روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تحقیقات به رهبری دانشگاه بیرمنگام کشف کرده‌است که بیمارانی که از دیابت نوع ۲ و نیز گرفتگی تنفس بازدارنده رنج می‌برند در معرض خطر بیشتر در حال توسعه هستند که منجر به کوری در یک دوره متوسط کم‌تر از چهار سال می‌شود .
تنگی نفس ( OSA ) وضعیتی است که در آن دیواره‌ای گلو شل می‌شوند و در طول خواب محدود می‌شوند و منجر به خر خر و قطع تنفس می‌شوند و در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ رایج است . در همین حال ، دیابت دیابتی - رایج‌ترین شکل بیماری چشم دیابتی - - بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران مبتلا به دیابت اثر می‌گذارد و علت اصلی نابینایی در دنیای غرب است .
مطالعات پیشین پیوندی بین OSA و retinopathy دیابتی نشان داده‌اند . با این حال ، قبل از این تحقیق که توسط دانشگاه بیرمنگام در ژورنال پزشکی مراقبت‌های پزشکی و مراقبت‌های بحرانی منتشر شد ، هیچ مطالعات منتشر نشده در مورد تاثیر of بر روند پیشرفت of دیابتی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ منتشر نشده است .
در این راستا دکتر عبد Tahrani ، از دانشگاه of of و تحقیقات سیستم‌ها گفت : " علی‌رغم بهبود در گلوکز ، فشار خون و سطح چربی ، دیابت دیابتی بسیار رایج است .
" در عین حال ، نشان‌داده شده‌است که OSA در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار رایج است ، که با توجه به این که وزن اضافی به توسعه هر دو این شرایط کمک می‌کند ، تعجب‌آور نیست .
با این حال ، اغلب بیمارانی که OSA دارند آگاه نیستند که شرایط را دارند و این بیماری می‌تواند سال‌ها تشخیص داده شود .
" مطالعه ما اولین کسانی است که به طور موثری تاثیر of بر روی retinopathy دیابتی را بررسی می‌کند .
اول ، ما نشان دادیم که دیابت نوع بینایی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ و دیابت نوع ۲ در مقایسه با افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر شایع است اما فاقد دیابت نوع ۲ است.
" با این حال ، از همه مهم‌تر ، ما نشان داده‌ایم که بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ و دیابت نوع ۲ در مقایسه با آن‌هایی که مبتلا به دیابت هستند ، در طی سه سال و هفت ماه در معرض خطر ابتلا به ابتلا به دیابت پیشرفته قرار دارند ."
این مطالعه در دو کلینیک دیابت در بیمارستان the انجام شد و ۲۳۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ بودند .
این مطالعه هیچ بیمارانی را که از قبل شناخته شده‌بودند یا هر نوع بیماری تنفسی داشتند را کنار گذاشته بود .
بیماران برای retinopathy دیابتی با استفاده از تصویربرداری شبکیه متخصص ارزیابی شدند ، در حالی که OSA با استفاده از دستگاه قابل‌حمل ، چند کاناله تنفسی - تنفسی مورد ارزیابی قرار گرفت .
نتایج نشان داد که شیوع دیابت دیابتی در بیماران با OSA ( ۴۲.۹ درصد ) در مقایسه با آن‌هایی که بدون OSA ( ۲۴.۱ درصد ) بودند بالاتر بود .
مطالعه طولی نشان داد که در یک قرار پی‌گیری ، به طور متوسط ۴۳ ماه بعد ، بیماران مبتلا به OSA ( ۱۸.۴ % ) به احتمال زیاد در مقایسه با آن‌هایی که فاقد OSA ( ۶.۱ % ) بودند ، در مقایسه با those ( ۶.۱ % ) احتمال کمتری داشتند .
در همین حال ، این مطالعه نشان داد که بیمارانی که برای OSA با استفاده از یک ماشین متصل به ماسک صورت که فشار برای جلوگیری از انسداد مجاری هوایی در طول خواب را دریافت می‌کنند ، در مقایسه با بیمارانی که درمان را دریافت نکرده بودند، خطر کمتری داشتند .
دکتر Tahrani افزود : " ما می‌توانیم از این مطالعه نتیجه بگیریم که OSA یک پیش‌بینی‌کننده مستقل برای روند پیشرفت به دیابت نوع متوسط یا شدید در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ است .
" یافته‌های ما مهم هستند زیرا درک بهتری از بیماری‌زایی سرطان دیابتی به منظور شناسایی درمان‌های جدید مهم است .
" پس از تحقیقات ما ، مهم است که متخصصین بالینی که بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ را درمان می‌کنند ، آگاه باشند که بیمارانی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند ، به طور خاص در خطر توسعه retinopathy پیشرفته هستند و در نتیجه اقدامات پیشگیرانه مناسب باید صورت پذیرد .
" Clinicians باید آزمایش بیماران برای OSA را در نظر بگیرد زیرا OSA در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار رایج است ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: