روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

شرکت کنندگان با یا بدون سابقه آسیب به نفس در تنظیم هیجان و واکنش‌پذیری , رفتارهای آسیب‌رسان و برای اختلالات روانی ارزیابی شدند . در اولین مطالعه , فرانکلین و همکارانش قادر به اندازه‌گیری عواطف مثبت و منفی در پاسخ به صداهای بلند , چه تنها و چه پس از یک شوک دردآور بودند .
به طور شگفت‌انگیز , افراد سالم میزان تسکین درد را نشان دادند که با افرادی که سابقه آسیب خود را داشتند , قابل‌مقایسه بود , و هیچ همبستگی بین تسکین درد و بسامد خود آزاری وجود نداشت .
این نتایج موید این فرضیه نیست که تقویت کمر درد یک عامل خطر برای خود - آسیب در آینده است . در عوض , فرانکلین و همکارانش تصور می‌کنند که بزرگ‌ترین ریسک برای آسیب زدن به نفس ممکن است نگران این مساله باشد که برخی افراد بر موانع غریزی که اغلب مردم را از آسیب زدن به خود حفظ می‌کنند , غلبه کنند.
علت احتمالی ایجاد عفونت‌های گوش در کودکی
منبع :
کالج کینگ لندن
خلاصه :
محققان کشف کرده‌اند که چگونه گوش انسان شکل می‌گیرد و به این دلیل که چرا کودکان مستعد ابتلا به عفونت‌ها مانند گوش چسبی هستند .
محققان در کالج کینگ لندن کشف کرده‌اند که چگونه گوش انسان شکل می‌گیرد و به این دلیل که چرا کودکان مستعد ابتلا به عفونت‌ها مانند گوش چسبی هستند .
این کار توسط شورای تحقیقات پزشکی بریتانیا انجام شد و امروز در مجله علمی ژورنال منتشر شد .
تخمین زده می‌شود که یکی از پنج کودک در سن دو سالگی توسط گوش چسب , یک سیال در اتاق گوش میانی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد . این قسمت از گوش حاوی سه استخوان کوچک است که ارتعاشات صوتی را از پرده گوش به گوش داخلی حمل می‌کنند . وقتی سیال در محفظه تشکیل می‌شود , از حرکت آزادانه سه استخوان جلوگیری می‌شود تا ارتعاشات صوتی را به گوش داخلی منتقل کنند و باعث افت شنوایی موقت شوند . تا به حال , اطلاعات اندکی در مورد اینکه چرا برخی از کودکان در معرض مشکلات مزمن گوش هستند , با تکرارهای مکرر گوش چسب شناخته شده‌است .
با انجام مطالعات در موش‌ها , دانشمندان سلول‌هایی را یافته‌اند که حفره گوش میانی را از دو نوع بافت مختلف تشکیل می‌دهند - آندودرم و سلول‌های عصبی . قسمتی از پوشش‌های ایجاد شده از آندودرم در یک چمن از مژه‌ها ( موهای ) پوشیده شده‌است که به پاک‌سازی آوار از گوش کمک می‌کند , اما آستر به‌دست‌آمده از سلول‌های عصبی دارای مژه‌ها نیست . این باعث می‌شود بخشی از گوش میانی در تمیز کردن خود کارایی کمتری داشته باشد و مستعد عفونت باشد .
جالب است که فرآیند تبدیل گوش میانی به فضای پر از هوا در طول توسعه در پرندگان و خزندگان متفاوت است که فقط یک استخوان گوش کوچک دارند . ممکن است پستانداران این مکانیسم جدید را برای ایجاد فضایی پر از هوا برای ایجاد استخوان‌های اضافی توسعه داده باشند . این نشان می‌دهد که فرآیند دو نوع سلول مجزا برای ایجاد آستر حفره گوش میانی ممکن است با تکامل سه استخوان ریز هدایت‌کننده مرتبط باشد .
دکتر ابیگیل تاکر از بخش توسعه دانش استخوان در موسسه دندان‌پزشکی دانشگاه لندن گفت : " مطالعه ما مکانیسم جدیدی را برای اینکه چگونه گوش میانی گسترش یابد , شناسایی کرده و دلیل احتمالی این بیماری را شناسایی می‌کند . فرآیند سلول‌های تاج عصبی که بخشی از گوش میانی را تشکیل می‌دهند , اساسا ً ناقص به نظر می‌رسند زیرا این سلول‌ها قادر به پاک‌سازی کامل گوش نیستند . در حالی که این فرآیند ممکن است به منظور ایجاد فضایی در گوش برای سه استخوان کوچک ضروری برای شنوایی , تکامل‌یافته باشد , همان فرآیند پستانداران را مستعد ابتلا به عفونت کرده‌است - این یک اختلال تکاملی است .
" این یافته‌ها بر خلاف هر چیزی است که ما فکر می‌کردیم در مورد توسعه گوش می‌دانیم - - در تمام کتاب‌های درسی که توصیف می‌کند که پوشش گوش میانی از سلول‌های سرطانی تشکیل شده‌است و از گسترش بخش دیگری از گوش میانی تشکیل شده‌است - شیپور استاش . کتاب‌های درسی باید دوباره نوشته شوند ! "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: