روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

چنگ می‌گوید : " شگفت‌انگیز است که فکر کنیم این سلول‌های بنیادی در بین این گروه بزرگ از سلول‌ها هستند . این مطالعه همچنین تاکید می‌کند که حتی در موش‌ها ، بلوغ زیادی بعد از تولد بوجود می‌آید . واضح است که چیزهای بیشتری را باید درک کرد . we'd بعدی دوست دارند به این سلول‌ها در مدل‌های تلفات شنوایی نگاه کنند . آیا آن‌ها توانایی بازسازی و بازسازی را دارند ؟ اگر اینطور است ، تحت چه شرایطی ؟ "
استرس زنان را خسته می‌کند - حساس به صداها
مبدا :
Karolinska
خلاصه :
زنانی که از خستگی ناشی از استرس رنج می‌برند ، hypersensitivity را به هنگام مواجهه با استرس از خود نشان می‌دهند . در برخی موارد ، یک سطح صدا مطابق با یک مکالمه معمولی می‌تواند به عنوان دردناک تلقی شود .
زنانی که از خستگی ناشی از استرس رنج می‌برند ، hypersensitivity را به هنگام مواجهه با استرس از خود نشان می‌دهند . در برخی موارد ، یک سطح صدا مطابق با یک مکالمه معمولی می‌تواند به عنوان دردناک تلقی شود . این امر مطابق با مطالعه‌ای از موسسه Karolinska Institutet و موسسه تحقیقات استرس Stockholm در سوئد ، که حساسیت را بلافاصله بعد از چند دقیقه استرس القا شده به طور مصنوعی مورد آزمایش قرار داد .
این مطالعه که در نشریه علمی آنلاین PLoS یک منتشر شده‌است شامل exposing نفر ( ۲۰۸ زن و ۱۴۰ مرد ) بین سنین ۲۳ و ۷۱ با سطوح پایین ، متوسط یا بالا " فرسودگی عاطفی " تا پنج دقیقه از استرس فیزیکی ( دست در یخ ) ، ذهنی ( عملکرد بر روی یک آزمون فشار ) و استرس اجتماعی است .
نتایج نشان می‌دهد که زنان با سطح بالایی از فرسودگی عاطفی ، نسبت به کسانی که به طور تجربی از استرس ناشی می‌شوند ، حساسیت بالاتری را نشان می‌دهند . برخی حتی سطوح صوتی با تجربه پایین به اندازه ۶۰ دسی‌بل ، سطح مکالمه معمولی و به طور ناراحت‌کننده‌ای صدای بلند را تجربه می‌کنند . افراد با سطح پایین خستگی ، از طرف دیگر ، پس از اینکه در معرض استرس پنج دقیقه قرار گرفتند ، نسبت به صدا ، حساسیت کمتری داشتند ، پدیده‌ای که محققان آن را " بسته بودن گوششان " توصیف می‌کنند - - یک واکنش استرس معمولی . گرایش‌ها مشابه را می‌توان در مردان مشاهده کرد ، اما تفاوت‌ها به لحاظ آماری معنی‌دار نبودند . همچنین محققان به این نکته اشاره می‌کنند که تفاوتی در حساسیت به صداهای بین گروه‌ها قبل از قرار گرفتن استرس وجود ندارد .
دن Hasson ، دانشیار دانشکده پزشکی Institutet's Institutet's و وابسته به موسسه تحقیقات استرس Stockholm Karolinska ، می‌گوید : " هنگامی که حساس شدید به صدا ، برخی صداهای عادی ، مانند صدای چنگال‌ها و یا صدای موتور خودرو ، می‌تواند گوش تیز داشته باشد .
یک مطالعه پیش از این گروه تحقیقاتی نشان می‌دهد که حدود ۳۲ درصد از سوئدی‌ها نوع مشکل شنوایی را گزارش می‌کنند ( impaired شنوایی ، tinnitus یا هر دو ) . در حال حاضر ثابت شده‌است که استرس به مشکلات شنوایی مرتبط است ، اگرچه این مکانیزم‌ها به طور کامل درک نشده است ؛ اما مطالعه حاضر اولین مطالعه‌ای است که به طور تجربی یک ارتباط مستقیم بین استرس ناشی از تجربی در انسان‌ها و hypersensitivity به صداها را نشان می‌دهد .
دن Hasson می‌گوید : " مطالعات ما نشان می‌دهد که میزان خستگی و استرس عوامل دیگری هستند که ممکن است در هنگام تشخیص و درمان مشکلات شنوایی در نظر گرفته شوند .
این مطالعه با کمک‌های شورای تحقیقات سوید ، شورای هم‌کاری اقتصادی و هم‌کاری اجتماعی ( fas ) ، بنیاد Tysta Skolan ( مدرسه خاموش ) ، بنیاد Bliwa و صندوق Institutet Karolinska سرمایه‌گذاری شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: