روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

کاهش شنوایی سریع ممکن است نشانه‌ای از بیماری نادر جاکوب - ژاکوب باشد .
منبع :
سیستم بهداشتی هنری فورد
خلاصه :
فقدان شنوایی سریع در هر دو گوش می‌تواند نشانه بیماری نادر اما همیشه کشنده باشد و باید به عنوان دلیلی برای آزمایش اختلال در نظر گرفته شود .
فقدان شنوایی سریع در هر دو گوش می‌تواند نشانه بیماری نادر اما همیشه کشنده باشد و باید به عنوان دلیلی برای آزمایش اختلال در نظر گرفته شود .
این نتیجه محققان بیمارستان هنری فورد پس از مواجهه با یک بیمار دو ساله بود که به مدت دو ماه در دو گوش از دست داده و در نهایت دچار بیماری شده بود .
بیماری ژاکوب یا ژاکوب , اغلب با اصطلاح " بیماری جنون گاوی " اشتباه گرفته می‌شود و هر چند آن‌ها در یک خانواده از اختلالات هستند , یک‌سان نیستند .
با این حال , هر دو همیشه کشنده هستند و چنین علائمی را به عنوان اختلال در تفکر , حرکات نامنظم بدن , افت حافظه و جنون به اشتراک می‌گذارند . وقتی مبتلا به اسهال می‌شود , مغز سوراخ‌هایی ایجاد می‌کند که به بافتی شبیه به اسفنج است .
این گزارش در ۲۱ مارس در طی نشست علمی سالانه آکادمی علوم اعصاب آمریکا در سن دیگو ارائه خواهد شد .
به گفته احمد ریاض رمضان , متخصص اعصاب و اعصاب هنری فورد و نویسنده , هنگامی که بیمار به دنبال درمان بود , او هیچ سابقه پزشکی قابل‌توجهی نداشت و فقط از کاهش سریع شنوایی در گوش و وزوز گوش شاکی بود - که یک اثر جانبی مشترک از دست دادن شنوایی است .
رمضان گفت : " این امر به دنبال کاهش شناختی است که نوعی تبعیض است . " در طول اقامت بیمار , او نشانه‌هایی از عدم تعادل را نشان داد - - فقدان هماهنگی - - یک انقباض عضله فلج . "
آزمایش حضور پروتئین و شرایط دیگر را که منجر به تشخیص آبستنی شد , یافت . محققان متوجه شدند که شنوایی بیمار هرگز بهبود نیافته است و یک ماه پس از درمان فوت کرد .
رمضان گفت که یافته‌های محققان تنها چهارمین بار براساس ادبیات موجود است که فقدان شنوایی مانند آنچه که در بیمار یافت می‌شود به عنوان اولین علامت بیماری شناخته می‌شود .
این " ناشنوایی حسی عصبی " که " ناشنوایی عصبی " نیز نامیده می‌شود شایع‌ترین عامل آسیب دائمی است و از دست دادن شنوایی ناشی از درگیری گوش داخلی , عصب شنوایی و یا مسیرهای شنوایی مرکزی در مغز / ساقه مغز است .
محققان به عنوان اولین و یا علایم بیماری خود به این نتیجه رسیدند که آزمایش برای بیماران مبتلا به اختلال شنوایی در حال پیشرفت باید با درمان پزشکان در نظر گرفته شود .
بودجه : بیمارستان هنری فورد
گوش کنید : پیشگامان سلول‌های گوش میانی که شنوایی را قادر می‌سازند
منبع :
مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد
خلاصه :
محققان گروهی از سلول‌های پیش‌ساز را در گوش داخلی شناسایی کرده‌اند که می‌توانند به سلول‌های مویی حسی و سلول‌های کمکی مجاور که شنوایی را فعال می‌کنند تبدیل شود .
محققان دانشکده پزشکی استنفورد یک گروه از سلول‌های پیش‌ساز را در گوش داخلی شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به سلول‌های مویی حسی و سلول‌های کمکی مجاور تبدیل شود که شنوایی را فعال می‌سازد . مطالعه این سلول‌های پیش‌ساز ممکن است روزی منجر به کشف شود که به میلیون ‌ها آمریکایی کمک می‌کند که از فقدان شنوایی ناشی از آسیب دیدن یا آسیب دیدن سلول‌های مویی حسی رنج می‌برند .
آلن چنگ , استادیار رشته بینی و بینی , گفت : " مشخص است که در پستانداران , این سلول‌های حسی تخصصی پس از آسیب بازسازی نمی‌شوند . " در مقابل , پرندگان و ماهی‌ها بسیار مجهزتر هستند : آن‌ها می‌توانند سلول‌های حسی خود را پس از ضربه ناشی از نویز یا داروهای خاص به دست آورند . ) شناسایی سلول‌های پیش‌ساز و نشانه‌هایی که آن‌ها را تحریک می‌کند تا به سلول‌های حسی تبدیل شوند, به ما این امکان را می‌دهد که درک بهتری از چگونگی رشد گوش داخلی داشته باشیم , بلکه چگونگی ایجاد روش‌های جدید برای درمان ناشنوایی و ناشنوایی را نیز درک کنیم . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: