو ، در روان‌شناسی بالینی و محقق خواب سارا mednick از " ریورساید" کار می‌کرد . مشاور پایان‌نامه Obradovich's ، دانشمند اجتماعی ، جیمز فاولر از دانشگاه سن دیگو ، نیز یکی از نویسندگان است .
این مطالعه با داده‌های from شهروند آمریکایی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ آغاز می‌شود که به بررسی سلامت عمومی پاسخ دادند ، یک نظرسنجی نظارت بر عامل ریسک رفتاری از مراکز کنترل و کنترل بیماری‌ها . سپس این مطالعه ، داده‌های مربوط به شب‌هایی را که برای داده‌های دمایی روزانه از مرکز ملی اطلاعات محیطی به طور نامناسب گزارش شده‌اند ، پیوند می‌دهد . در نهایت ، اثرات دمای فوق‌العاده گرم بر روی خواب با پیش‌بینی‌های مدل آب و هوا را ترکیب می‌کند .
یافته اصلی این است که افزایش غیرعادی در دمای شبانه تا ۱ درجه سانتیگراد به سه شب خواب ناکافی در هر ۱۰۰ نفر در ماه تبدیل می‌شود . برای بیان این موضوع ، اگر یک ماه دمای شبانه به طور متوسط ۱ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال داشته باشیم ، این برابر با ۹ میلیون شب بیشتر از خواب کافی در یک ماه در سراسر جمعیت ایالات‌متحده یا ۱۱۰ میلیون شب اضافی خواب کافی است .
این تحقیق نشان می‌دهد که تاثیر منفی شب‌های گرم در تابستان بیشتر حاد است . تقریبا ً سه برابر بیشتر از هر فصل دیگر در تابستان است .
این اثر همچنین به طور مساوی در تمام گروهه‌ای جمعیتی گسترش‌یافته نیست . کسانی که درآمدشان زیر ۵۰۰۰۰ دلار است و آن‌هایی که ۶۵ سال سن دارند و مسن‌تر هستند به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . برای افراد مسن‌تر ، تاثیر دو برابر بزرگ‌تر از بزرگسالان است . و برای گروه کم درامد ، این سه برابر بدتر از افرادی است که از نظر مالی بهتر هستند .
این مطالعه با استفاده از پیش‌بینی‌های آب و هوایی برای سال ۲۰۵۰ و ۲۰۹۹ با بورس زمین ناسا ، تصویر غم انگیزی از آینده را ترسیم می‌کند اگر رابطه بین شب‌های گرم و اختلال در خواب وجود داشته باشد. دماهای بالاتر می‌تواند موجب شش شب اضافی برای خواب ناکافی در هر ۱۰۰ نفر تا سال ۲۰۵۰ و تقریبا ً ۱۴ شب اضافی در هر ۱۰۰ تا ۱۰۰ شب شود .
Obradovich گفت : " ایالات‌متحده نسبتا ً متعادل است و در شرایط جهانی ، کاملا ً مرفه است . ما می‌توانیم از سراسر جهان داده‌های خواب داشته باشیم ، اما با فرض این که این الگو مشابه است ، می ‌توان تصور کرد که در مکان‌هایی که گرم‌تر یا فقیرتر یا هر دوی آن‌ها هستند ، چیزی که پیدا می‌کند می‌تواند بدتر باشد ."
اختلالات خواب کوتاه و کوتاه و اختلالات خواب همراه با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و ریه
خلاصه :
به گفته یک مطالعه جدید ، مشکلات در آغاز یا حفظ خواب در سنین میانی با افزایش خطر جنون مرتبط هستند . مطالعه‌ای که ۲۰ ساله انجام شد در بین ۲، ۶۸۲ مرد شرکت‌کننده در مطالعه بیماری قلبی Kuopio ischaemic انجام شد . کوتاه‌تر یا کم‌تر از ۷ - ۷ ساعت به طور مستقل با خطر افزایش سرطان ریه پس از رفتار بهداشتی ، مانند سیگار کشیدن، در نظر گرفته شد . علاوه بر این، رابطه بین سطوح بالای مس سرم و مدت‌زمان خواب کوتاه مشاهده شد .
به گفته یک مطالعه جدید از دانشگاه شرق فنلاند ، مشکلات در آغاز یا حفظ خواب در سنین میانی با افزایش خطر جنون مرتبط هستند . مطالعه‌ای که ۲۰ ساله انجام شد در بین ۲، ۶۸۲ مرد شرکت‌کننده در مطالعه بیماری قلبی Kuopio ischaemic انجام شد . شرکت کنندگان در این مطالعه به سن ۴۲ تا ۶۰ سال در امتحانات خط پایه در سال ۱۹۸۹ - ۱۹۸۹ رسیدند . کوتاه‌تر یا کم‌تر از ۷ - ۷ ساعت به طور مستقل با خطر افزایش سرطان ریه پس از رفتار بهداشتی ، مانند سیگار کشیدن، در نظر گرفته شد . علاوه بر این، رابطه بین سطوح بالای مس سرم و مدت‌زمان خواب کوتاه مشاهده شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: