روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چند بار آن را امتحان کرد , اما مانند بیش از نیمی از آن‌هایی که ماشین را به دست می‌آوردند , با استفاده از آن متوقف شد . یک پدر پنج ساله اهل شهر بازرگانی گفت : " من از آن خوشم نیامد . " او گفت : " این حجیم بود و من زمان سختی داشتم که با آن بخوابم . "
اما بعد از تماشای یک ویدئوی دراماتیک و مشوش خود که سعی دارد بدون ماسک صورتش بخوابد , قلبش تغییر کرده‌است . " حالا نمی‌توانم بدون آن بخوابم . او گفت : " من حتی چرتی نخواهم زد . "
این فیلم بخشی از مطالعه‌ای است که توسط مارک مک گری , یک متخصص خواب در بهداشت ملی یهودیان در دنور برگزار شده‌است . محقق به تازگی یافته‌های اولیه مطالعه را طی نشست سالانه جوامع خواب حرفه‌ای مرتبط ارائه کرده‌است .
در ابتدا محققان تصاویری از افراد دیگر نشان دادند که در هنگام خوابیدن بدون ماسک , تلاش می‌کردند نفس بکشند . او گفت : " واکنش آن‌ها " وای , واقعا ً بد است " و احتمالا ً برخی از آن‌ها خواهند گفت , " اما من این را دوست ندارم . " " سپس ما فکر می‌کردیم , چرا ما ویدئو مردم را از مطالعه خواب خود نشان ندهیم و ببینیم این اثر چیست ? "
خاموش شد . افرادی که نفس نفس می‌زدند و در تلاش بودند تا با آپنه خواب تنفس کنند , سه ساعت بیشتر از آن‌هایی که هیچ فیلمی را نمی‌دیدند و تقریبا ً دو و نیم ساعت از آن‌هایی که ویدیویی از بیمار دیگر را با آپنه خواب تماشا می‌کردند , استفاده می‌کردند . ما واقعا ً احساس فوریت در این بیماران برای تغییر رفتار خود ایجاد کردیم . "
در ویدئو , بیماران خود را به خود می‌پیچند و در طول شب به طور متناوب نفس می‌کشند . یک لحظه قدرتمند در زندگی ام بود . " این باعث شد که گریه کنم , و ببینم که اساسا ً در خواب غرق شدم , تصمیم گرفتم آن را ثابت کنم . "
این هدف از همان ابتدا بود . او گفت : " آپنه خواب یکی از آن اختلالاتی است که هرگز در خود مشاهده نمی‌کنید . " منظورم این است که شما خواب هستید ; آگاهانه نمی‌دانید چه اتفاقی برای شما می‌افتد . "
آپنه خواب , با شرایط پزشکی جدی مانند افسردگی , دیابت , بیماری‌های قلبی و حتی سرطان مرتبط است . همچنین این ریسک را افزایش می‌دهد که یک بیمار آپنه خواب در چرخ بخوابد و تصادف ماشین داشته باشد .
ما باید راهی برای متقاعد کردن این بیماران از فوریت شرایط آن‌ها بیابیم . " " بخش تکان‌دهنده این بود که بیماران واقعا ً احساسی داشتند . گاهی اوقات ما مردانی خواهیم داشت که هرگز به خود فکر نکرده بودند که مشکلی دارند و اشک می‌ریزند . "
جان مک کین یکی از آن‌ها بود . او گفت : " من از روزی که آن ویدئو را دیدم , این لباس را پوشیده بودم . " این زندگی من را تغییر داد . کاش سال‌ها پیش این کار را می‌کردم . "
زندگی در پدربزرگ و مادر بزرگ به اجداد انسان کمک کرد تا یک شب سالم‌تر بخوابند .
تغییرات خواب مشترک با سن به اجداد ما کمک کرده‌است تا در طول شب زنده بمانند
منبع :
دانشگاه دوک
خلاصه :
وقتی مردم پیرتر می‌شوند , خواب شب به سرعت پیش می‌رود . به گزارش محققان , اما آنچه که برخی می‌گویند بی‌خوابی است احتمالا ً یک مکانیزم زنده ماندن پیری است . مطالعه شکارچی مدرن در تانزانیا نشان می‌دهد که برای افرادی که در گروه‌ها زندگی می‌کنند , تفاوت در الگوهای خواب معمولا ً با سن همراه است , اطمینان حاصل کنید که حداقل یک فرد در تمام اوقات بیدار است .
وقتی مردم پیرتر می‌شوند , خواب شب به سرعت پیش می‌رود . به گزارش محققان , اما آنچه که برخی می‌گویند بی‌خوابی است احتمالا ً یک مکانیزم زنده ماندن پیری است .
مطالعه شکارچی مدرن در تانزانیا نشان می‌دهد که برای افرادی که در گروه‌ها زندگی می‌کنند , تفاوت در الگوهای خواب معمولا ً با سن همراه است , اطمینان حاصل کنید که حداقل یک فرد در تمام اوقات بیدار است .
تحقیقات نشان می‌دهد که زمانی که یک شیر که در سایه کمین‌کرده است, ممکن است سعی کند شما را به هنگام خوردن یک شیر در حال خوردن غذا بخورد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: