روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

" خانه " گفت : " این بسیار مهم است زیرا همه ما به چنین محیط‌های آکوستیکی تسلیم شده‌ایم و قبل از اینکه به سادگی از طریق اندازه‌گیری آستانه‌های تشخیص داده شود , از دست دادن فیبر عصبی شنوایی بسیار زیاد می‌شود . " دومین کشف مهم این است که در موش‌هایی که سیستم وابران حذف شده‌است , نوروپاتی شنوایی بسیار حادتر می‌شود . این قطعه دوم ثابت می‌کند که سیستم وابران نقش بسیار مهمی در محافظت از گوش از نوروپاتی شنوایی ایفا می‌کند . "
محققان می‌گویند که آن‌ها از این کشف هیجان‌زده هستند زیرا قدرت سیستم وابران را می ‌توان غیر تهاجمی در انسان ثبت کرد و یک روش غیرتهاجمی برای ثبت مقاومت سیستم وابران نیز ارائه شده‌است و نشان می‌دهد که فرد قادر به پیش‌بینی آسیب‌پذیری در برابر آسیب شنوایی است .
" میسون " نتیجه‌گیری کرد : " می ‌توان با استفاده از این روش یا نسخه اصلاح‌شده آن به جمعیت‌های انسانی جهت غربالگری افراد در معرض خطر در محیط‌های نویز , پیش‌بینی کرد . "
این کار توسط موسسه ملی کری و سایر اختلالات ارتباطی پشتیبانی می‌شد .
بررسی ارتباط بین درد جسمانی و عاطفی
منبع :
انجمن علوم روان‌شناختی
خلاصه :
با این که همه ما به آسودگی میل داریم - - از استرس , کار و یا درد - - کمی در مورد احساسات خاص موثر است . تحقیقات جدید مکانیسم‌های روان‌شناختی مرتبط با آسودگی را که پس از حذف درد رخ می‌دهد , بررسی می‌کند .
با این که همه ما به آسودگی میل داریم - - از استرس , کار و یا درد - - کمی در مورد احساسات خاص موثر است . تحقیقات جدید از سوی انجمن علوم روانشناختی , مکانیسم‌های روان‌شناختی مرتبط با آسودگی را که پس از حذف درد رخ می‌دهد , بررسی می‌کند .
این تحقیق جدید نشان می‌دهد که افراد سالم و افراد دارای سابقه آسیب به نفس در هنگام حذف درد , سطوح مشابهی از آسودگی را نشان می‌دهند , که حاکی از آن است که تسکین درد می‌تواند یک مکانیزم طبیعی باشد که به ما کمک می‌کند تا احساسات خود را تنظیم کنیم .
احساس بدتری برای احساس بهتر : تسکین درد به طور همزمان عواطف مثبت را تحریک می‌کند و عواطف منفی را کاهش می‌دهد .
تحقیقات نشان می‌دهد که احساس درد منجر به احساسات منفی می‌شود, اما در مورد آسودگی که وقتی درد از بین می‌رود , کم‌تر است . آیا درد ناشی از عواطف مثبت یا تنها کاهش احساسات منفی است ?
فرانکلین و همکارانش از الکترودهای ضبط برای اندازه‌گیری احساسات منفی شرکت کنندگان در پاسخ به صداهای بلند استفاده کردند . ~~~ گاهی اوقات صدای بلند به تنهایی ارایه می‌شد و گاهی اوقات صداهای بلند مرتبه بعد از دریافت شوک با شدت کم یا زیاد ارائه می‌شد .
داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد. بیش‌ترین افزایش در عواطف مثبت بعد از شوک‌های شدید رخ می‌دهد , در حالیکه بیش‌ترین کاهش در احساسات منفی بعد از شوک‌های شدت پایین رخ می‌دهد .
این یافته‌ها ماهیت عاطفی تسکین درد را روشن می‌کند و می‌تواند بینشی را در مورد اینکه چرا برخی از مردم به دنبال رهایی از طریق رفتارهای آسیب‌رسان هستند , ایجاد کند .
ماهیت تسکین درد در یک مطالعه آزمایشگاهی :
در این مطالعه , محققان بررسی کردند که آیا تسکین هیجانی که با حذف درد جسمانی همراه است ممکن است یک مکانیزم بالقوه باشد که می‌تواند به توضیح اینکه چرا برخی از افراد درگیر رفتارهای آسیب‌رسان به خود هستند , کمک کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: