روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

" اگر کسی به طور معمول روزانه بیش از ۱۸ ساعت در روز بیدار شود ، به طور معمول روزانه کم‌تر از ۶ ساعت در روز می‌خوابند .
بنا بر این ، مشخص نیست که آیا کاهش هوشیاری یا سایر عملکردها به دلیل بیداری طولانی و یا خواب محدود بوده‌است . " دکتر Klerman ، دکترای پزشکی از بخش اختلالات خواب و روال شبانه‌روزی بخش پزشکی در BWH می‌گوید: " ما دریافتیم که مدت کوتاه خوابیدن ، حتی بدون هوشیاری کامل ، منجر به نقص عملکرد هوشیار می‌شود ."
با قرار دادن نه شرکت‌کننده سالم در یک روز ۲۰ ساعته " در طول یک روز ۳۲ روزه ، محققان قادر بودند تاثیر خواب کوتاه‌مدت مزمن را از هر بیداری طولانی جدا کنند . شرکت کنندگان محدود به ۴.۶۷ ساعت خواب و ۱۵.۳۳ ساعت بیداری برای هر ۲۰ ساعت در روز بودند ؛ این مربوط به حدود ۵.۵ ساعت خواب در یک روز ۲۴ ساعته است . هشت کنترل سالم مجاز به خواب ۶.۶۷ ساعت و have ساعت بیداری در هر ۲۰ ساعت ، یعنی خوابیدن ۸ ساعت در یک روز ۲۴ ساعته بود . از آن جا که ۱۵.۳۳ ساعت بیداری ، بیداری طولانی تلقی نمی‌شود ، اما ۴.۶۷ ساعت خواب کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شود ، هر نقص عملکرد به خاطر خود خواب کوتاه در نظر گرفته می‌شود .
محققان دریافتند که شرکت کنندگان با خواب محدود ، افزایش پنج برابر در lapses توجه و زمان واکنش neurobehavioral نسبت به کنترل‌ها را دو برابر کرده ، با این حال هیچ ارتباطی بین یک هوشیار - یا خواب‌آلودگی و عملکرد هوشیار آن‌ها وجود نداشت . این به این معنی است که حتی با وجود اینکه افراد در نتیجه محدودیت خواب مزمن اختلال ایجاد کرده‌اند ، آن‌ها متوجه این اختلالات نشدند . علاوه بر این، شرکت کنندگان در برنامه خواب محدود در این وظایف شناختی در طول این پروتکل ۳۲ روزه بدتر شدند و نشان دادند که افراد قادر به سازگاری با خواب محدود مزمن نیستند .
Klerman گفت : " ما نشان داده‌ایم که خواب در خودش مهم است و مردم نمی‌توانند در خواب کافی زندگی کنند و ممکن است از توانایی‌های ادراکی کاهش‌یافته خود آگاه نباشند . علاوه بر این ، مطالعه ما نشان می‌دهد که اهمیت قسمت‌های بیشتری از خواب به جای برنامه خواب تقسیم شده‌است ، اگرچه شواهد بیشتری برای آزمایش این کار به طور مستقیم مورد نیاز است ."
یافته‌های جدید نشان می‌دهند که ملاتونین چگونه خواب را ترویج می‌دهد
اکتشاف ممکن است منجر به درمان جدید برای بی‌خوابی شود
مبدا :
دانشگاه میسوری - کلمبیا
خلاصه :
محققان کشف کرده‌اند که چگونه ملاتونین نورون‌ها را در مغز سرکوب می‌کند که شما را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد . این یافته‌ها می‌تواند منجر به درمان‌های جدید برای افرادی شود که از بی‌خوابی رنج می‌برند .
براساس گزارش بنیاد ملی خواب ، حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون آمریکایی نوعی اختلال خواب دارند . برخی از مکمل‌ها به مکمل "ملاتونین " تبدیل می‌شوند تا به آن‌ها کمک کند تا به خواب بروند . ملاتونین یک هورمون شناخته‌شده برای ترویج خواب است ، اما مکانیسم‌های اساسی آن مشخص نیست . هم اکنون ، محققان دانشکده پزشکی میسوری کشف کرده‌اند که چگونه ملاتونین نورون‌ها را در مغز سرکوب می‌کند که شما را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد . این یافته‌ها می‌تواند منجر به درمان‌های جدید برای افرادی شود که از بی‌خوابی رنج می‌برند .
دکتر Mahesh Thakkar ، دکترای علوم و رئیس تحقیقات در دانشکده عصب‌شناسی دانشکده عصب‌شناسی و نویسنده این مطالعه ، گفت : " ما به عنوان یک جامعه ، خواب را از دست می‌دهیم زیرا ما بسیار سخت کار می‌کنیم و it's باعث نگرانی‌های بهداشتی متعددی می‌شود . با این حال ، هیچ چیز مهم‌تر از خواب وجود ندارد . ما باید بر روی روش‌های درمانی تمرکز کنیم که به شما کمک می‌کنند تا خواب کیفیت داشته باشید و نه فقط بخوابید ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: