روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بی‌خوابی مزمن توسط راهنمای تشخیص و تشخیص اختلالات ذهنی تعریف می‌شود که حداقل سه شب در هفته یا بیشتر در مدت یک ماه یا بیشتر ، علی‌رغم فرصت کافی برای خواب کامل خواب ، تعریف می‌شود . تیلور که متوجه شد که پرسنل نظامی اغلب دچار بیخوابی می‌شوند ، زیرا به سرعت در حال تغییر برنامه و استقرار است که آن‌ها را به طور مداوم در حالت آماده‌باش نگه می‌دارد .
تیلور گفت : بی‌خوابی مزمن عامل خطر قوی برای اختلال استرس پس از حادثه ، افسردگی و سو استفاده از مواد ، غیبت و حوادث شغلی است . او گفت که درمان بی‌خوابی ممکن است نه تنها خواب این سربازان را بهبود بخشد ، بلکه این شرایط را نیز بهبود می‌بخشد .
" حدود ۱۰ درصد از پرسنل نظامی مستقر در ارتش داروهای خواب می‌گیرند که برای درمان کوتاه‌مدت بی‌خوابی در جمعیت‌های غیر نظامی موثر هستند . تیلور گفت : "برای استقرار پرسنل نظامی ، اثرات جانبی مانند grogginess ، پردازش شناختی کند و زمان واکنش کند می‌تواند خطرناک باشد " .
صد سرباز در فورت هود که بی‌خوابی مزمن داشت ، برای تحصیل Taylor's استخدام شد . همه آن‌ها یک هفته نظارت بر خواب را با نگه داشتن دفتر خاطرات خواب و پوشیدن monitors فعالیت به پایان رساندند .
یک سوم از شرکت کنندگان در فورت هود برای درمان رفتاری بالینی به مدت شش هفته در فورت هود ملاقات کردند ، در حالی که یک سوم دیگر این درمان را هفته‌ای یک‌بار به مدت شش هفته از طریق اینترنت دریافت کرد . هم در درمان فردی و هم در اینترنت ، دقیقا ً همان محتوا را داشت ، با درس‌های اینترنتی که به عنوان نوارهای صوتی همراه با گرافیک و انیمیشن نمایش داده می‌شد . یک گروه کنترل سوم از شرکت کنندگان هر هفته در طول شش هفته توسط محققان تماس گرفته شد ، اما درمان رفتاری شناختی دریافت نکرد .
تیلور کشف کرد که شرکت کنندگانی که تحت درمان رفتاری ادراکی فردی برای بی‌خوابی خود قرار گرفته‌اند به طور قابل‌توجهی بهبود بیشتری در کیفیت خواب گزارش کرده‌اند - - همانطور که توسط دفتر خاطرات خواب و ناظران فعالیت تعیین شده‌است - - از کسانی که درمان اینترنتی را دریافت کرده‌اند. هر دو گروه شاهد بهبود بیشتر در کیفیت خواب نسبت به کسانی بودند که تحت درمان رفتاری شناختی قرار نگرفتند .
او گفت که این روش درمانی شناختی " یک مداخله چندوجهی است که می‌تواند بدون استفاده از یک درمانگر سخت باشد " و گفت: " آموزش اضافی در روش درمان برای ارائه دهندگان بهداشت رفتاری در همه شاخه‌های نظامی مورد نیاز است ."
در مطالعه قبلی از غیر نظامیان مبتلا به بی‌خوابی ، تیلور و تیم تحقیقاتی او کشف کردند که درمان رفتاری شناختی منجر به بهبودهای قابل‌توجهی در کارآیی خواب ، با استفاده از داروهای خواب از ۸۷.۵ درصد قبل از درمان تا ۵۴ درصد بعد از درمان ، با این حال موضوعات مورد نیاز برای توقف مصرف داروی خود را دارند .
Kristi Pruiksma ، محقق قوی هم‌کاری و روانشناس بالینی ، به عنوان یک متخصص بالینی در مطالعه Taylor's خدمت کرده‌است . او گفت که مزایای درمان آنلاین شامل دسترسی آسان به درمان و انعطاف‌پذیری در زمان انجام جلسات است که " واقعا ً برای افرادی که کار می‌کنند و خواسته‌های خانواده مفید است ."
Pruiksma ، استادیار روان‌پزشکی در مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو ، گفت : " برنامه آنلاین هم چنین می‌تواند از خانه انجام شود تا یک کلینیک سلامت روانی که برخی از اعضای خدمات ممکن است به علت نگرانی‌ها در مورد ننگ اجتناب کنند . "
" درمان موفق تاثیر واقعی بر زندگی روزانه بیماران دارد . او گفت : " گام بعدی مهم پیدا کردن این است که چه کسی می‌تواند به مزایای خوبی از برنامه آنلاین دست یابد و چه کسی احتمالا ً به کمک بیشتری از درمانگر نیاز دارد ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: