روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Gradinaru می‌گوید : " برای پاسخ به این سوال ، ما تصمیم گرفتیم که یک ناحیه از مغز را که هسته raphe نام دارد را بررسی کنیم ، که در آن یک گروه تحت مطالعه نورون‌های دوپامین و نورون‌های حسی مغز وجود دارد ، اما درک خوبی از نقش دقیق این نورون‌ها در چرخه خواب / بیداری وجود ندارد و اینکه آیا آن‌ها به محرک داخلی یا خارجی واکنش می‌دهند تا برانگیختگی را تحت‌تاثیر قرار دهند ."
این تیم نورون‌های DRNDA را در موش‌ها مطالعه کرد که یک ارگانیسم مدل برای مطالعه مغز انسان هستند . اول اینکه ، تیم فعالیت DRNDA را اندازه‌گیری کرد در حالی که حیوانات با محرک‌های برجسته مانند رسیدن یک جفت جفت گیری بالقوه یا یک احساس ناخوشایند ناگهانی و یا غذا مواجه شدند . نورون‌های DRNDA در طول این رویدادها بسیار فعال بودند ، که محققان را بر آن داشت تا نظریه‌پردازی کنند که نورون‌ها سیگنال‌هایی از برجستگی و تحریک را ارسال می‌کنند ، که می‌تواند وضعیت خواب یا بیداری را تعدیل کند .
رایان چو ، یک دانشجوی کارشناسی‌ارشد و اولین مولف این مقاله ، می‌گوید : " ما سپس فعالیت DRNDA را در طول چرخه خواب / بیداری اندازه‌گیری کردیم و دریافتیم که این نورون‌ها ، هنگامی که حیوان بیدار می‌شود ، فعال هستند .
محققان از تکنیکی به نام optogenetics برای مهندسی سلول‌های DRNDA استفاده کردند تا توسط نور تحریک شوند . بعد از تحریک این نورون‌ها با نور در طول زمانی که حیوان به طور طبیعی می‌خوابید ، Gradinaru و تیمش دریافتند که موش از خواب بیدار شد و بیدار ماند . این عکس زمانی درست بود که فعالیت of به طور شیمیایی خاموش شد - حیوان به احتمال زیاد به خواب می‌رفت ، حتی در مواجهه با محرک‌های مهم ، مانند بوی یک شکارچی یا یک شریک جنسی . این امر نشان‌دهنده آن است که فعالیت نورون‌های DRNDA واقعا ً بر رفتارهای خواب - بیداری تاثیر می‌گذارد .
در نهایت ، محققان نقش این نورون‌ها را در بیدار شدن به خاطر محرک‌های خارجی مورد بررسی قرار دادند . فعالیت نورون‌ها با optogenetics خاموش شد و صدای بلند پخش شد در حالی که حیوانات در خواب بودند . در حالی که موش کنترل اغلب بیدار می‌شد ، موش‌ها با DRNDA مسدود شده اغلب صدا را نادیده می‌گرفتند و در خواب می‌ماندند .
Gradinaru می‌گوید : " این آزمایش‌ها نشان داد که سلول‌های DRNDA برای هشیاری کامل در مواجهه با محرک‌های مهم در موش‌ها یافت می‌شوند ، و در حالی که آن‌ها در عمق مورد مطالعه قرار نگرفته اند ، انحطاط آن‌ها با اختلالات عصبی خفیف روز در بیماران مبتلا به اختلال اعصاب چند گانه و زوال عقل کل بدن ارتباط داشته‌است . کار بیشتر برای ایجاد رابطه سببیت در انسان‌ها و آزمایش پتانسیل of به عنوان یک هدف درمانی برای بیخوابی یا oversleeping ، و اختلالات خواب همراه با دیگر اختلالات روانی مانند افسردگی ، اختلال دوقطبی و شیزوفرنی ، لازم است ."
گزینه‌های متوالی می‌توانند تفکر آینده را تسریع کنند، صبر را افزایش دهند
مبدا :
انجمن علوم روانی
خلاصه :
هنگامی که با یک انتخاب وسوسه‌انگیز مواجه می‌شویم ، توقف و فکر کردن از طریق عواقب بالقوه دشوار است ، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چارچوب‌بندی ، انتخاب به عنوان یک رشته از رویدادها می‌تواند به ما کمک کند صبر کنیم و ما را بر آن داشته باشیم که آینده را تصور کنیم .
هنگامی که با یک انتخاب وسوسه‌انگیز مواجه می‌شویم ، توقف و فکر کردن از طریق عواقب بالقوه دشوار است ، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چارچوب‌بندی ، انتخاب به عنوان یک رشته از رویدادها می‌تواند به ما کمک کند صبر کنیم و ما را بر آن داشته باشیم که آینده را تصور کنیم . این یافته‌ها در علوم روان‌شناسی ، یک ژورنال از انجمن علوم روانی منتشر می‌شوند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: