روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چرا برخی افراد محروم از دیگران عملکرد شناختی بدتر را تجربه می‌کنند ؟
مطالعه پن نشان می‌دهد که micrornas تفاوت در اختلال شناختی در حافظه و توجه پس از محرومیت از خواب را پیش‌بینی می‌کند.
مبدا :
دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید ، کلید پیش‌بینی اینکه چگونه کسی تحت‌تاثیر از دست دادن خواب قرار می‌گیرد ، ممکن است در micrornas ( miRNAs ) یافت شود .
طبق یک مطالعه جدید از محققان دانشکده پزشکی Perelman در دانشگاه پنسیلوانیا , کلید پیش‌بینی اینکه چگونه کسی تحت‌تاثیر از دست دادن خواب قرار می‌گیرد , ممکن است در micrornas ( miRNAs ) یافت شود . بسیاری از مطالعات , فقدان خواب را با سرطان , بیماری‌های قلبی عروقی , Alzheimer's و اختلالات دیگر مرتبط می‌کنند و مشهور است که کاهش خواب تاثیر منفی بر عملکرد شناختی دارد . با این حال , آن اثرات نامطلوب متفاوت از فرد به فرد , و کمی در مورد چگونگی پیش‌بینی دقیق و تشخیص دقیق این کمبود خواب فردی است .
این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد micrornas در خون با کل محرومیت از خواب ( TSD ) برای 39 ساعت و با استرس روانی تغییر می‌کند و می‌تواند منجر به پیش‌بینی عملکرد شناختی در بزرگسالان شود . نویسندگان می‌گویند که یافته‌ها را می توان برای شناسایی کسانی بکار برد که در معرض خطر تاثیرات منفی محرومیت از خواب قرار دارند و در نتیجه باید کمک‌های پزشکی دریافت کنند تا از این تاثیرات جلوگیری شود .
mirnas , RNA های non کوچک هستند و تنظیم‌کننده اصلی بیان ژن هستند , که اطلاعات درون یک ژن را به یک پروتیین کارکردی هدایت می‌کند . mirnas معمولا بیان RNA پیام‌رسان target , جلوگیری از ترجمه به پروتیین‌ها را سرکوب می‌کنند .
یافته‌ها ( # 0012 ) در SLEEP 2018 , سی و دومین نشست سالانه انجمن بین‌المللی خواب LLC ( APSS ) در مرکز کنوانسیون بالتیمور در روزه‌ای یکشنبه و دوشنبه , 3 و 4 ژوئن ارائه خواهد شد .
در این مطالعه 32 فرد بزرگ‌سال سالم در یک آزمایش پنج روزه متشکل از دو , 8 ساعت 8 ساعته و پس از 39 ساعت از کل محرومیت خواب ( TSD ) شرکت کردند که در آن به آن‌ها اجازه خوابیدن داده نشد و پس از آن دو , 8 تا 10 شب بهبود یافت .
موضوعات مورد آزمایش برای توجه , حافظه و توان عملیاتی شناختی قرار گرفتند , به عبارت دیگر , این که مغز چگونه سریع و دقیق عمل می‌کند , در سراسر آزمایش انجام شد تا عملکرد شناختی را اندازه‌گیری کند. نمونه‌های خون در 6 نقطه زمانی گرفته شدند و miRNAs از پلاسما مورد بررسی قرار گرفتند .
در مقایسه با زمان مطالعه پیش از مطالعه , 10 miRNAs تغییرات در سطح بیان خود را در موضوعاتی نشان دادند که در مقایسه با 18 miRNAs با تغییرات سطح بیان در این موضوعات زمانی که استرس روحی و روانی را تجربه کردند , تنها در مقایسه با 18 miRNAs , تغییراتی را نشان داد .
14 miRNAs عملکرد توجه رفتاری را طی the , 7 miRNAs به طور قابل‌اطمینان پیش‌بینی کردند که عملکرد خروجی شناختی در طول TSD و 10 miRNAs عملکرد حافظه پیش‌بینی‌شده را پیش‌بینی کرد .
نویسنده ارشد , Namni Goel , استادیار روانشناسی در زمینه روانشناسی , می‌گوید : " این یافته‌ها برای اولین بار نشان می‌دهند که miRNAs می‌تواند واکنش‌های اختلالات خواب , استرس روانی , و آسیب‌پذیری ادراکی را در انسان‌ها ردیابی کند و می‌تواند برای شناسایی افراد پیش از زمانی که نیاز به خنثی‌سازی یا پیش‌گیری از نقص مرتبط با خواب ناکافی دارند , مورد استفاده قرار گیرد ."
از دست دادن خواب مرتبط با وعده‌های شبانه , مواد غذایی ناسالم , چاقی , دیابت
مبدا :
دانشگاه علوم بهداشت آریزونا
خلاصه :
cravings میان وعده‌های غذایی و هله‌وهوله می‌تواند به رفتارهای غذایی ناسالم کمک کند و ارتباط بالقوه بین خواب ضعیف و چاقی را نشان دهد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: