روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

همان طور که از نامش پیداست , قرار است upr در برابر این فاجعه سلولی محافظت شود . اما وقتی این کار به طور موثر عمل کند تا شرایط مناسب پروتئین را احیا کند و فعال شود , می‌تواند التهاب مضر را تحریک کند, فعالیت سلولی سالم را متوقف کند و درنهایت مرگ سلول را مجبور کند . دانشمندان شواهدی یافته‌اند که این پاسخ ناکارآمد و مزمن با پیر شدن بیشتر می‌شود . حیدروف گفت : " وقتی حیوانات بزرگ‌تر می‌شوند , شما شروع به دیدن یک upr پیچیده ‌تری خواهید کرد . "
چرا انزوای اجتماعی باعث ایجاد upr ? مطالعات قبلی نشان داده‌اند که کاهش خواب موجب افزایش upr در گونه‌های مختلف حیوانی می‌شود . مطالعات دیگر نشان داده‌اند که انزوای اجتماعی باعث از بین رفتن خواب می‌شود . هنگامی که براون مگس‌ها جداسازی شده را مجبور کرد بیشتر بخوابند , برای مثال با دادن دارو به آن‌ها , سطح آن‌ها از نشانگرهای upr به آن‌هایی که در گروه مگس‌ها دیده می‌شوند کاهش یافت . برعکس , هنگامی که باعث از دست دادن خواب در افراد سالم و سالم شد , میزان آن‌ها از نشانگر upr به سمت سطوح دیده‌شده در مگس‌ها از نظر اجتماعی افزایش یافت .
حیدروف گفت : " زمانی که حیوانات را منزوی نگه می‌دارید , اساسا ً باعث اختلال خواب می‌شود , که پس از آن منجر به ایجاد تنش سلولی می‌شود که به نوبه خود موجب تحریک upr می‌شود . "
و همکارانش به مطالعه ارتباطات میان پیری , کاهش خواب , upr و بیماری‌های مرتبط با سن مانند آلزایمر ادامه می‌دهند . ساگین بایوا گفت : " به نظر می‌رسد که خود پیر شدن به نظر می‌رسد موجب نقص بیشتری می‌شود , اما ما گمان می‌کنیم که این امر با این واقعیت بدتر شده‌است که پیر شدن نیز منجر به خوابیدن بیشتر می‌شود . "
کمبود خواب در پاسخ التهابی مضر به استرس زناشویی
منبع :
مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو
خلاصه :
کمبود خواب باعث اذیت و فاسد شدن برای یک جنگ نمی‌شود . محققان می‌گویند که این امر شما را در معرض خطر التهاب مرتبط با استرس قرار می‌دهد .
کمبود خواب باعث فاسد شدن و فاسد شدن برای یک جنگ نمی‌شود . محققان موسسه تحقیقات رفتاری دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گویند که این بیماری شما را در معرض التهاب مرتبط با استرس قرار می‌دهد .
این نوع التهاب با خطر بالای بیماری‌های قلبی - عروقی , دیابت , ورم مفاصل و بیماری‌های دیگر همراه است .
ما می‌دانیم که مشکلات خواب با التهاب و بسیاری از بیماری‌های مزمن مرتبط است . استفانی ویلسون , محقق پیشرو در این تحقیق , گفت : " بنابراین ما علاقه‌مند بودیم ببینیم که چگونه خواب با التهاب در میان زوج‌های متاهل ارتباط دارد و اینکه آیا خواب شریک بر التهاب دیگر تاثیر می‌گذارد یا خیر . "
نتایج مطالعه در ژورنال دات کام منتشر شده‌است .
این پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی است . هر بار زوج‌ها نمونه‌های خونی تهیه می‌کردند و می‌گفتند که چند ساعت در دو شب گذشته خوابیده‌اند . سپس محققان سعی کردند موضوعی را حل کنند که باعث درگیری در ازدواج آن‌ها شود . مجددا ً خونگیری به عمل آمد .
" ما یافتیم که افرادی که کم‌تر در چند شب گذشته می‌خوابیدند , با التهاب بیشتر بیدار نمی‌شدند , اما پاسخ التهابی بیشتری به این درگیری داشتند . ویلسون گفت : " بنابراین این به ما می‌گوید که خوابیدن کم‌تر باعث افزایش آسیب‌پذیری به یک عامل استرس‌زا خواهد شد . "
اگر هر دو شریک کم‌تر از هفت ساعت در دو شب گذشته بخوابند , این زوج بیشتر بحث می‌کردند یا دشمن می‌شدند . برای هر ساعت از خواب رفتن , محققان به این نکته اشاره کردند که سطوح دو نشانگر التهابی شناخته‌شده به میزان ۱ درصد افزایش یافت . زوج‌هایی که از تاکتیک‌های ناسالم در مخالفت خود استفاده می‌کردند , پاسخ التهابی بیشتری داشتند - - تقریبا ً یک درصد افزایش در هر ساعت خواب .
ویلسن گفت : " هر افزایشی خوب نیست , اما افزایش طولانی که به آن پرداخته نمی‌شود , جایی است که می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود . " آنچه در نظر است فقدان خواب و تعارض زناشویی است . حدود نیمی از زوج‌های مطالعه ما کم‌تر از هفت ساعت توصیه‌شده در شب‌های اخیر می‌خوابیدند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: