روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

فیلیپس اظهار داشت : " با استفاده از یک مدل ریاضی از ساعت شبانه‌روزی ، ما توانستیم نشان دهیم که تفاوت در روال شبانه‌روزی بین دانش آموزان با الگوهای خواب نامنظم ، با الگوهای متفاوت آن‌ها در طول روز هماهنگ است و به طور قابل‌توجهی سطح نور در شب را نسبت به خفتگان در ساعات روز و کم‌تر در ساعات شبانه کاهش می‌دهد ."
محققان معتقدند که ساعت شبانه‌روزی زمان می‌برد تا تغییرات زمانبندی را تنظیم کند و به شدت به الگوهای نوردهی نور حساس است . افراد نامنظم خواب نامنظم ، که اغلب الگوی زمانی که خواب بودند را تغییر داده و در نتیجه الگوی نوردهی - تاریک را تغییر داده بودند ، ارتباط بین سیستم شبانه‌روزی و چرخه خواب - بیداری را تجربه کردند .
محققان نتیجه می‌گیرند که مداخلات مبتنی بر نور ، از جمله افزایش قرار گرفتن در معرض نور روز و قرار گرفتن کم‌تر پیش از وقت خواب ، ممکن است در بهبود نظم خواب موثر باشد .
مسئولیت شرایط سلامت جسمی مرتبط با افزایش خطر خودکشی
بیماری مزمن ، حتی در بیماران ، بدون هیچ سابقه‌ای از مشکلات بهداشت روانی ، خطر خودکشی را به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد .
مبدا :
Elsevier
خلاصه :
یک مطالعه جدید به بررسی این مساله می‌پردازد که چگونه بیماری در خطر خودکشی نقش ایفا می‌کند . محققان دریافتند که ۱۷ وضعیت سلامت فیزیکی ، بیماری‌هایی مثل کمردرد ، دیابت و بیماری‌های قلبی همراه با افزایش خطر خودکشی همراه بوده‌است . دو مورد از شرایط - اختلالات خواب و بیماری ایدز - - نشان‌دهنده افزایش دو برابری است در حالی که آسیب مغزی ناشی از ضربه نه بار باعث شده که افراد به احتمال بیشتری با خودکشی جان خود را از دست بدهند .
خودکشی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایالات‌متحده است . هر سال بیش از ۴۵، ۰۰۰ نفر در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و در ۱۵ سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی ۲۴ درصد افزایش‌یافته است . یک مطالعه جدید در مجله آمریکایی طب پیشگیرانه به بررسی این مساله می‌پردازد که چگونه بیماری در خطر خودکشی نقش دارد . محققان دریافتند که ۱۷ وضعیت سلامت فیزیکی ، بیماری‌هایی مثل کمردرد ، دیابت و بیماری‌های قلبی همراه با افزایش خطر خودکشی همراه بوده‌است . دو مورد از شرایط - اختلالات خواب و بیماری ایدز - - نشان‌دهنده افزایش دو برابری است در حالی که آسیب مغزی ناشی از ضربه نه بار باعث شده که افراد به احتمال بیشتری با خودکشی جان خود را از دست بدهند .
در حالی که میزان دلایل دیگر مرگ در سال‌های اخیر کاهش‌یافته است ، خودکشی همچنان به گرایش به سمت بالا در تمام سنین و جنس ادامه می‌دهد . بسیاری از افرادی که با خودکشی جان خود را از دست می‌دهند ، تشخیص سلامت روانی قبلی را ندارند ، که این بدان معنی است که بیماران در خطر فزاینده برای آسیب خود به گونه‌ای در سیستم اصلی مراقبت‌های بهداشتی از دست می‌روند . محققان در تلاش برای کسب اطلاعات در مورد افزایش نگران‌کننده در میزان خودکشی و مداخلات جدید، بررسی کردند که آیا ارتباطی بین بیماری جسمی و خطر خودکشی وجود دارد .
برایان کی ، محقق راهنمایی ، توضیح داد : " این داده‌ها در بین یافته‌های اول از مناطق سراسر ایالات‌متحده هستند که افزایشی در خطر خودکشی برای مردم با انواع شرایط سلامتی جسمی عمده را مستندسازی می‌کنند ." Ahmedani ، دکترای علوم رفتاری ، موسسه تحقیقات خدمات بهداشت و درمان ، مرکز تحقیقات خدمات بهداشتی ، " هنری فورد " ، دیترویت ، آی ام آی " ، و" سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی nation's " با جدیت تلاش می‌کنند تا بهترین مراقبت را برای بیماران خود فراهم کنند، این داده‌ها به حمایت از نیاز به پیش‌گیری از خودکشی در میان کسانی که طیف وسیعی از شرایط سلامت جسمی دارند ، کمک می‌کند ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: