روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه یافته‌های تحقیق حاکی از اثر دراز مدت سکته مغزی است .
مبدا :
دانشگاه ساری
خلاصه :
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیماران سکته مغزی مشکلاتی را با بیخوابی به طور بالقوه کاهش می‌دهند و توانایی یادگیری مجدد مهارت‌های کلیدی را کاهش می‌دهند و آن‌ها را در معرض خطر افسردگی قرار می‌دهند .
یک مطالعه جدید در ژورنال علمی مجله یافته‌های علمی نشان می‌دهد که بیماران سکته مغزی مشکلات مداومی با بیخوابی را به طور بالقوه کاهش می‌دهند و توانایی یادگیری مجدد مهارت‌های کلیدی را کاهش می‌دهند و آن‌ها را در معرض خطر افسردگی قرار می‌دهند .
در اولین مطالعه از نوع خود ، محققان دانشگاه ساری ، دانشگاه فرایبورگ ، آلمان و دانشگاه برن سوییس یک آزمایش آزمایشگاهی برای مقایسه سیگنال‌های مغزی بیماران در وضعیت مزمن ( حداقل یک سال پس از سکته ) و جمعیت عمومی انجام دادند .
مشکلات خوابیدن در افرادی که سکته کردند مدت زیادی گزارش شده‌است اما در مورد سیگنال‌های مغزی در خصوص خواب ضعیف ، به ویژه زمانی که بیماران در جامعه باز می‌گردند ، مشخص نشده است . همچنین مشخص نیست که خوابیدن در طول شب به ضعف و خستگی در طول روز بستگی دارد .
محققان دریافتند که با استفاده از آزمون polysomnogram ( PSG ) ، که الگوهای خواب مغزی را بیش از دو شب ارزیابی می‌کند، محققان دریافتند که بیماران به خواب نمی‌روند و بازده خواب ضعیفی دارند - - نسبت زمان خوابیدن به زمان سپری‌شده در رختخواب - - نسبت به کسانی که دچار سکته شده بودند .
یک آزمایش تاخیر خواب چندگانه ( MSLT ) نیز نشان داد که بیماران سکته مغزی کم‌تر در طول روز می‌خوابند تا خواب از دست رفته را در شب جبران کنند . با این حال ، آن‌ها بیشتر مستعد اشتباه‌ات در تست هوشیاری نسبت به همتایان خود بودند و خطر شکست شناختی یا سقوط آن‌ها را افزایش دادند .
به طور مهمی محققان دریافتند که اگر چه کارایی خواب در بیماران کاهش یافت ، زمان خواب کلی بین این گروه‌ها مشابه بود ، و اشاره کرد که ضایعات در مراکز مغزی برای مقررات خواب خواب احتمالا ً باعث بی‌خوابی می‌شوند. در عوض محققان بر این باورند که مشکلات خواب تجربه‌شده توسط بیماران سکته ، به خاطر تعدادی از عوامل موثر مانند فشار روانی بیشتر ، درد و ناراحتی و نیز کاهش سطح فعالیت فیزیکی است .
آنت Sterr ، استاد علوم عصبی شناختی و عصب روان‌شناسی ، در دانشگاه ساری گفت :
تحقیقات ما نشان می‌دهد که افرادی که از سکته رنج می‌برند ، مشکلات خواب خود را حفظ می‌کنند که به احتمال زیاد بر بهبود کلی و کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد . اهمیت خواب در کمک به بازیابی بیماران در کمک به بهبود و حفظ سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها نباید دست‌کم گرفته شود .
" در حال حاضر ، خواب در دستورالعمل‌های NICE برای احیای سکته در نظر گرفته نمی‌شود ، مساله‌ای که ما امیدواریم بعدا ً توسط این سازمان بازبینی شود . کنترل توان خواب خوب به احتمال زیاد بهبود کیفیت و کیفیت زندگی را به حداکثر می‌رساند ."
کلید اصلی در ساعت‌های زیستی
مبدا :
دانشکده پزشکی دوک NUS
خلاصه :
یک تیم بین‌المللی از محققان دریافتند که CK۱ ، " کیناز priming " است که در یک نقطه کنترل کلیدی که نقش مهمی در تنظیم ساعت زیستی ما بازی می‌کند ، ایفا می‌کند .
درست همانطور که ما به برنامه زمانی خارجی برای خوردن , خواب و رفتن به سر کار پایبند هستیم , بدن ما نیز به طور مشابه توسط ساعت‌های داخلی دیکته می‌شود . این چرخه‌های روزانه که با ریتم شبانه‌روزی شناخته می‌شوند , ما را در یک روز 24 ساعته منظم نگه می‌دارند و در جنبه‌های متعدد رفاه زندگی ما دست دارند . وقتی این ساعت‌ها زیستی نتوانند به کار خود ادامه دهند , بدن ما خارج از دنیای بیرون است و این منجر به مشکلات زیادی می‌شود, نه تنها اختلالات خواب بلکه چاقی , سرطان و مشکلات بهداشت روانی .
ما از 1729 تا مدتی درباره ریتم شبانه‌روزی اطلاع داریم . ما در مورد این که چطور ریتم شبانه‌روزی کار می‌کنند چیزهای زیادی یاد می‌گیریم و جایزه نوبل سال 2017 به محققان ریتم شبانه‌روزی اهدا شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: