روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بیش از یک سوم آمریکایی‌ها خواب کافی ندارند و شواهد رو به رشد حاکی از آن است که این تنها به سلامت جسمی آن‌ها از طریق بیماری‌های قلبی , دیابت , سکته مغزی و یا سایر شرایط منجر نمی‌شود , بلکه سلامت روان آنان را نیز آزار می‌دهد .
با توجه به مطالعه اخیر که توسط دکترا وارگاس , دکترا در مجله درمان شناختی و پژوهش منتشر شده‌است , آن‌هایی که از خواب محروم هستند برخی از توانایی خود را از دست می‌دهند تا افراد با ذهن مثبت باشند . این ممکن است جدی به نظر نرسد , اما متخصصان پزشکی می‌گویند ناتوانی در فکر کردن مثبت یک نشانه جدی از افسردگی است که اگر به آن جواب نداده باشد می‌تواند خطرناک باشد . تخمین زده می‌شود .
وارگاس می‌گوید : " بطور کلی , ما تمایل به توجه به محرک‌های مثبت در محیط خود داریم . " ما تمایل داریم روی چیزهای مثبت بیشتر از هر چیز تمرکز کنیم , اما اکنون می‌بینیم که محرومیت از خواب ممکن است آن تعصب را معکوس کند . "
وارگاس و تیم او به صورت یک فرد بالغ سالم انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند . تمام شرکت کنندگان در یک آزمون کامپیوتری شرکت کردند که دقت و زمان واکنش آن‌ها را در شناسایی چهره‌های شاد , غمگین و خنثی برای ارزیابی اینکه چگونه به اطلاعات مثبت یا منفی توجه می‌کنند , ارزیابی کردند.
تیم متوجه شد آن‌هایی که به شدت می‌خوابند , کم‌تر روی چهره‌های راضی متمرکز شده‌اند . آن‌ها لزوما ً بر روی منفی تمرکز نکردند , اما کم‌تر بر روی مثبت تمرکز داشتند . این مطالعه ممکن است دارای پیامدهای افسردگی و یا اضطراب باشد .
نشانه‌های زیادی از افسردگی وجود دارد - شامل احساس ناراحتی و دیگر قادر به لذت بردن از چیزهایی که معمولا ً وجود دارد , اما خواب ضعیف با یک نشانه جدی از این وضعیت همراه است .
وارگاس به طور معمول به عنوان تمایل به فکر کردن و احساس منفی یا غمگین بودن شناخته می‌شود , اما بیشتر از آن , افسردگی با احساس کم‌تر مثبت و کم‌تر احساس شادی همراه است , به طور مشابه , اگر شما به اندازه کافی خواب دریافت نکنید , توانایی شما برای شرکت در چیزهای مثبت را کاهش می‌دهد , که در طول زمان ممکن است ریسک افسردگی داشته باشد . "
جالب توجه است که در مطالعه حاضر , افراد مبتلا به بی‌خوابی , حساسیت کمتری به اثرات ریزش خواب دارند . نویسندگان معتقدند این امر ممکن است به این دلیل باشد که افرادی که سابقه بیماری بی‌خوابی دارند, تجربه بیشتری در شرایط بدون خواب دارند و روش‌های مقابله را برای تعدیل اثر از دست دادن خواب ابداع کرده‌اند .
وارگاس و همکاران به تازگی یک مطالعه مرتبط را در رابطه با بی‌خوابی و خودکشی ارایه کرده‌اند , زیرا افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند سه برابر بیشتر از افرادی هستند که دچار بی‌خوابی هستند .
این مطالعه در میان انبوهی از دانش مرتبط با اختلالات خواب و افسردگی است . به عنوان مثال , تحقیقات در حال انجام در سال جاری در " درمان بی‌خوابی و افسردگی " انجام شد . ~~~ مطالعه حاضر نشان می‌دهد که درمان شناختی - رفتاری برای بی‌خوابی ( cbt - i ) ممکن است به بهبودی افسردگی در بیماران مبتلا به افسردگی و بی‌خوابی کمک کند . دستورالعمل‌های طبابت بالینی که در تاریخ طب داخلی منتشر شده‌است , درمان شناختی - رفتاری را به عنوان درمان اولیه بی‌خوابی مزمن توصیه می‌کند .
علاوه بر این , مطالعه جدیدی در ژورنال توسعه کودک , درک ما از ارتباط بین استفاده از تلفن همراه با تلفن همراه , بهداشت روانی , و اختلال خواب را تامین می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: