روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

فقدان شنوایی ، مشکل بزرگ سلامت عمومی است که در ایالات‌متحده تنها حدود ۵۰ میلیون نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . فقدان شنوایی sensorineural رایج‌ترین شکل است و از دست دادن سلول‌های مویی حسی در حلزون گوش ایجاد می‌شود . کاهش سلول‌های مو منجر به عوامل مختلفی از جمله قرار گرفتن سر و صدا ، پیری ، سموم ، عفونت و داروهای خاص ضد سرطان می‌شود . اگرچه بیماری شنوایی و کاشت حلزونی ممکن است علائم را تا حدی بهبود بخشند ، هیچ درمانی شناخته‌شده‌ای برای بازیابی شنوایی وجود ندارد ، چون سلول‌های مویی شنیداری در پستانداران ، برخلاف آن دسته از پرندگان یا ماهی ، یک‌بار دیگر احیا نمی‌شوند . تعویض سلول مو به عنوان یک روش درمانی که پس از از دست دادن سلول‌های مو می‌تواند شنوایی را بازیابی کند ، قول خوبی دارد .
در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۰ ، issue چشم و گوش و پژوهشگران مدرسه پزشکی هاروارد برای اولین بار نشان دادند که سلول‌های مویی با استفاده از دارو می‌توانند در یک گوش پستانداران بالغ دوباره احیا شوند و منجر به بازیابی جزئی شنوایی در گوش‌های موش آسیب‌دیده از آسیب سر و صدا شوند . این یافته پتانسیل زیادی برای کاربرد درمانی آینده دارد که ممکن است روزی منجر به ناشنوایی معکوس در انسان‌ها شود .
دکتر آلبرت Edge ، نویسنده ارشد دانشگاه هاروارد و مراسم عشا می‌گوید : " سلول‌های مو ، سلول‌های گیرنده اصلی برای صدا هستند و مسئول حس شنوایی هستند . " ما نشان می‌دهیم که سلول‌های مویی را می‌توان در یک حلزون گوش آسیب‌دیده تولید کرد و این که تعویض سلول‌های مویی منجر به بهبود شنوایی آن‌ها می‌شود ."
در این آزمایش ، محققان یک دارو را به حلزون گوش موش‌های ناشنوا تبدیل کردند . این دارو به خاطر توانایی اش برای تولید سلول‌های مویی در هنگام اضافه کردن به سلول‌های بنیادی جدا شده از گوش انتخاب شده‌است . این روش با مهار آنزیم به نام گاما - secretase عمل می‌کند که تعدادی از مسیرهای سلولی را فعال می‌سازد . این دارو که در حلزون گوش اعمال می‌شود ، یک سیگنال تولید شده توسط یک پروتئین به نام Notch را بر روی سطح سلول‌هایی که سلول‌های مویی را احاطه کرده‌اند ، مهار می‌کند . این سلول‌های حامی به سلول‌های مویی جدید در درمان با مواد مخدر تبدیل شدند . جایگزینی سلول‌های مویی که شنوایی را در موش‌ها بهبود بخشید، و شنوایی بهبود یافته را می‌توان به مناطقی که در آن سلول‌های حامی سلول‌های مویی جدید شدند ، ردیابی کرد .
دکتر لبه گفت : " پس از درمان اعتیاد ، سلول‌های مویی از دست رفته با سلول‌های مویی جدید جایگزین شدند و تجزیه و تحلیل محل آن‌ها به ما اجازه داد تا بهبود در شنوایی مناطقی که سلول‌های مویی جایگزین آن‌ها شده‌اند را همبستگی دهیم ."
دکتر لبه گفت : " ما در مورد این نتایج هیجان‌زده هستیم . ما در مورد این نتایج هیجان‌زده هستیم زیرا آن‌ها گامی به جلو در زیست‌شناسی احیای مجدد هستند و ثابت می‌کنند که بازسازی سلول‌های مویی باعث می‌شود که در معرض برنامه‌های درمانی بالقوه در ناشنوایی احساس شود .
منابع تامین مالی: این اثر با کمک‌های مالی RO۱ DC۰۰۷۱۷۴ ، R۲۱ DC۰۱۰۴۴۰ و P۳۰ DC۰۵۲۰۹ از موسسه ملی تحقیقات دارویی و داروسازی ، و توسط کمک‌هزینه تحقیقاتی برای فعالیت‌های بین‌المللی در علوم زندگی و پزشکی ، صندوق علوم پزشکی دانشگاه Keio حمایت شده‌است .
روش لیزر جدید نشان می‌دهد که چگونه گوش درونی صدا را تقویت می‌کند.
مبدا :
بنیاد تحقیقات شنوایی آمریکا
خلاصه :
محققان توضیح داده‌اند که چگونه گوش صدای ورودی را با استفاده از تکنیک لیزر جدید تقویت می‌کند .
مدت‌ها است که شنیده شده‌است که گوش داخلی به طور فعال صداها را تقویت می‌کند ، و این تقویت می‌تواند منسوب به نیروهایی باشد که توسط سلول‌های مویی خارجی در حلزون گوش تولید می‌شوند . اما این که گوش در واقع چگونه این عمل را انجام می‌دهد ، تا حدی از یک راز باقی مانده‌است . حال ، جاناتان ای . ان . فیشر ، دکترا ، و همکاران در دانشگاه راکفلر در نیویورک ، چگونگی رشد فعال حلزون گوش را به طور فعال ، توصیف می‌کنند که به افزایش تعداد صداهایی که ممکن است شنیده شود کمک می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: