روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

نتیجه‌گیری : بهبود کیفیت خواب می‌تواند عامل مهمی در کاهش درد پس از عمل جراحی در کودکان باشد .
برای به اشتراک گذاشتن بس‌تر خود با حیوان خانگی یا کودک خود از دست ندهید
محققان مزایا و معایب هم‌کاری با حیوانات و کودکان را بررسی می‌کنند
منبع :
اسپرینگر
خلاصه :
حدود نیمی از صاحبان حیوانات خانگی تخت‌خواب یا اتاق‌خواب خود را با حیوانات خانگی خود به اشتراک می‌گذارند . مطالعات درباره خواب به خواب رفتن بزرگسالان , والدین یا فرزندان آن‌ها محدود است . محققان می‌گویند که جامعه هم انسان و هم کودک بزرگ‌سال را با نگرانی در ارتباط است . این نگرانی‌ها باید کنار گذاشته شوند زیرا هر دوی این روش‌ها مزایای خود را دارند .
حدود نیمی از صاحبان حیوانات خانگی در شب رختخواب یا اتاق‌خواب خود را با حیوانات خانگی خود به اشتراک می‌گذارند . مطالعات اندکی در مورد مزایا و معایب این روش انجام شده‌است . مطالعات درباره خواب به خواب رفتن بزرگسالان , والدین یا فرزندان آن‌ها محدود است . در مقاله‌ای در مجله طبیعت انسانی نشریه اسپرینگر , نویسندگان استدلال می‌کنند که جامعه هم انسان و هم کودک بزرگ‌سال را با همان نگرانی غیرضروری می‌بیند . بردلی اسمیت , نویسنده ارشد دانشگاه کویینزلند مرکزی در استرالیا می‌گوید : با این حال , این نگرانی‌ها باید کنار گذاشته شوند زیرا هر دوی این روش‌ها مزایای خود را دارند .
ترتیبات خواب بین انسان‌ها در طول زمان و در فرهنگ‌های مختلف تکامل‌یافته است . مثلا ً در اروپای قرون‌وسطی , خواب یک امر عمومی و اشتراکی بود . پذیرایی از مهمانان در اتاق‌خواب و یا برای بسیاری از مردم عادی نبود . خوابیدن با دیگران راهی برای افزایش امنیت شخصی , حفظ منابع و ایجاد گرمی بود . خوابیدن با کودکان از بدو تولد هنوز نرم در بسیاری از فرهنگ‌ها , برای مثال در مصر و در میان فرهنگ‌های بومی در جوامع محلی است . هم به طور کلی در کشورهای آسیایی اشتراکی متداول است تا در فرهنگ‌های معاصر , فردگرایانه یا صنعتی .
در غرب , خواب به عنوان یک تجربه فردی و خصوصی در نظر گرفته می‌شود که به بدن و ذهن کمک می‌کند تا استراحت کند و استراحت کند . تغییر هنجاری از خواب به عنوان یک امر عمومی و اجتماعی به بخش خصوصی از طریق یک فرآیند " متمدن " پیچیده در دوران ویکتوریا رخ داد . هنجارهای اجتماعی و قوانین به این نتیجه رسیدند که هر فرد باید در یک بس‌تر منفرد , در مکانی خلوت و دور از دید عمومی بخوابد و لباس خواب مناسب بپوشد . این امر به تدریج مفهوم اتاق‌خواب خصوصی و خواب خصوصی را به بسیاری از طبقات اجتماعی معرفی کرد .
اسمیت و همکارانش در مقاله خود از سگ‌ها به عنوان نمونه‌ای از هم‌کاری انسان و حیوان استفاده می‌کنند . آن‌ها خوابیدن سگ با سگ بالغ را با خواب کودکان بزرگ‌سال مقایسه می‌کنند و استدلال می‌کنند که هر دو نوع مشترکی از عوامل مشترک برای ایجاد و نگهداری , و دارای مزایا و معایب مشابه هستند .
طبق نظر محققان استرالیایی , نگرانی موجود در مورد اشتراک خواب و تخت بین والدین و فرزندان آن‌ها بر جنبه‌های منفی ممکن یا عواقبی نظیر سلامت ضعیف , اختلال در عملکرد , توسعه رفتارهای مشکل‌آفرین و حتی اختلال عملکرد جنسی متمرکز است .
اسمیت تاکید می‌کند : " جدای از عملکرد مشخص تولید مثل برای زنده ماندن گونه‌ها , همچنین حمایت فیزیولوژیکی از کیفیت و کمیت خواب که برای سلامت فردی و سلامت فرد ضروری است , نیازهای روان‌شناختی اساسی را برآورده می‌کند و روابط اجتماعی را تقویت و حفظ می‌کند . " در طول تاریخ , انسان‌ها فضاهای خواب خود را با انسان‌های دیگر و حیوانات دیگر به اشتراک گذاشته‌اند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: