روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

الن چنگ ، دستیار پروفسور of می‌گوید : " It's مشهور است که در پستانداران این سلول‌های حسی ویژه پس از آسیب دوباره احیا می‌شوند . " ( در مقابل ، پرندگان و ماهی‌ها خیلی بهتر تجهیز شده‌اند : آن‌ها می‌توانند سلول‌های حسی خود را بعد از ضربه روحی ناشی از نویز و یا داروهای خاص دوباره به دست آورند ) " شناسایی سلول‌های والد ، و همچنین چگونگی تدبیر راه‌های جدید برای درمان شنوایی و ناشنوایی می‌گویند .
این تحقیق در روز ۲۶ فوریه به صورت آنلاین منتشر خواهد شد . چنگ نویسنده ارشد است . دکتر طاها Jan ، دانشجوی سابق پزشکی ، و متخصص postdoctoral چای (Renjie چای ) ، مدرک دکترای خود را در این مطالعه به اشتراک می‌گذارند . Roel Nusse ، دکترای زیست‌شناسی رشد ، یکی از نویسندگان ارشد این تحقیق است .
گوش درونی یک ساختار بسیار تخصصی برای جمع‌آوری و انتقال ارتعاشات در هوا است . محفظه شنیداری ، که به نام حلزون گوش نامیده می‌شود ، حفره‌ای به شکل حلزون مانند است که خانه‌هایی تخصصی با برآمدگی‌های مویی مانند دارند که ارتعاش را حس می‌کنند، مانند جلبک دریایی که در جریان اقیانوس تکان می‌خورند . این سلول‌های مو مسئول هر دو گوش شنوایی و هم تراز هستند و توسط سلول‌های حامی احاطه می‌شوند که برای شنوایی نیز حیاتی هستند .
بیست درصد از تمام آمریکایی‌ها و تا ۳۳ درصد از افراد ۶۵ تا ۷۴ ساله از فقدان شنوایی رنج می‌برند . کمک شنوایی و در موارد شدید ، کاشت حلزونی می‌تواند برای بسیاری از مردم مفید باشد ، اما نه به علت اصلی : از دست دادن سلول‌های مو در گوش داخلی . چنگ و همکارانش کلاسی از سلول‌ها به نام سلول‌های مرزی tympanic را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند باعث ایجاد سلول‌های مویی و سلول‌هایی که از آن‌ها در طول فاز بلوغ حلزونی پس از تولد پشتیبانی می‌کنند ، ایجاد کنند .
چنگ می‌گوید : " تا کنون ، این سلول‌ها هیچ عملکرد روشنی نداشته اند . ما از چندین تکنیک برای تعریف رفتار آن‌ها در ظروف کشت سلول و همچنین در موش‌ها استفاده کردیم . امیدوارم این یافته‌ها منجر به مناطق جدیدی از تحقیقات شوند تا درک کنند که چگونه گوش‌های ما رشد می‌کنند و شاید روش‌های جدیدی برای تحریک دوباره احیا سلول‌های حسی در حلزون گوش وجود دارد ."
چنگ اخیرا ً یک کمک مالی از موسسه کالیفرنیا برای پزشکی احیا کننده دریافت کرده‌است تا احیا محدود سلول‌های مویی حسی مشابه را مطالعه کند که در منطقه‌ای متفاوت از گوش داخلی به نام سیستم دهلیزی رخ می‌دهد که به ما کمک می‌کند تعادل خود را حفظ کنیم. درس‌هایی که در آنجا یاد گرفتند ممکن است به کمک از دست دادن شنوایی برای بیماران نیز ترجمه شوند .
اگرچه بازسازی سلول‌های مویی حسی به طور طبیعی اتفاق نمی‌افتد ، تحقیقات اخیر نشان داده‌است که گوش پستانداران ممکن است یک جمعیت فرعی از سلول‌های بنیادی غیر فعال را در نظر بگیرد . تیم تحقیقاتی به رهبری چنگ و Nusse ، از یک نژاد موش آزمایشگاهی استفاده کردند که به دانشمندان اجازه می‌دهد تا از فعال‌سازی مسیر سیگنال دهی سلول به نام a استفاده کنند . نشان‌داده شده‌است که مسیر Wnt قبلا ً در بسیاری از توابع توسعه دخیل بوده و تکثیر و تکثیر بسیاری از انواع سلول‌های بنیادی را هدایت می‌کند .
چنگ می‌گوید : " ما می‌خواستیم به دلیل تاثیر عظیم آن در توسعه و بازسازی بسیاری از ارگان‌های دیگر ، مسیر Wnt را بررسی کنیم . "
محققان دریافتند که سلول‌های مرزی tympanic ، یا TBCs ، که یک لایه نازک زیر بافت حسی را تشکیل می‌دهند، به طور فعال در طول سه هفته اول بعد از زایمان ، در موش‌ها تقسیم می‌شوند ( زمانی که توانایی شنیدن وجود دارد ) و حداقل یک زیرمجموعه از سلول‌های حسی و غیر حسی در گوش ایجاد می‌کنند . آن‌ها همچنین به شدت به حلزون گوش جدا شده در زمانی که مسیر Wnt فعال شده بود تقسیم شدند و زمانی که مسیر متوقف شد متوقف شدند . در نهایت ، محققان نشان دادند که TBCs purified قادر به تخصص در سلول‌های مویی و سلول‌های پشتیبان در هنگام کشت در یک ظرف آزمایشگاهی می‌باشند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: