روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این مطالعه شیوع تولد preterm - - که به عنوان زایمان قبل از ۳۷ هفته بارداری تعریف شد - ۱۴.۶ % برای زنانی که مبتلا به اختلال خواب در طول دوران بارداری هستند، در مقایسه با ۱۰.۹ درصد برای زنانی که ازدواج‌نکرده اند . شانس تولد زودرس - - قبل از ۳۴ هفته - - بیش از دو برابر برای زنان با گرفتگی تنفس و تقریبا ً دو برابر برای زنان با بی‌خوابی بود . نویسندگان می‌گویند که مشکلات مربوط به مشکلات زایمان زودرس بیشتر است که باعث می‌شود این مساله به خصوص مهم باشد .
در مقایسه با تغییرات عادی خواب که معمولا ً در طول دوران بارداری اتفاق می‌افتد ، مطالعه جدید بر اختلالات بزرگ به احتمال زیاد منجر به اختلال در اختلال می‌شود . شیوع واقعی این اختلالات مشخص نیست زیرا زنان باردار اغلب تشخیص داده نمی‌شوند . درمان اختلالات خواب در دوران بارداری می‌تواند راهی برای کاهش نرخ preterm باشد که در آمریکا ۱۰ درصد بیشتر از سایر کشورهای توسعه‌یافته است .
این مطالعه که در ۸ اوت ۲۰۱۷ در Obstetrics & Gynecology منتشر شد ، نخستین بار است که اثرات بیخوابی را در دوران بارداری مورد بررسی قرار می‌دهد . به دلیل اندازه نمونه بزرگ ، نویسندگان قادر به بررسی رابطه بین انواع مختلف اختلالات خواب و زیرمجموعه تولد preterm بودند ( برای مثال ، اوایل در مقابل . اواخر زایمان و یا کار خود به خودی خود را در مقابل . * تحویل زودهنگام که توسط ارایه دهندگان به دلیل مشکلات سلامتی مادران آغاز شده‌است ) .
محققان برای جدا کردن اثرات خواب ضعیف از عوامل دیگری که در معرض خطر تولد preterm قرار دارند، از یک طرح کنترل موردی استفاده کردند : ۲، ۲۶۵ زن با تشخیص اختلال خواب در طول دوران بارداری با کنترل افرادی که چنین تشخیصی نداشتند مطابقت داشت ، اما دارای عوامل خطر مادری یک‌سان برای زایمان preterm ، مانند تولد نوزاد قبلی ، سیگار کشیدن در طول دوران بارداری یا فشار خون بود .
دکتر جنیفر felder ، دکترای رشته روانشناسی و نویسنده اصلی این مطالعه ، گفت : " این امر به ما اطمینان داد که یافته‌های ما در میان زنان با خواب نامنظم واقعا ً به اختلال خواب و عدم تفاوت‌های بین زنان با اختلالات خواب نسبت داده شده‌است ."
محققان از تعداد اندکی از زنان در مجموعه داده‌ها شگفت‌زده شدند - - خوب کم‌تر از ۱ درصد - - تشخیص اختلال خواب ، و حدس می‌زنند که تنها موارد بسیار جدی شناسایی شده‌اند .
دکتر Aric Prather ، استادیار روان‌پزشکی در UCSF و مولف ارشد این مطالعه ، گفت : " زنانی که تشخیص اختلال خواب در سابقه پزشکی خود را داشتند ، به احتمال زیاد نمایش‌های جدی تری داشتند .
نشان‌داده شده‌است که درمان رفتاری شناختی در جامعه عمومی موثر بوده و نیازی به گرفتن دارو ندارد که بسیاری از زنان باردار ترجیح می‌دهند از آن اجتناب کنند . برای اینکه بفهمید آیا این درمان در بین زنان باردار با بیخوابی موثر است ، و در نهایت اینکه آیا ممکن است نتایج تولد را بهبود بخشد ، felder و همکارانش شرکت کنندگان را برای تحقیقات UCSF در مورد Moms Expecting و درمان خواب ( REST ) استخدام می‌کنند .
felder که در روانشناسی بالینی آموزش دید ، گفت : " بسیار هیجان‌انگیز در مورد این مطالعه این است که اختلال خواب یک فاکتور ریسک بالقوه بالقوه است . "
Binge - تماشا کردن " مرده متحرک "؟ شاید مثل یک زامبی احساس کنی .
مبدا :
دانشگاه میشیگان
خلاصه :
Binge - مراقبت ممکن است راهی خوب برای بزرگسالان جوان باشد تا در بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی مورد علاقه خود مانند " مرده متحرک " یا " بازی تاج و تخت " دست پیدا کنند ، اما قیمت آن به قیمت می‌رسد .
Binge - مراقبت ممکن است راهی خوب برای بزرگسالان جوان باشد تا در بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی مورد علاقه خود مانند " مرده متحرک " یا " بازی تاج و تخت " دست پیدا کنند ، اما قیمت آن به قیمت می‌رسد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: