روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ما دریافتیم که هنگامی که مادران به اندازه کافی نخوابیده یا خواب کیفیت پایینی را دریافت نمی‌کنند ، این اثر بر سطح زندگی آن‌ها با نوجوانان اثر می‌گذارد . این ممکن است این باشد که آن‌ها more ، دچار مشکل شده‌اند ، و یا بیش از حد خسته شده‌اند که آن‌ها نسبت به پدر و مادر خود کم‌تر سازگاری داشته باشند . اما از طرف دیگر ، می‌بینیم که مادرانی که خواب کافی را دریافت می‌کنند ، احتمال کمتری دارند که با نوجوانان خود permissive باشند ."
برای بررسی طول مدت خواب مادران و کیفیت ، از ۲۳۴ مادر خواسته شد actigraphs بپوشند - - یک دستگاه مچی شبیه ساعت مچی ، در هنگام خواب برای هفت شب متوالی . The حرکت در طول شب را تشخیص می‌دهد و مشخص می‌کند که آیا در خواب اختلال ایجاد می‌شود یا نه . اطلاعات مربوط به نژاد / نژاد و وضعیت اجتماعی - اقتصادی مادران نیز جمع‌آوری شد .
نوجوانان به طور متوسط ۱۵ سال سن دارند، سپس questionnaires ( خرده مقیاس رفتار والد ) را در مورد این که چگونه والدین مادر خود را درک می‌کنند تکمیل کرد . آن‌ها رفتار را در مقیاسی از " احتمال زیاد" یا نه به احتمال زیاد " در نظر گرفتند : " زمانی که کار اشتباهی انجام می‌دهم ، " به من اجازه دهید تا ببینم آیا کاری را که او به من گفته‌است را انجام داده‌ام یا نه .
یافته‌های این پژوهش نشان داد که مادرانی که مدت‌زمان بیشتری از خوابشان را گذرانده اند و یا قادر به خوابیدن به راحتی بوده‌اند، نوجوانانی بوده‌اند که سطح پایینی از فرزندپروری را گزارش کرده‌اند .
نژاد / نژاد و وضعیت اجتماعی - اقتصادی نیز به عنوان عوامل مهم در ارتباط کیفیت خواب با فرزندپروری permissive ظاهر شدند . مادران و مادران آمریکایی - آمریکایی از خانواده‌های کم‌درآمد و اجتماعی - که خواب باکیفیت با کیفیت بالا را تجربه کردند ( کارآیی خواب بیشتر ، wakings کم‌تر ) سطح پایینی از فرزندپروری را داشتند . با این حال ، برای همین مادران ، کیفیت خواب فقیرتر منجر به سطوح بالاتر والدین permissive شد .
" مطالعات نابرابری‌های خواب بین اقلیت قومی و محروم کردن افراد محروم را مستند کرده‌است و یافته‌های ما با آن همخوانی دارد . او توضیح می‌دهد : " برای وضعیت اجتماعی - اقتصادی ، ممکن است نیاز باشد به عوامل استرس زا یا مشکلاتی که این مادران با آن روبرو هستند را در نظر بگیریم .
به گفته Tu ، یافته‌های این مطالعه نیاز به مراقبت از خود و اهمیت خواب را نشان می‌دهد .
او می‌گوید : " خواب یک نقطه آسان‌تر برای مداخله در شرایط تغییرات است - - چیزهایی مثل نوشیدن کافئین یا ورزش کردن بیش از حد به خواب ، ایجاد یک روتین خواب و فکر کردن در مورد محیط خواب .
خواب ناکافی ، حتی بدون هوشیاری کامل ، منجر به نقص عملکرد می‌شود .
مطالعه نشان می‌دهد که خواب کوتاه مزمن ، مستقل از هوشیاری گسترده همراه ، باعث ایجاد اختلالات شناختی می‌شود و هنوز یک هوشیار reported را تغییر نمی‌دهد .
مبدا :
بیمارستان بریگام و Women's
خلاصه :
محققان تاثیرات خواب کوتاه و بیداری طولانی بر روی کاهش عملکرد هوشیار را ایزوله کرده‌اند .
میلیونها نفر بطور روزانه خواب کافی به دست می‌آورند که می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف و دیگر نتایج فیزیولوژیکی مضر شود . تا چه حد این اختلالات ناشی از مدت کوتاه خواب و یا هوشیاری طولانی‌مدت متناظر آن نامعلوم است . گروهی از محققان from اثرات خواب کوتاه و بیداری طولانی بر کاهش عملکرد هوشیار و نتایج آن‌ها در PNAS را از دست داده‌اند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: