روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

می ‌توان استدلال کرد که مزایای تحقیق مهم‌تر از هزینه‌های ( رنج حیوانات ) است . برای مثال , این تحقیق بر روی کار نظری جان مک گری , مهم‌ترین روانشناس نظریه دلبستگی , تاثیر گذاشته‌است . همچنین می‌تواند در متقاعد کردن مردم درباره اهمیت مراقبت عاطفی در بیمارستان‌ها , خانه‌های کودکان و مراقبت روز , حیاتی باشد .
بله .
اهداف
برای بررسی تاثیر تربیت سازمانی بر پیوندهای بعدی .
بررسی اثرات محرومیت بر رشد اجتماعی و هیجانی بعدی .
بررسی اثرات محرومیت می‌تواند معکوس شود .
دستور العمل:
جیل هاجز و باربارا پلت فرم کودکی را که فقط چند ماه در پرورشگاه‌ها بودند دنبال کردند .
این یک مطالعه طولی است . این پژوهش یک آزمایش می‌دانی بود . متغیر مستقل ( چه بلایی بر سر بچه‌ها آمد ) به طور طبیعی رخ داد .
مراقبت ارایه‌شده از کیفیت خوب بود , اما مراقبان از ایجاد پیوست‌ها با کودکان منع شده‌بودند .
با گذشت سال‌ها , تعداد زیادی کودک به فرزندی پذیرفته شدند .
آن‌ها همچنین با یک گروه کنترل مقایسه شدند که تمام عمرشان را در خانواده‌های خودشان سپری کرده بودند . گروه کنترل با کودکان گروه آزمایش ارتباط نزدیکی داشت . برای مثال , از نظر تعداد خواهر , محل خانه ( لندن ) , اشغال والدین , موقعیت در خانواده , سن , جنسیت
کودکان در 4 , 8 و ۱۶ ساله مورد ارزیابی قرار گرفتند . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شد .
یافته‌ها
در سن چهار سالگی هیچ یک از کودکان نهادینه‌شده , پیوست‌ها را تشکیل نداده بودند, اما تا هشت سال از آن‌هایی که به فرزندی پذیرفته شده‌بودند , وابستگی‌های خوبی به وجود آورده بودند . همچنین رشد اجتماعی و عقلانی آن‌ها بهتر از فرزندان خود بود .
آن‌هایی که به خانواده‌های طبیعی خود بازگشتند , مشکلات رفتاری بیشتری را نشان دادند و پیوست‌ها ضعیف‌تر شدند . با این وجود تمام آن کودکانی که سال‌های اولیه خود را در موسسات سپری کرده بودند, بیشتر به جستجوی بزرگ‌ترها بودند و مشکلاتی را در روابط اجتماعی خود به ویژه با همسالان خود نشان می‌دادند .
برخی از این کودکان مجددا ً در چهار سالگی با عنوان والدین و بهیاران مورد مصاحبه قرار گرفتند . آن‌ها با گروه کنترل جدیدی در مقایسه با گروه کنترل اصلی مقایسه شدند .
هاجز و فیلیپ دریافتند که کودکان فرزند خوانده هنوز پیوندهای خوبی دارند که با کودکان زیر نظر مساعد دارد . فرزندان بازگشتی کم‌تر به عنوان وابستگی‌های خوب گزارش شدند , اما کودکانی که در بخش مراقبت سازمانی تربیت شده‌بودند , بیش‌ترین ناپایداری را تجربه کرده و مشکلاتی را در پیوندهای بعدی خود نشان دادند .
نتیجه‌گیری
ما می‌توانیم از این مدرک به این نتیجه برسیم که تاکید بر اهمیت سال‌های اولیه درست بوده‌است , اما اثرات تاخیر در شکل‌گیری پیوست‌ها لزوما ً به بزرگسالی ادامه پیدا نمی‌کند و منجر به اختلال اختلال در جامعه می‌شود . در واقع , روابط عاشقانه و مراقبت با کیفیت بالا برای اثرات محرومیت معکوس ضروری هستند .
ارزیابی :
با این حال , هاجز و الیس از مصاحبه‌ها و پرسشنامه استفاده کردند که هر دوی آن‌ها می‌توانند پاسخ‌هایی را تولید کنند که تحت‌تاثیر مطلوبیت اجتماعی قرار دارند . پاسخ‌های افراد مصاحبه ممکن است نادرست بوده و بر نتایج تاثیر بگذارد .

منبع سایت روانشناسی ساده





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: