روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

نتایج اولیه نشان داد که احتمال ابتلا به آپنه خواب در نوزادان با آپنه خواب بیشتر است . ( p < 0.05 ) . ( p < 0.05 ) . ~~~ ( p < 0.05 ) . شیوع ناهنجاری‌های مادرزادی در نوزادان زنانی که آپنه خواب داشتند بیشتر بود .
" نتایج ما نشان داده‌است که نوزادان متولد شده برای مادران با تشخیص آپنه انسدادی خواب بیشتر به زایمان زودرس , زایمان زودرس و نیاز به اقامت در واحد مراقبت‌های ویژه نوزادان در مقایسه با نوزادان مبتلا به آپنه خواب مادر نیاز دارند . "
با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط مرکز اطلاعات پری ناتال , تیم پژوهش به روش توصیفی , بیش از ۱۰۸ میلیون پرونده مادر و نوزاد مرتبط با زایمان را با بستری در بیمارستان امام رضا ( ع ) مورد بررسی قرار داد . با این حال مادران با آپنه خواب , احتمال ابتلا به چاقی , فشارخون پیش از بارداری و دیابت را داشتند .
این یافته‌ها به درک ما از وسعت بیماری‌های آپنه خواب مادران برای مادر و نوزاد می‌افزاید . " این نتایج نشان‌دهنده اهمیت تشخیص این بیماری در بارداری و بررسی تاثیر درمان بر این عوارض است . "
چکیده این پژوهش به تازگی در یک مکمل آنلاین خواب ژورنال منتشر شده‌است و در روز یکشنبه , 21 ژوئن در بوستون , در بوستون , در نشست سالانه انجمن خواب حرفه‌ای با llc , که یک شرکت مشترک آکادمی پزشکی خواب و جامعه پژوهش خواب است , ارائه شده‌است .
عوامل خطر بستری برای کودکان مبتلا به اوتیسم شناسایی شد
منبع :
دانشگاه براون
خلاصه :
با هدف پیش‌گیری , مطالعه جدیدی از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم پنج عامل خطر را پیدا کرده‌است که به طور قابل‌توجهی با احتمال افزایش مراقبت روانی بیمار همراه است .
کودکان یا نوجوانان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم اغلب زمانی به بیمارستان‌ها می‌آیند که اپیزودهای درمانی بر پشتیبانی که مراقبان می‌توانند در خانه ایجاد کنند غلبه کنند - اما منابع در بیمارستان‌ها گاهی محدود هستند . با این واقعیت در ذهن , محققان یک مطالعه جدید را به منظور شناسایی عوامل موثر بر جوانان مبتلا به اوتیسم به ویژه در معرض خطر بالای جستجو برای مراقبت از بیماران بستری انجام دادند .
دکتر مالون , استادیار روانشناسی و رفتار انسانی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه براون , گفت : " تقاضا بسیار بیشتر از تعداد پزشکان , تعداد برنامه‌ها و تعداد تخت‌ها است . " " یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در دسترس بودن خدمات مراقبت حاد مانند برنامه‌های بیمارستانی و واحدهای بیمارستانی برای حمایت از خانواده‌ها در زمانی است که رفتارهای فرزندان آن‌ها به نقطه ایجاد یک وضعیت ناامن در خانه , در مدرسه یا هر دو منجر می‌شود . "
او گفت که شناسایی و پرداختن به عواملی که منجر به بستری شدن بیشتر می‌شود , می‌تواند چنین مواردی را کاهش دهد . قابل‌ذکر است که تنها دو عامل خطر شناسایی‌شده در مطالعه بیماران مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ( asd ) - - شدت نشانه‌های اتیسم و میزان عملکرد زندگی روزانه آن‌ها - - پیامدهای خاص این اختلال هستند . قوی‌ترین عوامل خطر - - اختلال خواب , داشتن اختلال خلق و زندگی در خانه با یک مراقب - - لزوما ً در ارتباط با asd نیست .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: