روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ساعت‌های شبانه‌روز خود را می‌توان با دلایل مختلف تغییر داد . بعضی از ما صبح ، larks و دیگر جغدهای شب هستیم . گاهی اوقات، جهش‌های ژن‌های ما منجر به فاز خواب پیشرفته Familial ( FASP ) می‌شوند . افراد مبتلا به این جهش به خواب بیدار می‌شوند و خیلی زود بیدار می‌شوند .
از آن نگران‌کننده‌تر ، زندگی مدرن به طور فزاینده‌ای با ساعت‌های ما درگیر است . ما شب‌ها با نور مصنوعی بیدار می‌مانیم ، اغلب قبل از اینکه دیر کنیم ، جلوی صفحات درخشان قرار می‌گیریم . صبح زود، به طور طبیعی بیدار می‌شویم بلکه با ساعت زنگدار بیدار می‌شویم . چنین عادت‌هایی می‌توانند ریتم شبانه‌روزی طبیعی ما را نادیده بگیرند .
پس این ساعت‌ها چگونه کار می‌کنند ؟
این ساعت‌ها بوسیله مکانیزم‌های پیچیده به دقت کنترل می‌شوند ، جزئیاتی که دانشمندان در آن دست به دست هم می‌دهند . ما می‌دانیم که ساعت circadian molecular از طریق حلقه‌های بازخورد بیوشیمیایی با نام مناسب PERIOD ( PER ) در مرکز کار می‌کند . یک فرآیند ضروری برای حفظ زمان مولکولی یک فرآیند مشترک به نام فسفریلاسیون است .
Phosphorylation اضافه کردن یک گروه فسفات ، در این مورد برای هر نفر است . تغییر در فسفریلاسیون به خاطر جهش در پروتیین‌ها می‌تواند منجر به تغییرات چشمگیر در طول دوره‌های شبانه‌روزی شود . اما یک سوال بزرگ این بود : چه چیزی فسفریلاسیون PER را آغاز می‌کند ؟
تحقیقات قبلی نشان داد که " کیناز " آماده کننده " برای روشن کردن " سایت FASP " لازم است ، یک نکته کلیدی کنترل که نقش مهمی در تنظیم ساعت زیستی ما ایفا می‌کند . با این حال ، علی‌رغم تلاش زیاد ، هویت کیناز priming yet هنوز کشف نشده است . علاوه بر این، درک این که چگونه فسفریلاسیون یک نفر ، یک نقطه کنترل کلیدی ، تا به حال کم شده بود .
یک تیم بین‌المللی از محققان به رهبری پروفسور دیوید Virshup در برنامه سرطان و سلول‌های بنیادی در دانشکده پزشکی NUS ، دریافتند که CK۱ کیناز priming کیناز است . یک کیناز known شناخته‌شده ، گرچه کشف این نقش کلیدی جدید ، بدیع است . این تیم همچنین از مکانیزم‌هایی که این پروتیین‌ها بر روی محل کار می‌کنند پرده برداشت . اعضای خانواده پروتیین‌های CK۱ با هم‌کاری هم شبانه‌روزی را تنظیم می‌کنند . برای مثال ، در حالی که CK۱D۱ ساعت شبانه‌روزی را سرعت می‌بخشد ، CK۱D۲ آن را کم می‌کند .
با روشن کردن یک نور بر روی این بخش مهم از این که چگونه این پروتئین‌های CK۱ در ساعت شبانه‌روز کار می‌کنند ، ما درک بهتری از آنچه می‌توانیم انجام دهیم ، در زمانی که ساعت circadian شروع می‌شود و مشکلات بوجود می‌آیند، و درمانی که ما می‌توانیم توسعه دهیم ، داریم . کسانی از ما در حال تغییر کار و یا رنج ناشی از تاخیر جت تا روزی هستند که داروهایی که مانع CK۱ می‌شوند به ما اجازه بیدار شدن و خوابیدن در زمان را می‌دهند !
انفجار فعالیت مغزی مربوط به فعال شدن مجدد حافظه
دوک‌ها ممکن است به حافظه کمک کنند که خاطرات را از هم جدا نگه دارند
مبدا :
دانشگاه Northwestern
خلاصه :
نظریه‌های رهبری که خواب را پیشنهاد می‌کنند ، زمان مناسب را برای مهم و جدید ایجاد می‌کنند تا پایدار شوند . و مدت زیادی است که مشخص شده‌است که امواج مغزی در طول خواب تولید می‌شوند . در یک مطالعه جدید ، محققان برای درک بهتر مکانیسم‌های مغز که ذخیره حافظه را تضمین می‌کنند ، آماده شدند .
نظریه‌های رهبری پیشنهاد می‌کنند که خواب فرصتی مناسب برای مهم و جدید و پایدار شده باشد . و مدت زیادی است که مشخص شده‌است که امواج مغزی در طول خواب تولید می‌شوند . اما در یک مطالعه جدید ، محققان برای درک بهتر مکانیسم‌های مغز که ذخیره حافظه را تضمین می‌کنند ، آماده شدند .
این تیم از Northwestern Northwestern و Princeton برای پیدا کردن شواهد مستقیم و دقیق به دلیل دست داشتن یک موج خواب خاص که به نام " دوک خواب " معروف است ، تنظیم شدند .
در این مطالعه دوک‌های خواب که به علت فعالیت مغزی که به طور معمول در حدود یک ثانیه طول می‌کشد ، با فعال‌سازی مجدد حافظه مرتبط هستند . این مقاله ، " spindle Sleep refractoriness segregates of" ، در روز ۲۴ ماه مه در مجله زیست‌شناسی جاری منتشر خواهد شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: