روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

موسیقی از گوش : محققین نشان می‌دهند که چگونه یک تست audiometric عینی می‌تواند حتی قابل‌اعتمادتر شود .
مبدا :
Physikalisch - Technische Bundesanstalt ( PTB )
خلاصه :
نه تنها گوش انسان می‌تواند صداها را تشخیص دهد، بلکه می‌تواند آن‌ها را نیز تولید کند . اگر گوش دو قسمت بالایی یک سه‌گانه را بشنود ، the را تولید می‌کند که پس از آن می ‌توان آن را اندازه‌گیری کرد . این پدیده ، به نام " انتشار otoacoustic " ( oae ) ، توسط otologists برای آزمون‌های audiometric هدف ، به عنوان مثال در نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد . محققین نشان داده‌اند که اگر دو صدا از طریق بلندگو به گوش می‌رسد ، تست audiometric oae حتی قابل‌اعتمادتر می‌شود ، اما به وسیله رسانش استخوان .
نه تنها گوش انسان می‌تواند صداها را تشخیص دهد، بلکه می‌تواند آن‌ها را نیز تولید کند . اگر گوش دو قسمت بالایی یک سه‌گانه را بشنود ، the را تولید می‌کند که پس از آن می ‌توان آن را اندازه‌گیری کرد . این پدیده ، به نام " انتشار otoacoustic " ( oae ) ، توسط otologists برای آزمون‌های audiometric هدف ، به عنوان مثال در نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد . تحقیقات در مورد Physikalisch - ( PTB ) نشان داده‌اند که اگر این دو صدا از طریق بلندگو به گوش نرسد ، یک تست oae audiometric قابل‌اعتمادتر می‌شود ، اما به وسیله رسانش استخوان .
بدون توجه به اینکه مردم از کجا می‌آیند ، چه آن‌ها اروپایی باشند یا آسیایی ، گوش انسان همیشه با مقیاس بزرگ تنظیم می‌شود . اگر گوش دو تن از سه بخش عمده را بشنود ، خود گوش سومین و پایین‌ترین صدا را تولید می‌کند . این صدا به نام " انتشار انتشار محصول " نامیده می‌شود و به خاطر قوانین جسمی و جسمی تولید می‌شود : اگر سلول‌های مویی در گوش داخلی سالم و سالم باشند ، توسط دو تن هماهنگ برای ارتعاش در فرکانس سوم تحریک می‌شوند . این لحن کم‌تر دوباره از گوش خارج می‌شود و می‌تواند با استفاده از یک میکروفون بسیار حساس اندازه‌گیری شود . با کمک این پدیده می‌توان به طور عینی بررسی کرد که آیا شنیدن نوزادان یا نوزادان سالم است یا نه .
چنین آزمایشی با استفاده از دو بلندگوی کوچک انجام می‌شد ، که هر کدام یک صدا را در گوش پخش می‌کردند ، و یک میکروفون مینیاتوری که صدای سوم را ضبط می‌کرد ( اگر اصلا ً معلوم شود ) . اگر این لحن تولید نشود ، پزشکان یک احساس اولیه دارند که ممکن است کودک به درمان نیاز داشته باشد و یا یک کمک شنوایی داشته باشد. با این حال ، ممکن است که گوش سالم باشد اما " زمزمه " نکند . این می‌تواند از طریق بلندگو به شدت کالیبره شده باشد ، یا به خاطر این واقعیت که بلندگوها که نزدیک هم قرار گرفته‌اند ، امواج ایستاده را به کانال شنیداری منتقل می‌کنند که یکی از دو تن را تضعیف می‌کند.
برای جلوگیری از چنین عملکرد نادرست ، روش‌های جایگزین تولید صدا در PTB در محدوده یک پروژه DFG مورد بررسی قرار گرفته‌اند : به اصطلاح " vibrators استخوان " که در قیاس با یک چنگال تنظیم بر روی استخوان ، آهنگ را مستقیما ً به استخوان پشت گوش می‌رسانند . نتایج نشان داده‌اند که هر دو با دو vibrators استخوان و در ترکیب با یک بلندگو ، گازهای سمی درست تولید می‌شوند . این کار نه تنها امکان کاهش خطاهای کالیبراسیون را فراهم می‌کند بلکه به پزشکان با امکان تشخیص تفاوت تفاضلی کمک می‌کند ، زیرا با روش جدید ، آن‌ها می‌توانند عملکرد گوش داخلی را بدون تردید آزمایش کنند و آسیب بالقوه گوش میانی تاثیر کمتری داشته باشند . مطالعات بالینی باید پی‌گیری شوند .
سلول‌های مویی حسی دوباره احیا می‌شوند و شنوایی را در گوش یک پستاندار به صدا در می‌آورند .
مبدا :
Massachusetts چشم و گوش
خلاصه :
محققان برای اولین بار ثابت کرده‌اند که سلول‌های مویی با استفاده از دارو می‌توانند در یک گوش پستانداران بالغ دوباره احیا شوند تا سلول‌های مویی جدید شوند و منجر به بازیابی جزئی شنوایی در گوش‌های موش آسیب‌دیده از آسیب سر و صدا شوند . این یافته پتانسیل زیادی برای کاربرد درمانی آینده دارد که ممکن است روزی منجر به ناشنوایی معکوس در انسان‌ها شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: