روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ارتباط پنهانی بین اضطراب و خواب
مبدا :
دانشگاه of
خلاصه :
ممکن است زمانی که مضطرب ، استرس زده و یا بیش از حد هیجان‌زده اید ، ممکن است بی‌خوابی را تجربه کرده باشید . چنین احساساتی به خوبی شناخته می‌شوند و حتی می‌توانند باعث بی‌خوابی شوند، اگرچه مکانیسم‌های اساسی در مغز ما هنوز مشخص نشده اند . دانشمندان نورون‌ها را تشخیص داده‌اند که نقش‌های حیاتی در اتصال احساسات و خواب ، ریزش نور بر کشف آینده اهداف دارویی برای اختلال اضطراب و / یا اختلالات خواب دارند .
ممکن است زمانی که مضطرب ، استرس زده و یا بیش از حد هیجان‌زده اید ، ممکن است بی‌خوابی را تجربه کرده باشید . چنین احساساتی به خوبی شناخته می‌شوند و حتی می‌توانند باعث بی‌خوابی شوند، اگرچه مکانیسم‌های اساسی در مغز ما هنوز مشخص نشده اند . دانشمندان در موسسه خواب در ژاپن نورون‌ها را تشخیص دادند که نقش‌های حیاتی در اتصال احساسات و خواب ، ریزش نور بر کشف آینده اهداف دارویی برای اختلال اضطراب و / یا اختلالات خواب دارند .
مواجهه با شکارچیان ، سازگاری با یک محیط جدید یا انتظار پاداش - این شرایط استرس زا یا احساسی - به حیوانات نیاز دارند تا رفتار خود را به حالت هوشیار تغییر دهند و شرایط فیزیولوژیکی خود را از طریق مدولاسیون توابع autonomic و غدد درون‌ریز تغییر دهند .
هسته تخت‌خواب of بخشی از بادامه است که به طور کلی به عنوان یک بازیگر کلیدی در واکنش استرسی ، ترس و اضطراب در نظر گرفته می‌شود . از طریق افکنش های به مناطق مختلف مغز از جمله هسته رله ، سیستم عصبی خود مختار ، مناطق hypothalamic و هسته مرکزی بادامه ، BNST در واکنش به محرک‌های احساسی برجسته ، همراه با تجلی رفتاری اضطراب و ترس ، واکنش‌های endocrine و autonomic را کنترل می‌کند .
گروهی از محققان به رهبری Takeshi Sakurai ، معاون موسسه بین‌المللی داروی خواب ادغامی ( WPI - IIIS ) ، دانشگاه of دریافتند که تحریک حاد optogenetic نورون‌های GABAergic در BNST در طول مدت حرکت چشم غیر سریع ( NREM ) در موش منجر به انتقال فوری به حالت بیداری بدون نقش of می‌شود که بسیار مهم برای حفظ هوشیاری است . قابل‌ذکر است که تحریک نورون‌های همان نورون‌ها در طول خواب REM هیچ تاثیری بر حالت‌های خواب و بیداری ندارد .
تحریک ادامه‌دار نورون‌های GABAergic در BNST توسط یک روش chemogenetic ، یک حالت بیداری طولانی و پایدار را برانگیخته است و با دادن یک مسدود کننده گیرنده دوگانه ( حریف ) ۲۲ از قبل ملغی شد ، به این معنی که orexins در این پدیده دخیل هستند .
مطالعه ما نقش سیستم GABAergic BNST در کنترل بیداری و بیداری را به خصوص در تغییر حالات رفتاری حیوانات از خواب بیدار به بیداری نشان داد . Sakurai می‌گوید : " همچنین بینش مهمی در مورد pathophysiology بی‌خوابی و نقش of در تنظیم برانگیختگی فراهم می‌کند ، که امیدوارانه به اولین گام برای توسعه درمان اختلالات خواب منجر خواهد شد ."
یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که اختلالات خواب ، خطر افزایش خطر خودکشی را پیش‌بینی می‌کنند .
مبدا :
مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد
خلاصه :
یک مطالعه نشان داده‌است که اختلالات خواب می‌تواند به بدتر شدن افکار خودکشی در جوانان ، مستقل از شدت افسردگی individual's هشدار دهد .
اختلالات خواب می‌تواند به بدتر شدن افکار خودکشی در جوانان ، مستقل از شدت افسردگی individual's هشدار دهد ، مطالعه‌ای که از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شده‌است .
این مطالعه نشان داد که مشکلات خواب بین جوانان در خطر خودکشی - بویژه تغییر در زمانی که به خواب رفتند و وقتی بیدار شدند - - به عنوان نشانه‌ای هشدار از بدتر شدن افکار خودکشی در روزه‌ای بعد و هفته‌ها ظاهر شدند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: