روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

سندروم شکمی که به کیفیت خواب ضعیف و عملکرد آسیب‌دیده در بارداری مرتبط است
بررسی جدید نشان‌دهنده رابطه میان RLS و اختلالات خواب بیدار به خواب است.
مبدا :
آکادمی پزشکی آمریکا
خلاصه :
مطالعه جدیدی از زنان باردار نشان می‌دهد که سندروم پاهای بی‌قرار ( RLS ) رایج است و قویا ً با کیفیت خواب ضعیف ، خواب‌آلودگی روز بیش از حد ، و عملکرد ضعیف روز که معمولا ً در طول دوران بارداری شکایت دارند ، مرتبط است .
مطالعه جدیدی از زنان باردار نشان می‌دهد که سندروم پاهای بی‌قرار ( RLS ) رایج است و قویا ً با کیفیت خواب ضعیف ، خواب‌آلودگی روز بیش از حد ، و عملکرد ضعیف روز که معمولا ً در طول دوران بارداری شکایت دارند ، مرتبط است .
نتایج نشان می‌دهد که ۳۶ درصد از زنان در سه‌ماهه سوم خود RLS و نیمی از زنان با RLS تا حد زیادی از علائم شدید برخوردار بوده‌اند . در مقایسه با زنان باردار بدون RLS ، آن‌ها با RLS دو برابر برای گزارش کیفیت خواب ضعیف و عملکرد ضعیف روز هستند و احتمال اینکه آن‌ها خواب‌آلودگی روزانه بیش از حد دارند نیز بیشتر است . علاوه بر این ، این مطالعه رابطه پاسخ دوز مثبت را بین شدت RLS و اختلالات خواب بیدار یافت .
author لوی Dunietz ، محقق ارشد دانشگاه در مرکز اختلالات خواب میشیگان در آن آربور گفت : " در حالی که ما انتظار داشتیم که RLS در زنان باردار نسبتا ً مشترک باشد ، ما از مشاهده اینکه چه تعداد از آن‌ها دارای شکل جدی بودند متعجب شدیم .
نتایج مطالعه در شماره ۱۵ ژوئیه مجله پزشکی بالینی خواب منتشر شده‌است .
این مطالعه شامل ۱، ۵۶۳ زن باردار با میانگین سنی ۳۰ سال بود که هر کدام از آن‌ها در سه‌ماهه سوم خود زندگی می‌کردند . RLS با استفاده از معیارهای استاندارد شده از علایم و فرکانس گزارش داده‌شده تشخیص داده شد . داده‌های دموگرافیک و حاملگی از سوابق پزشکی استخراج شد و اطلاعات خواب با پرسشنامه جمع‌آوری شد . این مطالعه هیچ مدرکی برای ارتباط بین نتایج تحویل و تحویل RLS پیدا نکرد .
به گفته نویسندگان ، ارائهکنندگان خدمات بهداشت اغلب شکایات بیماران را از خواب ضعیف و خواب‌آلودگی روزانه در طول دوران بارداری رد می‌کنند .
Dunietz می‌گوید : " این اختلالات خواب - بیداری نشانه‌های رایج در دوران بارداری تلقی می‌شوند و اغلب نسبت به تغییرات فیزیولوژیکی که در دوران بارداری عادی رخ می‌دهد ، نسبت داده می‌شوند ، اما داده‌های ما نشان می‌دهد که RLS یک عامل اضافی برای این نشانه‌ها محسوب می‌شود . "
نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که شناسایی و رفتار RLS در دوران بارداری - با استفاده از روش‌های غیر دارویی - ممکن است بار این علائم برای بسیاری از زنان را کاهش دهد .
پس از تماشای ویدئوی آشفته ، مصرف CPAP اوج می‌گیرد.
بیمارانی که تصویر خود را می‌بینند ، سعی می‌کنند از CPAP استفاده کنند .
مبدا :
بهداشت یهودی
خلاصه :
بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی با گرفتگی تنفس تشخیص داده می‌شوند ، با این حال بیش از نیمی از آن‌ها یک ماسک ضد آفتاب تجویز کرده‌اند تا مجاری هوایی خود را شب‌ها باز نگه دارند تا از آن استفاده کنند . بنابراین ، محققان مطالعه‌ای انجام دادند که در آن محققان بیماران را بدون ماسک CPAP ثبت کرده بودند و آن‌هایی که این ویدئو را تماشا می‌کردند احتمال بیشتری داشت که آن را در انتها پوشش دهند .
جان Brugger نیز مانند بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی دیگر دچار گرفتگی تنفس شده‌است . او خر خر کرد، غلت زد و چرخید و برای نفس کشیدن در طول شب تقلا کرد ، که اغلب نه تنها روز بعد را خسته کرده بود، بلکه خطر حمله قلبی ، سکته و تصادفات جاده‌ای را بالا برد . " Brugger " به سراغ پزشک خود رفت و او پیشنهاد کرد که از دستگاه CPAP استفاده کند ، که در حالی که او می‌خوابد تا گلویش را با فشار جریان هوای مثبت باز نگه دارد ( CPAP ) .
Brugger چند بار امتحان کرد ، اما مانند بیش از نیمی از کسانی که ماشین‌های CPAP را به دست می‌آورند ، فقط با استفاده از آن دست از کار کشید و گفت : " من از این کار خوشم می‌آید ، و من اوقات سختی را داشتم که با آن در صورتم بخوابم . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: