روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

رشد این مشکل در طول زمان توسط کشورهای دیگر با جمعیت شناختی مشابه تقسیم می‌شود . حدود ۳۵ درصد از بزرگسالان آمریکا هر شب ۷ ساعت خواب توصیه‌شده را دریافت نمی‌کنند . حدود ۳۰ درصد از کانادایی‌ها احساس می‌کنند که به اندازه کافی می‌خوابند . حدود ۳۷ درصد از افراد در انگلستان ، ۲۸ درصد از مردم سنگاپور ، و ۲۶ درصد از مردم فرانسه نیز خواب کافی گزارش نمی‌دهند .
ناکافی بودن خواب با توجه به ضعف در توجه و ناتوانی در ماندن متمرکز ؛ حل مشکل ، حل مشکل ؛ اغتشاش ، کم کردن یا نقص اطلاعات و قضاوت ؛ کاهش زمان واکنش ؛ و بی‌تفاوتی و از دست دادن همدلی . علاوه بر این، خواب کوتاه خطر حملات قلبی ، سکته ، فشار خون ، چاقی ، دیابت و افسردگی را افزایش می‌دهد .
در اینجا محققان تلاش کردند پیامدهای اقتصادی زمان‌های خواب محدود را اندازه‌گیری کنند - - به عنوان " مشکلات با شروع خواب ، نگهداری یا کیفیت مرتبط با حضور اختلال در ساعات روز - حداقل چندین روز در هفته - در استرالیا " تعریف شدند . محققان داده‌های مالی و غیرمالی مشتق‌شده از بررسی‌های ملی و پایگاه‌داده‌های ملی را ارزیابی کردند . هزینه‌های مالی مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی ، مراقبت‌های غیررسمی ارائه‌شده در خارج از بخش مراقبت‌های بهداشتی ، تلفات بهره‌وری ، کار غیر پزشکی و هزینه‌های تصادف خودرو ، کاهش وزن از طریق ناکارآمدی مربوط به از دست دادن درآمد مالیاتی و پرداخت‌های رفاهی ؛ و هزینه‌های غیر مالی فقدان رفاه .
بخش هزینه مالی ۱۷.۸۸ میلیارد دلار بود که شامل : هزینه‌های مستقیم سلامتی ۱۶۰ میلیون دلار برای اختلالات خواب و ۱.۰۸ میلیارد دلار برای شرایط مربوط به آن ؛ هزینه تولید غیر پزشکی of میلیارد دلار ؛ هزینه درمان غیر قانونی of میلیارد دلار ؛ و خسارت سنگینی of میلیارد دلاری . هزینه غیر مالی کاهش هزینه‌ها ۲۷.۳۳ میلیارد دلار بود . بنابراین هزینه کلی خواب ناکافی در استرالیا در سال ۲۰۱۶ - ۱۷ ( جمعیت : ۲۴.۸ میلیون پوند) ۴۵.۲۱ میلیارد دلار بود .
هزینه‌های مالی و غیر مالی مرتبط با خواب ناکافی اساسی هستند . کل هزینه مالی برآورد شده of میلیارد دلار نشان‌دهنده ۱.۵۵ % از تولید ناخالص داخلی استرالیا است . هزینه غیر مالی برآورد شده of میلیارد دلار نشان‌دهنده ۴.۶ درصد از کل بار کل استرالیا در سال است . محققان استدلال می‌کنند که این هزینه‌ها سرمایه‌گذاری اساسی در اقدامات بهداشتی پیشگیرانه برای رسیدگی به این مساله از طریق آموزش و مقررات است .
در تعیین اولویت‌های سلامت ملی ، دولت‌ها کوشیده‌اند تا مسائلی را شناسایی کنند که شامل بیماری‌های دسته‌جمعی بالا و بار آسیب و هزینه‌های بالای همراه با هزینه‌های بالا برای توجه از طریق آموزش عمومی ، مقررات و سایر ابتکارها برای تاثیر بر بهبود وضعیت سلامتی باشد . نویسندگان می‌گویند که برای مثال دولت‌ها در هدف قرار دادن دیابت ، افسردگی و کشیدن سیگار به طور قابل‌ملاحظه‌ای موفق بوده‌اند . این اطلاعات ارایه‌شده در بالا نشان می‌دهد که سلامت خواب می‌تواند توجه مشابهی را داشته باشد. این وضعیت احتمالا ً مشابه اقتصادهای معادل هم خواهد بود .
این پژوهشگر به نقل از او گفت : " ما در میانه همه‌گیری جهانی خواب ناکافی ، برخی از اختلالات خواب بالینی ، برخی از طریق فشار ناشی از فعالیت‌های رقابتی ، فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی و برخی از عدم موفقیت در دادن اولویت کافی به خواب از طریق انتخاب یا نادانی هستیم . جدا از تاثیر آن بر رفاه ، این مشکل با هزینه اقتصادی بسیار زیادی از طریق اثرات مخرب آن بر سلامت ، ایمنی و بهره‌وری حاصل می‌شود . پرداختن به این مساله از سوی آموزش ، مقررات و سایر ابتکارها به احتمال زیاد مزایای اقتصادی و بهداشتی اساسی را به همراه خواهد داشت ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: