روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تحقیقات جدید توسط دانشگاه میشیگان و دبیرستان عمومی برای تحقیقات ارتباطات جمعی در بلژیک نشان داد که فراوانی مشاهده می‌گساری منجر به کیفیت خواب فقیرتر ، خستگی بیشتر و افزایش بی‌خوابی می‌شود ، در حالیکه مشاهده عادی تلویزیون انجام نمی‌شود .
جان ون den ، یکی از نویسندگان مطالعات ارتباطی U - M می‌گوید : " مطالعه ما نشان می‌دهد که مشاهده پرخوری در جوانان رایج است و این ممکن است برای خواب آن‌ها مضر باشد . "
نمایش Binge که در آن مردم مقدار بسیار زیادی از یک برنامه تلویزیونی را در یک نشست تماشا می‌کنند، در حال افزایش است ، چرا که خانواده‌های آمریکایی بیشتری از خدمات پخش و دستگاه‌های صوتی دیجیتال استفاده می‌کنند .
محققان ۴۲۳ نفر را بین سنین ۱۸ تا ۲۵ فوریه سال ۲۰۱۶ بررسی کرده‌اند . از آن‌ها در مورد کیفیت خواب ، خستگی و بی‌خوابی ، و همچنین دفعات تماشای برنامه‌ها در تلویزیون ، لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ در ماه گذشته پرسیده شد .
بیشتر نمونه‌ها ( ۸۱ درصد ) گزارش کردند که پرخوری کرده‌اند . از این گروه ، تقریبا ً ۴۰ درصد در طول ماه قبل از این مطالعه این کار را انجام دادند، در حالی که ۲۸ درصد گفته‌اند که این کار را چند بار انجام داده‌اند . حدود ۷ درصد از پرخوری را تقریبا ً در هر روز در طول ماه گذشته دیده بودند . افراد مبتلا به پرخوری از زنان کم‌تر مراقبت می‌کردند ، اما جلسه دیدن نزدیک به دو برابر زنان بود.
پاسخ دهندگان نشان دادند که به طور متوسط ۷ ساعت و ۳۷ دقیقه می‌خوابند . افرادی که پرخوری می‌کنند خستگی و کیفیت خواب بیشتری نسبت به افراد مبتلا به پرخوری دارند .
liese Exelmans ، محقق مدرسه تحقیقات ارتباطات جمعی و نویسنده اصلی study's ، گفت که افراد ممکن است زمان مناسب ( هفت تا نه ساعت برای بزرگسالان ) بخوابند ، اما کیفیت همیشه خوب نیست .
او گفت : " این دانش آموزان برنامه روز انعطاف‌پذیر دارند و احتمالش هست که آن‌ها با خوابیدن در خواب از بین بروند .
این مطالعه نشان داد که افزایش برانگیختگی شناختی قبل از خواب ( به عنوان مثال ، هوشیار بودن ذهنی ) مکانیسمی است که اثرات روی بر روی کیفیت خواب را توضیح می‌دهد .
Exelmans گفت : " برنامه‌های تلویزیونی Bingeable طرح‌هایی دارند که چشم بیننده را به صفحه بسته نگه می‌دارند و ما فکر می‌کنیم که آن‌ها به شدت درگیر محتوی شده‌اند و ممکن است وقتی می‌خواهند به خواب بروند ، در مورد آن فکر کنند ."
قلب مسابقه ، یا کسی که به طور نامنظم می‌زند ، و در حالت هوشیار بودن می‌تواند برانگیختگی ( یا برانگیختگی قبل از خواب ) را زمانی که فرد سعی می‌کند به خواب برود ، ایجاد کند . این می‌تواند منجر به کیفیت بد خواب پس از پرخوری شود .
Exelmans گفت : " این شروع خواب و یا به عبارت دیگر نیازمند دوره طولانی‌تر قبل از خوابیدن است و در نتیجه بر روی کل خواب تاثیر می‌گذارد ."
محققین به این نکته اشاره می‌کنند که افرادی که شاهد پرخوری هستند ، اغلب به صورت غیر عمد انجام می‌شوند . مردم مجذوب برنامه‌های خود می‌شوند ، فقط یک قسمت دیگر تماشا می‌کنند و نمی‌توانند به موقع به رختخواب بروند .
Exelmans گفت : " آن‌ها ممکن است قصد نگاه کردن زیاد را نداشته باشند ، اما به هر حال این کار را انجام می‌دهند ."
نارسایی خواب به پیامدهای سلامت جسمی و ذهنی ، از جمله کاهش عملکرد حافظه و توانایی یادگیری ، چاقی ، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط بوده‌است .
Exelmans گفت : " اساسا ً، خوابیدن سوخت مورد نیاز بدن شما برای حفظ درست عملکرد است . تحقیقات ما حاکی از آن است که مشاهده پرخوری می‌تواند یکی از این عوامل خطرساز باشد ."
خطرات رانندگی پس از خواب محدود و مصرف ملایم الکل
مبدا :
ویلی
خلاصه :
در مطالعه اخیر ، ترکیب مصرف الکل متوسط ( در محدوده قانونی رانندگی ) و محدودیت خواب متوسط منجر به drowsiness بیشتر و افزایش کسری در توجه ، در مقایسه با محدودیت خواب و یا مصرف الکل شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: