روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

کنسرت سمفونی : فقدان شنوایی کوتاه‌مدت می‌تواند حمایتی باشد نه آسیب رساندن به محققان .
منبع :
دانشگاه نیو ساوت ولز
خلاصه :
برخلاف حکمت متعارف , افت شنوایی کوتاه‌مدت پس از مواجهه مداوم با صدای بلند , آسیب به شنوایی ما را منعکس نمی‌کند : در عوض , روش بدن برای مقابله است . این یافته مهم می‌تواند منجر به بهبود حفاظت در برابر افت شنوایی ناشی از نویز در آینده شود .
برخلاف حکمت متعارف , افت شنوایی کوتاه‌مدت پس از مواجهه مداوم با صدای بلند , آسیب به شنوایی ما را منعکس نمی‌کند : در عوض , روش بدن برای مقابله است .
این یافته مهم می‌تواند منجر به بهبود حفاظت در برابر افت شنوایی ناشی از نویز در آینده شود .
این تحقیق که توسط استاد دانشگاه نیو ساوت ولز انجام شده‌است , نشان داده‌است که " افت شنوایی برگشت‌پذیر " یک مکانیزم سازگاری فیزیولوژیکی است که به حلزون گوش ( بخش شنوایی گوش داخلی ) اجازه می‌دهد تا به طور معمول هنگام مواجهه با استرس نویز عمل کند .
" این توضیح می‌دهد که چرا ما شنوایی خود را به مدت دو یا چند روز از دست می‌دهیم . یکی از اساتید دانشگاه اوکلند و دانشگاه کالیفرنیا , سن دیگو , می‌گوید : " مکانیسم سازگاری روشن شده‌است . "
این تحقیق که در مقالات ژورنال آکادمی ملی علوم منتشر شده‌است , دریافت که با افزایش سطح صدا , سلول‌ها در حلزونی , هورمون atp را آزاد می‌کنند که به گیرنده متصل می‌شود و باعث کاهش موقتی حساسیت شنوایی می‌شود .
در آزمایشگاه , محققان دریافتند که این موش‌ها بدون گیرنده , هنگامی که در معرض نویز شدید قرار می‌گیرند , از کاهش حساسیت شنوایی استفاده نمی‌کنند . با این حال , این موش‌ها نسبت به افت شنوایی ناشی از نویز در سطوح بسیار بالا آسیب پذیرترند .
این یافته با یک یافته در یک مقاله قبلی از این گروه مرتبط است که علت ژنتیکی ناشنوایی در انسان شامل یک مکانیزم را آشکار می‌کند . دو خانواده در چین با جهش در گیرنده atp به سرعت کاهش شنوایی را نشان داده‌اند که اگر در محیط‌های شلوغ کار کنند تسریع می‌شود .
حالا که تیم نشان داده که گیرنده محافظ است , محققان امیدوار هستند که این مسیر را برای محافظت بهتر از گوش در برابر نویز در محیط‌های بلند مورد هدف قرار دهند .
در حالی که این تحقیق نشان داده‌است که حلزون گوش می‌تواند در مواقع مناسب با صدای بلند سر و کار داشته باشد, صدای بلند و بلند می‌تواند منجر به آسیب برگشت‌ناپذیر شود .
پروفسور مک گوناگال توضیح می‌دهد : " مثل نور آفتاب است . " این مواجهه حاد نیست , بلکه نوردهی مزمن است که می‌تواند سال‌ها بعد باعث ایجاد مشکلات شود . "
یکی دیگر از بازپرسان تحقیق , پروفسور آلن رایان , از دانشگاه کالیفرنیا , سن دیگو گفت : " اگر کارایی این ژن بین افراد متفاوت باشد , ممکن است راهی برای توضیح این موضوع باشد که چرا برخی افراد نسبت به نویز آسیب پذیرند و یا فقدان شنوایی را با سن و سایر افراد گسترش می‌دهند . "
اما حتی آن‌هایی که سابقه فامیلی کم‌شنوایی ندارند , باعث نگرانی شده‌اند .
استاد لوین می‌گوید : " چون حساسیت شنوایی ما سازگار است , می‌توانیم صداهای بلند را تحمل کنیم , اما نمی‌توانیم شدت مطلق صدا را حس کنیم و اگر از حد بالای صوت ایمن فراتر برویم , به شنوایی ما آسیب خواهیم زد - - علی‌رغم این مکانیزم سازگاری حمایتی که ما کشف کرده‌ایم . " " این به طور واضح در مورد دستگاه‌های موسیقی شخصی صادق است , این مقادیر صوتی بسیار بالاتری را به گوش ما می‌رسانند تا زمانی که حس شنوایی ما تکامل‌یافته است. "
سرانجام به هوش آمد
منبع :
فرانهوفر -
خلاصه :
حدود ۱۴۰ میلیون نفر در آلمان از شنوایی آسیب‌دیده رنج می‌برند . برای بسیاری از آن‌ها , شنوایی آن‌ها آنقدر آسیب می‌بیند که یک کمک شنوایی استاندارد دیگر کافی نیست . یک وسیله جدید به بهبود شنوایی بیماران کمک می‌کند و می‌تواند در حین جراحی سرپایی کاشته شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: