روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Insomnia به طور کامل روانی نیست : ژن‌های Insomnia پیدا شدند .
مبدا :
Vrije Universiteit آمستردام
خلاصه :
یک تیم بین‌المللی از محققان برای اولین بار ، هفت ژن ریسک را برای بی‌خوابی پیدا کرده‌است . با این یافته یافتن محققان ، یک گام مهم به سمت حل مکانیسم‌های بیولوژیکی که موجب بیخوابی می‌شوند ، برداشته اند . علاوه بر این ، این یافته ثابت می‌کند که بی‌خوابی ، همان طور که اغلب گفته می‌شود ، یک وضعیت کاملا ً روانی است .
یک تیم بین‌المللی از محققان برای اولین بار ، هفت ژن ریسک را برای بی‌خوابی پیدا کرده‌است . با یافتن این یافته‌ها ، محققان گامی مهم به سوی انحلال مکانیسم‌های بیولوژیکی که موجب بی‌خوابی می‌شوند ، برداشته اند . علاوه بر این ، این یافته ثابت می‌کند که بی‌خوابی ، همان طور که اغلب گفته می‌شود ، یک وضعیت کاملا ً روانی است . امروزه ، ژنتیک نتایج این تحقیق را منتشر می‌کند .
Insomnia احتمالا ً شایع‌ترین شکایت بهداشتی است . حتی بعد از درمان ، خواب ضعیف یک آسیب‌پذیری پایدار برای بسیاری از مردم است . با تعیین ژن خطر ، استادان Danielle Posthuma ( vu و VUmc ) و eus وان someren ( موسسه مطالعات علم اعصاب هلند، vu و VUmc ) ، محققان اصلی این پروژه بین‌المللی ، به unravelling مکانیسم‌های بیولوژیکی که زمینه بی‌خوابی را ایجاد می‌کنند نزدیک‌تر شده‌اند .
امید و به رسمیت شناختن for
پروفسور وان someren متخصص خواب و بی‌خوابی بر این باور است که یافته‌ها شروع مسیر به سمت درک بی‌خوابی در سطح ارتباط درون و بین نورون‌ها و در نتیجه یافتن راه‌های جدید درمان هستند .
او همچنین امیدوار است که یافته‌ها با به رسمیت شناختن بیخوابی کمک کنند ." در مقایسه با شدت ، شیوع و خطرات بی‌خوابی ، تنها چند مطالعه علل آن را هدف قرار دادند . Insomnia اغلب به عنوان " همه چیز" در ذهن شما رد می‌شوند . تحقیق ما یک دیدگاه جدید را به ارمغان می‌آورد . Insomnia همچنین در ژن است ."
محققان در یک نمونه از ۱۱۳، ۰۰۶ نفر ، ۷ ژن را برای بی‌خوابی پیدا کردند . این ژن‌ها ، نقشی در تنظیم رونویسی ایفا می‌کنند ، فرآیندی که در آن DNA خوانده می‌شود تا یک کپی از RNA از آن ایجاد کند، و برون یاختگی ، انتشار مولکول‌ها توسط سلول‌ها به منظور برقراری ارتباط با محیط آن‌ها . یکی از ژن‌های شناسایی‌شده ، MEIS۱ ، پیش از این به دو اختلالات خواب دیگر مربوط بوده‌است : حرکات متناوب تنش خواب ( PLMS ) و سندروم غدد لنفاوی ( RLS ) . با هم‌کاری کنراد Oexle و همکارانش از موسسه of در the Zentrum ، Munchen ، آلمان ، محققین می‌توانند نتیجه بگیرند که انواع ژنتیکی موجود در ژن به نظر می‌رسد در هر سه اختلال سهیم هستند . فوق‌العاده ، PLMS و RLS به ترتیب با حرکت بی‌قراری و احساس مشخص می‌شوند در حالی که بی‌خوابی به طور عمده توسط جریان بی‌قراری از هوشیاری مشخص می‌شود .
همپوشانی ژنتیکی با ویژگی‌های دیگر
محققان همچنین یک همپوشانی ژنتیکی قوی با سایر صفات ، مانند اختلالات اضطراب ، افسردگی و عصبانیت ، و رفاه ذهنی پایین یافته‌اند و این یک یافته جالب است ، زیرا این ویژگی‌ها تمایل دارند همراه با بی‌خوابی دست به دست هم بدهند . neuroscientist Anke Hammerschlag ( vu ) ، دانشجوی دکترای و مولف اول این مطالعه می‌گوید : " اکنون می‌دانیم که این تا حدودی به دلیل اساس ژنتیکی مشترک است " .
ژن‌های مختلف برای مردان و زنان
محققان همچنین بررسی کردند که آیا انواع ژنتیکی مشابه برای مردان و زنان مهم هستند یا نه ، یکی از گونه‌های ژنتیکی متفاوت است . پروفسور Posthuma می‌گوید : " ما همچنین تفاوت بین مردان و زنان را از لحاظ شیوع پیدا کردیم : " ما همچنین تفاوت بین مردان و زنان را از لحاظ شیوع پیدا کردیم : در نمونه ما مطالعه کردیم ، از جمله بیشتر افراد مسن‌تر از ۵۰ سال ، ۳۳ درصد از زنان گزارش دادند که از بی‌خوابی رنج می‌برند . برای مردان این ۲۴ درصد بود ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: